Sterilisering av brystpumpe

Jeg brukte microsterilisator.

Tabletter?
Her vaskes den i maskinen og deretter kokes.

HS sa til meg på 3
mnd kontrollen at pumpen kunne gå i vaskemaskinen og trang ikke å kokes. Men jeg klarer ikke å la være så her kokes den i gryta enda :)

Bruker ikke pumpe meg. Men når hun var nyfødt så kokte jeg i gryte:) pumpet meg hver 3.time da så kunne ikke ta den i oppvaskmaskinen hver gang:p

Vasker og deretter koke... Hadde nok kokt den igjen.. Bruker den ikke ofte..

Jeg har kokt den.

HS sa til meg på 3
mnd kontrollen at pumpen kunne gå i vaskemaskinen og trang ikke å kokes. Men jeg klarer ikke å la være så her kokes den i gryta enda :)
Jeg koker alt som er i kontakt med melk og mat som skal fryses for lengre holdbarhet :)

Sterilisere dere etter hvert bruk? Jeg trodde man måtte det, men i bruksanvisninga står det at man må sterilisere en gang til dagen og eller vaske i varmt såpevann. Kan jeg sterilisere på kvelden sånn at den er kar til bruk om morgenen? :)

Sterilisere dere etter hvert bruk? Jeg trodde man måtte det, men i bruksanvisninga står det at man må sterilisere en gang til dagen og eller vaske i varmt såpevann. Kan jeg sterilisere på kvelden sånn at den er kar til bruk om morgenen? :)

Jeg hadde flere sett med deler, så jeg tok rent sett hver gang, men på sykehuset ble den skylt med vann og sterilisert en gang i døgnet. Vet egentlig ikke hva som er rett. Nå er de så store at å sterilisere en gang i døgnet vil jeg tro er bra nok.

Back
Topp