Sterilisering av smokker og flasker

Bkno1922872

Betatt av forumet
Mulig dette er dumme spørsmål men jeg er helt blank og vil ikke gjøre noen feil.. Hvordan/hvor lenge koker dere smokker? Tåler de å ligge lenge? Vil ikke at latexen/silikonen skal løsne fra plasten.

Tenkte å kjøpe en slik sterilisator for mikro også - gjerne en som kan brukes til både flasker og smokker. Har sett flere som selger Avent mikrosterilisator brukt, passer denne kun til Avent sine flasker? Andre anbefalinger?

Mulig dette er dumme spørsmål men jeg er helt blank og vil ikke gjøre noen feil.. Hvordan/hvor lenge koker dere smokker? Tåler de å ligge lenge? Vil ikke at latexen/silikonen skal løsne fra plasten.

Tenkte å kjøpe en slik sterilisator for mikro også - gjerne en som kan brukes til både flasker og smokker. Har sett flere som selger Avent mikrosterilisator brukt, passer denne kun til Avent sine flasker? Andre anbefalinger?

Jeg hadde sterilisator fra avent sist og nå, den anbefales :) men om du koker i kjele så tenker jeg det holder at de ligger 1-2minfør du tar de ut og setter de til kjøling/tørking, er nok ingenting som løsner vil jeg tro :)

Flasketuter kokte jeg i 5 minutt, og sutter i et par minutt :-)

1-3 Min :-)

Koker både flasker og smokker, og deler til brystpumpe i 5 minutter. Mener det er det som står. :)

Takk for svar! Jeg har brystpumpe og flasker fra MAM, kan man bruke Avent sin mikrosterilisator til disse? Eller kun Avent flasker?

Takk for svar! Jeg har brystpumpe og flasker fra MAM, kan man bruke Avent sin mikrosterilisator til disse? Eller kun Avent flasker?
Jeg har hatt Medela i Avent sin microsterilisator. Står litt mere ustabilt men har ellers ikke noe å si.

Back
Topp