Sterilisering

marne_katt

Glad i forumet
Er d noen her som har erfaring med sterilisering etter keisersnitt? Eller som har fått d utført etter vanlig fødsel?

Jeg går nå gravid med nummer tre og sier meg ferdig etter dette svangerskapet. Hadde en samtale med jordmor i går om sterilisering, og hun sier d kan gjøres umiddelbart etter keisersnitt, da kostnadsfritt. Men så har jeg også hørt at hvis man får henvisning fra fastlege så kan man få d dekket også ved vanlig fødsel. Erfaringer?

Jeg gjorde det i forbindelse med siste keisersnittet har kun positive erfaringer, ingen forandring i fb med smerter, blødninger o.l. Jeg har aldri hørt at man får det kostnadsfritt ved henvisning, tror du må betale alt selv om du blir henvist av legen din.

Så sant det ikke er medisinske grunner for at du ikke må bli gravid igjen er det ikke kostnadsfritt med henvisning etter hva jeg har forstått.
De gjør det ikke etter KS, men under KS.
Ungen ut, snipp-snipp og lukke igjen.
I forbindelse med KS er det gratis. Har gjort det selv og er veldig fornøyd

Så lenge du er innlagt på sykehuset så kan du få det dekket. Er ikke så lenge siden noen skrev om det her inne. Du får da tatt det noen dager etter fødselen hvis du ikke har tatt keisersnitt. Skal se om jeg finner den forskriften. Du må ha henvisning og få den godkjent før fødselen.

Back
Topp