Sterilisator

• Trådstarter Trådstarter EJ
  • Opprettet Opprettet

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Skal du ha dette? Kvifor eller kvifor ikkje?

Jeg skal ha :) svigermor er negativ til det å sier "herregud å mye rart dere skal ha. Jeg fikk 3 barn, og klarte meg helt fint uten"! Men jeg tar de goder jeg finner :) det er nok ikke nødvendig nei, for alt kan jo kokes! Men lettvint og praktisk spør du meg :) så jeg skal ut å handle det snart :)

Første mnd kommer jeg nok til å koke,på sikt blir det å rote frem avent sin micro sterilisator.Syns det er litt enklere enn å passe på den gryta:-)

Vi har Avent sin microsterilisator også. Etter kokestresset sist så er det uaktuelt å bruke noe annet. :)

Jeg har en ubrukt avent, men kommer nok ikke til å bruke flasker. Brukte ikke sist.

Jeg hadde en avent med førstemann, men brukte den aldri, syntes det var enklere å koke opp flaskene i lapskausgryta jeg ;p Tror det er en smakssak... :-)

Har etter førstemann og bruker den flittig nå også ;).. Synes det er myyye greiere å bruke den enn å koke flasker, tutter, ammeskjold, pumpe osv

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg fikk en sånn man putter i microen men skal gi den videre. Skal amme så er ikke mye flaskekoking. Hadde et par flasker innimellom og brystpumpa sist som jeg kokte i kjele - no big deal. Og smokker da. Litt skeptisk til at det blir rent bare med damping. Og så er det det med plast i micro - aner ikke hva slags merke det er eller noe...

Jeg har en for mikro etter storesøster og brukte den masse for 6 år siden! Hadde tendenser til å koke ihjel tutter og flasker i gryte på komfyren gitt :-P

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Hadde mikrosterilisator til storesøster og skal absolutt bruke det no også. Amma ikkje sist gang, og å stå å koke ørten flasker + ein baby med kolikk var grusomt.

Eg vurderar denne:
ImageUploadedByBV Forum1388853181.034998.jpg
Berre eg kjøpe den på Expert - litt billigare der ;)

Fikk kjøpt en avent microsterilisator for 50 kroner, så har den stående om det blir behov for det :)

Skal du ha dette? Kvifor eller kvifor ikkje?
Jeg har avent sin for mikro. Genial sak! Kokte pumpe etc i begynnelsen... Men det er et under at huset ikke brant ned. Jeg satt flasker og pumper på kok og glemte det.... Ammetåke oh yes! Samboeren min er brannmann og var lite begeistret for dette (jeg også selvsagt). Da mikrosterilisatoren kom i hus, var steriliseringen unnagjort på 7 min, alltid rene ting i sterilisatoren, veldig lettvindt:) verdt hver krone, og en billig forsikring mot brann!

Jeg fikk en sånn man putter i microen men skal gi den videre. Skal amme så er ikke mye flaskekoking. Hadde et par flasker innimellom og brystpumpa sist som jeg kokte i kjele - no big deal. Og smokker da. Litt skeptisk til at det blir rent bare med damping. Og så er det det med plast i micro - aner ikke hva slags merke det er eller noe...

Ang om smokkene blir rene.... Alt skal vaskes FØR der steriliseres. Kokte smokker morsmelkbegre, pumpe og alt... Storfornøyd:)

Syns den der var dyr! Og den ser ikke ut som den har plass til pumpe...

Går den til personalrabatt, så kostar meg nesten ikkje noko ;) Den er også den største eg har sett - viss den ikkje har plass til pumpe, kan vel ikkje dei andre få plass heller?

Nei, jeg skjønner faktisk ikke hvorfor absolutt alt skal være sterilt? Litt bakterier er bra for immunforsvaret, jeg tror man kan unngå feks allergier om ikke alt er sterilt.. Så klart ting skal vaskes og være rent altså, en liten koking i blandt også. Men dere bruker kanskje ikke sterilisator hver gang, eller har jeg misforstått?

Nei, jeg skjønner faktisk ikke hvorfor absolutt alt skal være sterilt? Litt bakterier er bra for immunforsvaret, jeg tror man kan unngå feks allergier om ikke alt er sterilt.. Så klart ting skal vaskes og være rent altså, en liten koking i blandt også. Men dere bruker kanskje ikke sterilisator hver gang, eller har jeg misforstått?

For nyfødte babyer så kan f.eks mjelkebakterier vera livsfarlige.. Så ja, koker alt av flasker kvar gang i mange måneder.

Back
Topp