Sterilisering

Tanntrollet09

Forumet er livet
Om en mann steriliserer seg, kan det reverseres da?

jepp

ja, i teorien..i praksis er det laaangt fra alle som lykkes med reverseringen

Takk for svar:)

Ja- men det er nok desverre ikke like "enkelt" som det høres ut som, mange sliter med å kunne få barn etter dette.

Jeg er tåler ikke hormonell prevensjon, kondomer, tørr ikke prøve kobber spiral, så om vi er så heldig å få en unge til, så ønsker jeg at sambo skal sterilisere, men så er jeg redd for at vi skal ombestemme oss en gang i fremtiden.

ORIGINAL: Tanntrollet09

Jeg er tåler ikke hormonell prevensjon, kondomer, tørr ikke prøve kobber spiral, så om vi er så heldig å få en unge til, så ønsker jeg at sambo skal sterilisere, men så er jeg redd for at vi skal ombestemme oss en gang i fremtiden.

Hva har du prøvd av hormonell prevensjon? Jeg tåler ikke p-piller særlig godt- det fører til oppkast hos meg. Hormonspiral derimot har vært uten bivirkninger..

ORIGINAL: Julie med spire

ORIGINAL: Tanntrollet09

Hva har du prøvd av hormonell prevensjon? Jeg tåler ikke p-piller særlig godt- det fører til oppkast hos meg. Hormonspiral derimot har vært uten bivirkninger..

Kun p-piller, men jeg kastet opp alt jeg spiste og drakk, la på meg 30 kg (på 1,5 mnd) og hadde kronisk hodepine, så pga det får jeg ikke prøve hormonell prevensjon igjen.

ORIGINAL: *yummymummy*

har du prøvd p-ring? den begynte jeg med nettopp, er kjempe fornøyd!
foreløpig beste hormonelle prevansjonen jeg har prøvd.
Har prøvd forskjellige merker p-piller, minipiller (de var kjempe gode å gå på, for hadde ingen andre bivirkninger enn at de ikke virket), p-plaster og nå p-ring.

Jeg verken får eller tørr å prøve flere ganger, for så dårlig jeg var kan jeg ikke bli med en unge å ta vare på. Jeg lå foran do eller i senga i over 2 mnd til sammen, pluss at det tok nesten en mnd før alt gav seg pga at hormonene satt så lenge i kroppen. Må si de tror at grunnen til at jeg reagerte slik var pga en hormon sykdom da.

Jeg tror det er lave odds for å lykkes med en reversering, 20 % mener jeg?
(men jeg kan si at etter nr. 1 ønsket vi oss 3 barn, nå når vi fikk nr. 2 så blir det med de to [;)])

I teorien går det, men det er veldig få som lykkes.
Kanskje slik "ikke-hormonell" prevensjon hadde vært noe for deg? Slik LadyComp, eller hva det heter?

ORIGINAL: tindra

ja, i teorien..i praksis er det laaangt fra alle som lykkes med reverseringen

kanskje prøve noe ikke hormonel prevansjon da.. før du steriliserer mannen din.. hihihih[:D]

Back
Topp