Sterilisering av flasker - hvor lenge?

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Hvor lenge tenker dere som bruker flasker å holde på med den elendige kokingen/steriliseringen? Nå åker hun jo rundt på gulvet, spiser hybelkaniner og slikker på lekene til nabo'n, er det virkelig nødvendig og forsette å koke flasker? Hun nærmer seg fem måneder...

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her går alt i oppvaskmaskin...også koker je bare tuten etterpå... gjort det 3-4 uker alt og veslemor er 4 1/2 mnd

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg fikk høre at når de var over 3 mnd, var det ikke lenger nødvendig med sterilisering, kun vasking. Men jeg synes det er veldig lett og greit å slenge de i mikro-sterilisatoren etter vask jeg da ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ah, takk for svar! Kjenner at den sterilisatoren er klar for loftet...

Jeg mener å ha hørt noe om 6 mnd, men neimen ikke sikker. Jeg koker, men så er det kun brystpumpen her og bar en flaske i ny og ne.

Kjører alt i oppvaskmaskin bare :) og tuttene slenger jeg bare oppi vannkokeren :P gjort det leeenge nå :) hu er 5 mnd den 13 mars :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg kjørte alt i oppvaskmaskinen etter ca 3 mnd med storebror :) Måtte vaske og koke tutene innimellom pga melkefettet som ikke alltid gikk bort.

Oppvaskemaskin først og så koker jeg det bare opp etterpå. Her er det bare snakk om en flaske i ny og ne, så jeg har ikke den kokingen opp i halsen enda. Lillebror har ganske sensitiv mage, så derfor koker jeg alt.

Her har vi vanlig vask av alt. Flaskene i oppvaskmaskin og tutene håndvaskes.
Gjort siden lille var 2 mnd

Her har vi vanlig vask av alt. Flaskene i oppvaskmaskin og tutene håndvaskes.
Gjort siden lille var 2 mnd

Gjort det siden vesla var ca 2 mnd vi og :D

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hvor lenge tenker dere som bruker flasker å holde på med den elendige kokingen/steriliseringen? Nå åker hun jo rundt på gulvet, spiser hybelkaniner og slikker på lekene til nabo'n, er det virkelig nødvendig og forsette å koke flasker? Hun nærmer seg fem måneder...

Her går alt kun i oppvaskmaskinen ;) har ikke kokt flaskene eller flaskesmokker til de to siste barna mine, fordi jeg fikl beskjed på hs at det holder i massevis å vaske de i oppvaskmaskin på 60 grader og oppover :)

Back
Topp