Sterilisering av mannen..

Freyr

Forumet er livet
Julibarna2014
Mannen min tenker på å kutte strengen. Noen som vet hvordan dette gjøres, hvor mye det koster osv? :)

Har nettopp hatt om det på skolen:)
Kort inngrep, lokalbedøvelse. Tar vel 15 min.
Kutter av en del av sædlederen.
Det er vel delvis reversibelt og, men man bør jo ikke gjøre det dersom man er usikker liksom.

Dytter for deg=)

Men jeg skjønner har jo litt.. jeg tåler ikke hormon prevensjon, heller ikke de med små mengder.. og jeg vil IKKE  har spiral!

:) Så fler unger er helt utenkelig nå iallefall..

Jeg bare lurer på om det er noe som det er egenandel på eller om man må punge ut(hihi) alt selv :)

Freyr skrev:
Men jeg skjønner har jo litt.. jeg tåler ikke hormon prevensjon, heller ikke de med små mengder.. og jeg vil IKKE  har spiral!

:) Så fler unger er helt utenkelig nå iallefall..

Jeg bare lurer på om det er noe som det er egenandel på eller om man må punge ut(hihi) alt selv :)

Det er en egenandel på det - er usikker på hvor mye.. Mannen min gikk til sin fastlege og sjekket ang dette og fikk til svar at han anbefalte å gjøre det privat ettersom det er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang ventetid i det offentlige. Koster ca 5000 kr å gjøre det privat så langt vi har kunnet finne ut, så vi blir å få det ordnet selv istedet for via det offentlige..

aha! takk for svar :) kanskje hvis han setter seg på venteliste nå, så blir det gjort til ungen er ute, eller iallefall litt etter.. :)

Mann min gjorde det tidligere i år.
Han fikk ett snitt på hver side, så brant de endene på sædlederen så de ikke skulle gro sammen igjen. Fra han gikk inn til han var ferdig så tok det ca 30min.
Han betalte 2500kr for det, gikk til legen og fikk henvisning til en som driver privat. Var ca 4mnd ventetid

Back
Topp