Sterilisering

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Dere som har flaskebarn,
Steriliserer dere fremdeles flaskene? Og hvordan gjør dere det med vannet? Koker dere det fortsatt ?

Har jo fått et pupp/flaske barn så kan vel svare :p
Jeg steriliserer og koker vann, men koker mye vann og lar det stå med lokk over kjelen også varmer jeg det i mikroen eller bare på plata igjen før bruk for å få temp :) tenker at er det kokt en gang må det vel ikke koke igjen :p det går bra her i gården i alle fall! :)
Jeg tror jeg kommer til å fortsette å koke flasker og vann til 6mnd :)

Jeg koker også fremdeles vannet hun drikker. Koker opp i vannkokeren på forhånd, slik at det alltid er klart i den, og så freser jeg det i vannkokeren noen sekunder for å varme det opp til henne når hun får mat. Vann som har vært kokt er "holdbart" i 12 timer fikk jeg høre av hs.

Jeg har sluttet å sterilisere flaskene nå.
(Hun er straks 5 mnd. ) Jeg vasker flaskene grundig i glovarmt vann, og skyller godt etterpå.
Sterilisatoren ble pakket ned fra benken i dag. Litt vemodig... Må klype meg i armen, hvor har det blitt av tiden? Den bare gikk... Snart krabber de små mai-babyene rundt og er helt bajaser:) Hvor ble det av babyen min???:gen113:gen113

Vi vasker flaskene i oppvaskmaskina og det er sjeldent vi husker på å sterilisere dem.

Vi koker opp vann i vannkoker, og når vi trenger det varmer vi det til 40 grader (har termostat). Koker også opp ei flaske som vi setter i kjøleskapet sånn i tilfelle det plutselig er tomt og ungen hyler på mat NÅÅÅ

Tenkte litt på det; blir flaskevann kokt før tapping? Imsdal og slikt?

Vi vasker flaskene i oppvaskmaskina og det er sjeldent vi husker på å sterilisere dem.

Vi koker opp vann i vannkoker, og når vi trenger det varmer vi det til 40 grader (har termostat). Koker også opp ei flaske som vi setter i kjøleskapet sånn i tilfelle det plutselig er tomt og ungen hyler på mat NÅÅÅ

Tenkte litt på det; blir flaskevann kokt før tapping? Imsdal og slikt?

Jeg vil tro at vi her til lands er så strenge at ja, det er kokt! Men dette må googles!

Drikkevannet koker vi :) har en flaske med kaldt kokt vann i kjøleskapet så koker jeg vann med vannkokeren og blander 40/60 så er flasken riktig temp på ett blunk flaskene.. Har blitt litt slappere der, men gjør det innimellom vasker på høyeste temp i oppvaskemaskin... Selv om min helsesøster mener at jeg fortsatt skal koke flaskene til min på 3 år om di har vært brukt til melk på grunn av at melkebakterier er andre bakterier enn det di får i seg ved å putte ting i munn... Men jeg har dessverre mye annet å bruke tiden på :smiley-angelic006 Slutta vel å koke hver dag rundt nå sist også, og ingen skade skjedd

Drikkevannet koker vi :) har en flaske med kaldt kokt vann i kjøleskapet så koker jeg vann med vannkokeren og blander 40/60 så er flasken riktig temp på ett blunk flaskene.. Har blitt litt slappere der, men gjør det innimellom vasker på høyeste temp i oppvaskemaskin... Selv om min helsesøster mener at jeg fortsatt skal koke flaskene til min på 3 år om di har vært brukt til melk på grunn av at melkebakterier er andre bakterier enn det di får i seg ved å putte ting i munn... Men jeg har dessverre mye annet å bruke tiden på :smiley-angelic006 Slutta vel å koke hver dag rundt nå sist også, og ingen skade skjedd
3 år ja..... :) Noen hs er virkelig hysteriske.
Sikkert godt ment , men det er som du sier - man har andre ting å bruke tiden på. Og bakterier er ikke til å unngå uansett. Jeg tror at litt bakterier bare er sunt og kan hjelpe til å bygge opp et immunforsvar med tiden. Merker at det er litt forskjell fra hs til hs, noen anbefaler ditt, og andre datt. Til syvende og sist er det heldigvis vi som avgjør hva som et best for vårt barn. Jeg liker å få råd og veiledning, men noen ganger går de inn ene øret og ut det andre.

Storesøster var flaskebarn, og vi sluttet å koke og sterilisere flasker osv da hun bikket 4mndr! Jeg har også fått beskjed om at drikkevannet kun trenger å være romtemperert etter 4 mndr.. Men vi koker drikkevannet frem til 6 mndr:-)

3 år ja..... :) Noen hs er virkelig hysteriske.
Sikkert godt ment , men det er som du sier - man har andre ting å bruke tiden på. Og bakterier er ikke til å unngå uansett. Jeg tror at litt bakterier bare er sunt og kan hjelpe til å bygge opp et immunforsvar med tiden. Merker at det er litt forskjell fra hs til hs, noen anbefaler ditt, og andre datt. Til syvende og sist er det heldigvis vi som avgjør hva som et best for vårt barn. Jeg liker å få råd og veiledning, men noen ganger går de inn ene øret og ut det andre.

Helt enig :) en venninne av meg fikk beskjed om at det ikke var vits i å koke i det hele tatt så lenge msn vasket for hånd, fordi det var gunstig for immunforsvaret å bli vandt til litt bakterier så man må bare finne ut selv ja

Er man koblet til det offentlige vannverket så kan man begynne å gi kaldt vann fr springen når ungen begynner med litt fast føde. Vi koker vann til grøten og avkjøler den med kaldt vann fra springen. Vi har prøvd å gi mme i dag og da gjorde vi det samme som med grøten. Avkjølte det nykokte vannet med kaldvann fra springen. Nå likte han ikke mme da men... :-P

Tror j har bare fått vanen j for j stappet de fremdeles rett i microen når j rydder ut av oppvaskmaskina....sikkert ikke nødvendig lengre da hu driver rundt på gulvet å spiser på alt men..

Her blir flasker sterilisert og vannet kokt ja :) Slik blir det til 6 mnd

Back
Topp