Sterilisering av smokker etc

Bjellepreg

Elsker forumet
Mailykke 2018
Snøkrystallene2021❄️
Vi driver fortsatt å koker smokker som har falt på gulvet, men begynner å lure på om det er nødvendig å være så nøye nå som vesla er 4,5 mnd. Holder det å koke de en gang i blant? Hvordan gjør dere dette?
 
Sniker fra juni. Vi koker de før første gangs bruk, og så innimellom etter det. Som regel skyller vi bare.
 
Vi har bare kokt de innimellom fra ca 1 måned vi... men bytter jo smokk hvis den detter i bakken på butikken, eller blir møkkete liksom. Men om den detter i gulvet her hjemme bytter vi ikke...
 
Hehe, Ok da gir vi opp det med god samvittighet [emoji6][emoji4]
 
Koker når de er nye, plukker opp når de faller i gulvet der jeg vet det er rent (ikke på butikker osv), steriliserer en gang iblant i den boksen de kom i :)
 
Ja,som de fleste andre her sier: steriliserer en gang i blant og hvis de har blitt møkkete/falt i gulvet på butikken o.l. Ikke hvis de bare faller på gulvet hjemme - Det gjør de hele tiden, så da hadde vi ikke gjort annet enn å sterilisere[emoji28]
 
Jeg koker de faktisk ofte en gang om dagen eller annenhver dag, men det er mest fordi vi har så mange og jeg mister kontrollen på hvem som har vært hvor. Har en kurv til rene smokker men den er jo tom på er blunk, for jeg går og forsyner meg helt ukritisk :hilarious:

Er ikke så nøye på om smokken detter i bakken, de flyr veggimellom her i huset. Men har ei barnehagejente på 5 som er fæl til å tafse på smokker, og gud vet hva slags basillusker hun bærer rundt på :wacky: Syntes også de trekker til seg mye lo og hår (vi bruker lateks), så jeg har liksomllagt meg til et oppkok om dagen (men ikke slavisk da seff, kan hoppe over en dag eller to)
 
Her tar eg dei berre i oppvaskemaskina eg [emoji85][emoji28] ho sutte jo på alt og ingenting likevel [emoji51] trur eg kun kokte dei første mnd, og steriliserte dei i mikro viss eg mista den ute/butikk osv. [emoji56]
 
Steriliserer før førstegangs bruk og om de faller på bakken utenfor hjemmet. Hjemme kun innimellom
 
Back
Topp