Sterilisering

Jeg har sterilisert en smokk og lagt i fødebagen. Hvis vi trenger mer utstyr får vi fikse det etter fødsel.

Tror ikkje det er sterile om 5 uker da:p eg tar det når eg kommer hjem fra sykhuset. Mulig eg kokker ein smokk til fødebaggen når fødselen er rett rundt hjørne :)

Det er jo ikke sterilt om man tar i det med ikke sterile hender engang etter koking så er vel ikke det som er poenget, men ta knekken på de farlige bakteriene som ikke er i normalfloraen der den aktuelle tingen skal brukes.
Har ikke kokt noe enda, men planen er å ta fram smokken så hvertfall den er klar og så får den bare ligge i en pose eller noe rent frem til Lillemor kommer.

Tenkte jeg skulle vaske og koke pumpa om ikke lenge. Men blir uansett å koke den på nytt før den skal brukes. Om den blir rengjort i uke 35 ville jeg gjort det på nytt i uke 38/39.

Smokkene kan jo mikrosteriliseres i pakningen, de fra MaM da. Så de vil jeg tro at jeg vasker og koker, men så vil de få seg en runde i mikroen rett før termin/fødsel.

Tar ikke med smokk på sykehuset så sterilisering av smokker tar jeg når vi kommer hjem

Back
Topp