Trebarnsmamma2019
Andre møte med forumet
Hørte rykter her om dagen at de skal stenge fødeavdeling på Gjøvik i sommer, så alle som egentlig skal føde på Gjøvik må til Lillehammer.. noen flere som har hørt det ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, og desverre er det fakta.. De stenger 23. Juni og er stengt i 3 mnd eller noe sånt. Jeg har termin 13, så jeg håper virkelig jeg slipper unna det Synes det er dumt de stenger, men er nå enda slik.. Fikk skriv om det da jeg var på Oul der.
Huff! Tenker veldig på de som da må dra veldig veldig langt ! Stakkars folk ! Da kan det bli travelt og trangt på Lillehammer gitt ! Skal føde uansett på Lillehammer. Håper bare ikke det blir fullstendig texas der borte ! Sist jeg fødte var det nesten som om de kastet oss ut til slutt. Lå 4 stk på samme rom og den dagen jeg reiste hjem hadde det blitt presset en femte seng inn på rommet på barsel og de sa at det lå foreldre Og babyer på føden og ventet på å få komme på barsel. Da var det ikke stengt på Gjøvik...
Jag hører ikke till gjøvik, men er ju så kasst av dem å stenge mitt i høysesong for fødende? Låter helt vilt spør du meg... Lenge leve logikken. Håper dere alla rekker å føde der dere skal och det ikke blir massa omveier for dere!
Jag hører ikke till gjøvik, men er ju så kasst av dem å stenge mitt i høysesong for fødende? Låter helt vilt spør du meg... Lenge leve logikken. Håper dere alla rekker å føde der dere skal och det ikke blir massa omveier for dere!
Enig med nallepia, må jo være den værste tiden på året å stenge. Hvorfor i alle dager gjør de det ? Jeg hører heller ikke til Gjøvik, men føler virkelig med dere
De har vel ikke nok bemanning da. Alternativet er å bruke ukjent personale og gå med underbemanning. Da er det tryggere å sende de fødende til et annet sted, også supplere bemanningen der med de fra Gjøvik som ikke er ute i ferie.
Ja helt idiotisk.. Vi får håpe det Det er egentlig det samme for meg sånn avstandsmessig om jeg drar til gjøvik eller Lillehammer, men ser for meg at Lillehammer blir rimelig stappet Men jeg har forhåpentligvis født minst ti dager før det stenger..
Hade en dansk jordmor som sommervikar på kalnes i juli-16 så å ta in folk från andra steder ser jag ikke på som ett problem så lenge dem har kompetanse! Att dem har lavere bemanning under sommeren är nok fakta uansett fødeavdeling
Sikkert, men poenget var at de gjør det fordi at det alternativet er bedre enn å holde åpent med dårligere bemanning. Det er jo ikke bare jordmødre det er snakk om på en sånn avdeling. Det skal også være nok sykepleiere, barnepleiere og ikke minst snakk om å ha operasjonsteam, anestesi, fødselsleger osv nok til å ha en forsvarlig drift.
Blir ju ikke dårligere bemanning hvis dem tar in folk med riktig kompetanse uansett om det är leger eller vaskehjelper, och som sagt, som på de fleste arbeidsplasser er det mindre bemanning i
sommermånedene än resten av året. Känner väl heller att det är lättare och mer lönsamt å stänga än att det faktiskt är det tryggaste för dem födende. Samma sak som att dem driver å stenge ned lokale sykehus og födeavdelinger för att spara pengar har neppe med tryggheten till Ola Nordman å göra, så det där luktar bara bullshit spör du mig. Hvis bemanningen er lavere på Gjøvik da, så kan dem fortsatt sende folk till lillehammer når kapaciteten er brukt «opp»