Stengsel foran peis

• Trådstarter Trådstarter Frk.Celin
  • Opprettet Opprettet
F

Frk.Celin

Guest
Dere som har det, hvor har dere kjøpt??

Nå som vi begynner å fyre mer og mer i peisen, trenger vi helt klart noe foran der[:)]

Tiril måtte lære på den harde måten hær [8|]
Hun skulle legge seg, å mens pappen tok stelle, fyrte jeg opp i peisen for kvelden....
Snuppa kom farene inn, å gikk rett bort til peisen, å tok på den [8|]
Heldigvis hadde jeg akkurat fyrt opp, så den var ikke farlig varm, men hun kjente den var varm, og begynte å gråte...
(hun fikk ingen merke, eller noe [;)])
Å i dag har vi fyrt for første gang mens hun er tilstede, og hun har bare sett stygt bort på peisen, ikke vært i nærheten...
Men mammen kjenner jo at hun slapper ikke av ett sekund... Har så lita stua, at vet ikke hvordan vi skal få plass til sånn gitter/grind foran [8|] [:'(]

Vi har ikke peis, men vedovn.
Jeg fulgte et tips i en tidligere tråd ang. dette..
Kjøpte kompostbinge på Biltema til 99 kr. Funker som bare det [:D]

ORIGINAL: Minismurf

Hvem gidder å bruke 1500 kr på grind når man kan kjøpe en billigere løsning [8D]

Jeg tør ikke ta sjangsen på å ikke ha noe. Tiril er ikke så stødig på foten at hun ikke kan ramle om ho kommer i full fart. Og alle kan vel skli på sokkelessen.. jeg og[8D]
Vi bruker bare kompostgrinder fra biltema, for vi har slike til hundene.
Anbefaler ellers Park-a-kid evt flex-3 eller 5 deler eller hva det heter.
Kan kjøpes rimeligere pent brukt på finn. For er ganske kostbare. Men de skrus fast i list og står stødig.

Er den lett å sette fast og forme som en vil da eller?

I det nye huset, som vi flytter inn i til uka, har vi kamin. Har fyrt masse der mens vi har holdt på med oppussingen, og har ikke trengt noe forann. Han skjønner at det er farlig, det samme med trapper. Han går ikke bort til de når det ikke står noen der, og slik er det uansett hvor vi er.
Nå bor vi hos svigers, og her bryr han seg heller ikke om vedovnen som er her.
Men vi får nå se hvordan det er når vi flytter inn. Gidder ikke å kjøpe en stengsel når han ikke viser noe interesse av å gå bort dit uansett.
Han får være med å tenne i peisen, han står ved siden av meg og ser hva jeg gjør, og jeg tror det gjør at han ikke er så interessert i å gå bort der når jeg er ferdig.

ORIGINAL: Drømmeren

lurer jeg også på!!
Trenger seriøst å få litt vedovnvarme her, blir steike dyrt i vinter hvis ikke.

Vi har ingenting. Må læres på den harde måten her også.
Vedovnen står i et hjørne og stua er liten nok fra før.
Vi er jo i andre hjem også som fyrer med ved, og da er det greit ho har skjønt at vedovner/peiser er FY!!!

Det er jo fire porter da, som du fester sammen. Vi har brukt 3 av de, så det skjermer rundt hele ovnen. Sånn: |_|

Festet to i veggen, og det står veldig stødig altså! Funker kjempefint, og står stødig selv om N reiser seg opp etter det..

ORIGINAL: Fabrina

Hvem gidder å bruke 1500 kr på grind når man kan kjøpe en billigere løsning [8D]

Funker denne på sånn stor peis også?....tenkte egentlig på sånn jerngitter, men kjøper jo heller dette hvis det funker bra. Har bare varmepumpe, og den funker dårlig når det blir over 10 blå....brrrrrr. Men her skal han IKKE lære the hard way, vi beholder heller huden til ungen hel så lenge vi kan[;)]

Vi bruker ikke noe. Ovnen står midt i stua og vi fyrer mye, hver dag i flere uker nå. Men det har ikke vært noe problem. Tror hun kjenner at den er varm på avstand, så hun har ikke forsøkt å ta på den engang. Selvsagt kan det skje uhell, men vi velger heller å lære henne at rundt ovnen må hun være forsiktig. Og skal jeg ut av stua et øyeblikk tar jeg henne med eller setter henne i lekegrinda.

Vi kjøpte Flex 5 på babycomfort, koster litt men jeg vill ikke at han skal brenne seg.
Alltid når jeg har fyrt opp er hen der med engang å vil kjenne på[:o]

ORIGINAL: sebby

Funker denne på sånn stor peis også?....tenkte egentlig på sånn jerngitter, men kjøper jo heller dette hvis det funker bra. Har bare varmepumpe, og den funker dårlig når det blir over 10 blå....brrrrrr. Men her skal han IKKE lære the hard way, vi beholder heller huden til ungen hel så lenge vi kan[;)]

Hva mener du med stor peis? Målene finner du her:
http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage/Ovrig/Kompostbeholder-530-l/

Og her ser alle dere andre også hva vi snakker om. Billig og funker som bare det! [:)]

ORIGINAL: superida

Vi kjøpte på byggmaker til 799,-

hva heter den?

Det er jo fire porter da, som du fester sammen. Vi har brukt 3 av de, så det skjermer rundt hele ovnen. Sånn: |_|

Festet to i veggen, og det står veldig stødig altså! Funker kjempefint, og står stødig selv om N reiser seg opp etter det..

hvordan fikk du festet det i veggen/hva brukte du til å feste det?[8|] Noen tips?

ORIGINAL: wendymora

hvordan fikk du festet det i veggen/hva brukte du til å feste det?[8|] Noen tips?

Nå aner jeg ikke hva den her type lås heter, men om du ser på den her:
http://www.biltema.no/no/Bygg/Armaturmontering/Handtak/Portskate/

Så tok sambo og kun brukte den deles som låsen låses i.
Så den blir hektet over og festes med skruer på hver side. Vanskelig å forklare, håper du skjønte [8D] 
Sikkert noen som har gjort det på en annen måte! [:)]

ORIGINAL: wendymora

Nå aner jeg ikke hva den her type lås heter, men om du ser på den her:
http://www.biltema.no/no/Bygg/Armaturmontering/Handtak/Portskate/

Så tok sambo og kun brukte den deles som låsen låses i.
Så den blir hektet over og festes med skruer på hver side. Vanskelig å forklare, håper du skjønte [8D] 
Sikkert noen som har gjort det på en annen måte! [:)]

ok takk[:)]

Back
Topp