Steriliserer du fortsatt ?

Mrs Wifey

Gift med forumet
Januarhula 2014
Marsboerne 20 18
Nå som babyen har blitt noen måneder, steriliserer du fortsatt alt babyen har i nærheten av munnen?

Sånn som flasker, skjeer, smokker, biteleker, babyskål o.l.

Evnt. Hvor gammel synes du baby bør være før man ikke trenger å være så nøye?

Min baby fyller straks fire måneder og jeg har kjøpt inn skjeer og grøt, og ser etter en drikkekopp. Men så lurer jeg jo på da; må jeg sterilisere den koppen og skjeene? Steriliserer jo flasker og skjeer.

Sent from my iPhone using BV Forum

Min får tran fra skje, og disse putter jeg som regel i oppvaskmaskina. Smokker steriliserer jeg i ny og ne, og alltid før bruk når de er nye. Kanskje sterilisere den drikkekoppen før første bruk og deretter vaske den i oppvaskmaskin?

Sent from my iPhone using BV Forum

Slutter å sterilisere når baby plukker opp ting og putter i munnen selv, da får de uansett i seg veldig mye rart. Normal hygiene ellers selvfølgelig

Steriliserer pumpeutstyr og flaskesmokker etter hver bruk, mest fordi jeg ikke synes de blir skikkelig rene og lukter funky om de bare har vært i oppvaskmaskinen. Slutter med det når jeg enten slutter å pumpe eller han går skikkelig over på fast føde. Det er så kjapt gjort likevel. Men kommer nok sikkert til å gå over til å bare sterilisere en gang i døgnet snart, og bare skylle av/vaske av pumpesettet mellom pumpingene. Smokkene steriliseres nå og da, og lekene vaskes når enten andre barn har vært bortpå dem, eller han har hatt de i munnen rett etter måltid og de begynner å bli sure av melkerester.

Back
Topp