sterilisator

vi har Avent sin. bruker den ikke så mye denne gang siden jeg ammer. men smokkene hiver jeg i den.
Storebror var flaskebarn, så da ble den brukt mye!! å den er helt super!!! :-)

Vi har jo ikke kokt så mye frem til nå, annet enn pumpa etter bruk og smokker en gang i uka. Nå har vi begynt med fullflasking og det er unektelig litt styr med den kokinga. Men jeg kan ikke skjønne hvorfor det er så mye bedre med sterilisator? Må jo likevel vaske, stable, slå på og ta av. Tar det kortere tid?

Slipper å glemme flaskene på kok;)
Har hørt om mange med ammetåke som har svidd tuter og røyklagt hele kjøkkenet:confused:

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Slipper å glemme flaskene på kok;)
Har hørt om mange med ammetåke som har svidd tuter og røyklagt hele kjøkkenet:confused:

Signerer den gitt og legger ved bildebevis.ImageUploadedByBV Forum1369248415.786513.jpg

å nei...... Jeg setter alltid på alarmen på komfyren... Men det der er jo livsfarlig.

Jeg slår et slag for sterilisator. Vi har Avent sin, og det er jo lekende lett!!
Vasker flaskene, setter de i sterilisatoren og deretter inn i mikroen i 3,5 min. Vips så var det ferdig!

Og der så jeg at det ikke var generelt :p
Jaja :D

så dere vil anbefale sterilisator? hvordan funker de egentli?
Anbefaler veldig!!
Jeg vasker først det som skal steriliseres, så plasserer jeg det i sterilisatoren. Fyller på 200ml vann, inn i microen i 4min. Pling, og da er de ferdig:D;)

Ja det virker jo veldi enkelt:D hm... tror jeg må kjøpe... lurer på om de har i butikk, altså til dr brown... hvis ikke må jeg kjøpe nett :P

Avent sin selges på apotek, kanskje de har Dr. Brown også?

Anbefaler veldig!!
Jeg vasker først det som skal steriliseres, så plasserer jeg det i sterilisatoren. Fyller på 200ml vann, inn i microen i 4min. Pling, og da er de ferdig:D;)

kva meiner du med vaske først? Skylle av dei eller vasker du med såpe og vann? Eg lurer og på å kjøpe meg sterilisator, men er ikkje veldig mykje flasker som blir brukt så er usikker.

Sniker litt fra februar! :) Jeg bruker avent sin elektriske og er veldig fornøyd med den! :) men når det er lite som ska vaskes og jeg trenger det sterilisert på kort tid bruker jeg steriliseringsposene til Medela! :) absolutt å anbefale! :)

kva meiner du med vaske først? Skylle av dei eller vasker du med såpe og vann? Eg lurer og på å kjøpe meg sterilisator, men er ikkje veldig mykje flasker som blir brukt så er usikker.
vasker med Zalo og vann ;)
bruker ikke mye flaske vi heller, men steriliserer jo smokkene og pumpa som jeg bruker hver kveld.

vasker alt med gloevarmt vann+zalo, bruker en sånn flaskebørste, skyller godt å legger i den svære kasserollen jeg bruker nå når jeg skal koker er det alt fra 3-5 flasker(alt ettersom når det passer seg+at jeg slipper koka på natta og om morran) fyller på med vann før jeg koker.. og tar med induksjon 15 min og min 30 min utn induksjon så ville vært mye enklere me sterilisator ja...

Jeg setter vannet på koking, vasker flaskene og slenger de i kasserollen. Koker i fem minutter og plukker det ut.. Synes ikke det tar så lang tid, jeg.. Totalt maks 15 minutter på 6 flasker.

Her bruker vi avent sin til tuter og smokker nå,flaskene tar vi nå i oppvaskmaskinen på egen vask. Er veldig enkelt,og vi har brukt den siden første dagen vi kom hjem fra sykehuset.

Back
Topp