Sterilisering Medela

MammaenTilEogW

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Marsboerne 2023
Siden lille ikke tar pupp ordentlig uten skjold, og skjold igjen gjør at hun ikke alltid får nok mat fordi hun må jobbe ekstra hardt for det, har jeg sett meg nødt til å delamme (gir pupp ved hvert måltid, men avslutter med morsmelk på flaske ca. 4-5 ganger ila. dagen). Dette medfører naturlig nok en del vask og sterilisering av både skjold, pumpeutstyr og flasker. Jeg har pumpesett og flasker fra Medela, men kan ikke se at Medela har noe steriliseringsutstyr? Noen som har tips?:)

Vi brukte avent sin til mikro. Den har ett stort rom, så det aller meste går oppi

Kok i gryte eller kjøp den billigste microsterilisatoren. Vi bruker pinnekjøttgryta for den er svær og tar alt på en gang :happy: samme prosedyren her.

Og for å flisespikke litt: delamme er å gi både mm og mme. :angel7

Siden lille ikke tar pupp ordentlig uten skjold, og skjold igjen gjør at hun ikke alltid får nok mat fordi hun må jobbe ekstra hardt for det, har jeg sett meg nødt til å delamme (gir pupp ved hvert måltid, men avslutter med morsmelk på flaske ca. 4-5 ganger ila. dagen). Dette medfører naturlig nok en del vask og sterilisering av både skjold, pumpeutstyr og flasker. Jeg har pumpesett og flasker fra Medela, men kan ikke se at Medela har noe steriliseringsutstyr? Noen som har tips?:)

Du kan også lagre pumpeutstyret kaldt og innpakket i plastposer mellom hver pumpesesjon og kun vaske en gang i døget. Det hjelper litt på mengden oppvask i en allerede kaotisk hverdag :) Jeg brukte Avent sin mikrosterilisator. Det krever litt størrelse på mikroen men den tar også mye utstyr :)

Har ikke mikro dessverre :/ men hørtes jo kjempesmart ut :)
Da ville jeg hatt flere pumpesett, og vasket og kokt 1 gang pr døgn :) NB: flasker blir fort misfarget i oppvaskmaskin, så gjør det for hånd

Back
Topp