Sterilisering av flasker og fast føde

Bokstavkjeks

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Hvor lenge steriliserer dere flaskene? Noen sier 3mnd og andre sier 6mnd. Samme med fast føde, når tenker dere å starte? Noen sier fra 3mnd, noen 4 og andre 6mnd! Blir å forvirra! :p
 
Flasker vet jeg ikke med, men tenker begynne fast føde fra 4 mnd. Men når msn sksl begynne med en teskje, er msn vel ikke på ett fullt måltid før 6 mnd;)
 
Håper på å fullamme til 6 mnd, men kanskje introdusere noen smaker/frukt etter han har passert 4 mnd. Kommer ikke til å sterilisere tallerken/skjeer osv, så rundt den tiden slutter jeg med det. Kommer sikkert til å koke flasker og smokker innimellom likevel..
 
Jeg fullammer nok også til 6 mnd. Så kan heller få smake på ting før. Han er god og rund så tenker at sånn sett haster det ikke;)
 
Ja tenkte på de som ga flasker egentlig, hvor lenge de steriliserer dem:) men da ser jeg hvertfall at flertallet tenker fast føde rundt 6mnd :)
 
Har hørt at man kan sette flaskene i oppvaskmaskin når de er 3 mnd, men usikker hva jeg kommer til å gjøre. Tenkte å begynne med litt frukt osv når han er ca 4 mnd :)
 
Vi blir også å begynne å introdusere fast føde når han er ca 4 mnd...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tenkte også å begynne litt med å introdusere fast føde når han blir 4 mnd. Flaske kommer jeg til å fortsette å sterilisere en stund til
 
Flaskene koker jeg til 6 mnd. Alltid gjort det. Samme med smokkene. :)

Fastføde er anbefalt ved 4 mnd, har jeg lært. Og da en ts smaksprøve. Fulle måltider ved 6 mnd.
Tror det at noen starter ved 3 mnd er pga barnet ikke blir ordentlig mett eller drikker for mye mme.

Her blir det å amme lengst mulig før fast føde introduseres. 6 mnd tenker jeg :)
 
Jeg vasker alt i oppvaskmaskinen som har et eget program for flasker o.l. og da blir det vasket på en litt høyere temperatur enn det som er vanlig :)
 
Jeg vasker alt i oppvaskmaskinen som har et eget program for flasker o.l. og da blir det vasket på en litt høyere temperatur enn det som er vanlig :)
Husk at smokkene på flaska ikke skal over 65grader:)
 
Men de tåler jo koking?
Ja, vet! Men kanskje det blir forskjell på 100grader i 5 min enn over 65 i over en time .. Det står på pakka når man kjøper flaska at de ikke skal over 65grader i maskina:)
 
Back
Topp