Sterilisator/flaskemating

Meme83

Flørter med forumet
Kom med noen gode tips for å gjøre dette så enkelt som mulig om noen har erfaring. Er helt ny på dette, og synes det er vanskelig å vite hvordan det er best å gjøre det.
Også lurer jeg på i forhold til sterilisator så står det at flaskene er sterile så lenge beholderen er lukket. Men hvor oppbevarer jeg de sterile flaskene? Når jeg tar de ut av beholderen? Om dere skjønner spørsmålet

Er har oppbevart dei på ein rein tallerken på benken etter dei er kokt vanlig. Da har er jo ingen plass og legge dei :p mulig det er feil. Men hva er alternativet evt?

Jeg koker opp vann og har i flaskene/pumpa, tar den av plata og lar det trekke i 5 min.

Setter de rene flaskene på et papir i kjøkkenskapet. De behøver ikke være sterile når babyen får de. Poenget er at man har sterilisert vekk melkebakteriene. ;)

Vi skyller etter bruk, koker og setter på et oppvaskhåndkle og legger et annet over mens de tørker, så har det en tendens til å bli liggende :-)

Jeg koker opp vann og har i flaskene/pumpa, tar den av plata og lar det trekke i 5 min.

Setter de rene flaskene på et papir i kjøkkenskapet. De behøver ikke være sterile når babyen får de. Poenget er at man har sterilisert vekk melkebakteriene. ;)
Samme gjør jeg:)

Jeg også sparte noen. Men så leste jeg på slike narresmokker at de skal kastes etter veldig kort tid, så ble litt usikker
Det er fordi på narresmokker kan gummien slites og løsne fra plasten. Flaskesmokker er jo i helgummi, så de kan iallfall ikke løsne ;)

Back
Topp