Sterilisering av mann

Mymlen93

Gift med forumet
Oktoberfruene 2018
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Hei! Jeg lurer på om noen her har en mann som er sterilisert. Spesielt om det er mellom Haugesund og Bergen en plass det ble gjort. Hva kostet det? Hvor gjorde han det? :)
Min mann har fått henvisning, men kun blitt ringt av aleris(svindyrt) finnes det billigere alternativer ?

Hei! Jeg lurer på om noen her har en mann som er sterilisert. Spesielt om det er mellom Haugesund og Bergen en plass det ble gjort. Hva kostet det? Hvor gjorde han det? :)
Min mann har fått henvisning, men kun blitt ringt av aleris(svindyrt) finnes det billigere alternativer ?

må han betale full pris hos de hvis han er henvist? Når jeg ble henvist av sykehsuset til privat gyn fikk vi en hyggelig pris

må han betale full pris hos de hvis han er henvist? Når jeg ble henvist av sykehsuset til privat gyn fikk vi en hyggelig pris
6k var prisen han fikk oppgitt. Synst det var veldig mye for en så enkel inn og ut greie

Mannen min steriliserte seg i fjor sommer. Det var på Aleris i Oslo. Kom på rundt 6000 kr. Dyrt ja, men virker på meg som er det som er vanlig pris rundt om.

når jeg søker opp pris på dette, virker det som prisen klinikken oppgir er riktig!
https://www.helsedirektoratet.no/tema/sterilisering/begjaering-og-soknad-om-sterilisering
I know at det er riktig pris hos de, men det skal vell kunne gå ant å gjøre det offentlig aka billigere med henvisning. Tviler ikke på at prisen hos aleris er feil, jeg bare synst en er mye høyere enn det jeg har hørt andre si de har betalt for en sterilisering. At kvinnelig sterilisering er 6k er det jeg har hørt

6k var prisen han fikk oppgitt. Synst det var veldig mye for en så enkel inn og ut greie

kan dette komme inn under det som ikke kommer på blå resept? Det koster egentlig vesentlig mer det vi kjøper men pga støtten i Norge koster det ikke så mye. Men medisiner skiller de på det som er nødvendig og kjekt å ha. Sterlisering er jo ikke sånn kritisk for helsen men ser det praktisk å ha gjort

kan dette komme inn under det som ikke kommer på blå resept? Det koster egentlig vesentlig mer det vi kjøper men pga støtten i Norge koster det ikke så mye. Men medisiner skiller de på det som er nødvendig og kjekt å ha. Sterlisering er jo ikke sånn kritisk for helsen men ser det praktisk å ha gjort
Når det koster 6k for kvinner på sykehuset her, så er det litt rart om det skal koste det samme for mannen min som kun skal inn å få litt lokalbedøvelse og 2 små snitt

Var fastlegen som henviste
Ja det gjorde jo min sin fastlege og, men den var da for alle sykehusene, så kunne vi velge hvor, men gjorde du det på en privatklinikk eller på et offentlig sykehus?

Høres rart ut når fastlegen har henvist..
Fastlegen henviste meg, og fått time i det offentlige (jeg får det dekket da) men med henvisning skal man jo få tilbud i det offentlige.. Evt privat med avtale så prisen blir rett over tusenlappen.
Grunnen til at det er dyrt for kvinner er bl. a pga vi må i narkose. Inngrepet tar ikke mer enn 15 min ish.

Høres rart ut når fastlegen har henvist..
Fastlegen henviste meg, og fått time i det offentlige (jeg får det dekket da) men med henvisning skal man jo få tilbud i det offentlige.. Evt privat med avtale så prisen blir rett over tusenlappen.
Grunnen til at det er dyrt for kvinner er bl. a pga vi må i narkose. Inngrepet tar ikke mer enn 15 min ish.
Ja akkurat dette jeg og stusset på. Han fikk henvisning, så ringte aleris han da de hadde fått henvisningen å der kostet det rett under 6k. Kanskje han må ringe til Haukeland å høre der :bookworm:

Back
Topp