stenge facebook-veggen

Frk.Rosa

Forumet er livet
Mulig det er veldig enkelt... men hvordan gjør jeg det? Slik at ikke det som blir skrevet på veggen min vises? Og kan jeg gjøre det fra mobil eller må jeg bruke pc?

Mener du må gå inn på instillinger-tidslinhe og tagging-hvem kan skrive...
Ser ut som det kan gjøres via mobilen ☺

Mener du må gå inn på instillinger-tidslinhe og tagging-hvem kan skrive...
Ser ut som det kan gjøres via mobilen ☺

Det er riktig som Håp2016 skriver. Kan gjøres fra nettbrett også. Og hvis du ikke har gjort det alt kan det også være en idè å stille inn sånn at du må godkjenne alle tags, sånn at folk ikke kan legge ut taggede bilder av deg på sin egen side. Det har jeg gjort for lenge siden, og er sjeleglad for. Ikke alle som spør før de legger ut bilde av andre, både med og uten barn. :shifty:

Det er riktig som Håp2016 skriver. Kan gjøres fra nettbrett også. Og hvis du ikke har gjort det alt kan det også være en idè å stille inn sånn at du må godkjenne alle tags, sånn at folk ikke kan legge ut taggede bilder av deg på sin egen side. Det har jeg gjort for lenge siden, og er sjeleglad for. Ikke alle som spør før de legger ut bilde av andre, både med og uten barn. :shifty:
Veldig lurt! Det må jeg gjøre. Og må få mannen til å gjøre det også. Gidder ikke at andre skal få dele nyheten vår :o

Jeg skulle gjort dette. En slektning annonserte både fødselen og navnet på jentungen før jeg rakk å si fra til folk selv.

Jeg skulle gjort dette. En slektning annonserte både fødselen og navnet på jentungen før jeg rakk å si fra til folk selv.
Nei fy f***!!! :o :o :mad::mad::mad:

Fy f.... folk altså! Ga du beskjed om at det var unødvendig? Kjenner jeg blir skikkelig sint bare ved tanken :mad:

Stengte veggen min i flere uker før fødselen jeg :) på den måten fattet ingen mistanke ved at den plutselig var stengt xD haha
Hadde uheldig opplevelse sist gang hvor svigers posta innlegg allerede FØR fødsel! Alle var fullstendig klar over at vi var på vei til føden, telefonen ringte, meldinger tikket inn, Facebook var overfylt av for tidlig gratulasjoner og det endte med at jeg bare måtte skru av mobilen under fødsel for å slippe å høre på alt ståket som oppstod -.-
Jeg mener, hvis du hadde sett at noen skrev at noen du kjenner er på VEI til føden, hvorfor RINGER du?!?! Akkurat som om man skal sitte i telefonen og holde deg oppdatert under hver eneste Rie som raser gjennom kroppen?! Herregud, jeg blir så oppgitt og frustrert! At ikke dette er vanlig folkeskikk skjønner jeg bare ikke! Dette er noe av det aller STØRSTE man opplever i livet, og at noen skal frarøve deg den stoltheten og den fantastiske nyheten er for meg helt uforståelig! Enda mer trist er det at man er faktisk nøtt til å ta ansvar og planlegge å sette en stopper for det i forkant!! Det er helt høl i hue, men sånn har det da blitt....

Her er oppskriften til stenging på mobil iallefall:
• Trykk på de tre strekene nederst til høyre på skjermen
• skroll deg ned til innstillinger
• velg "Kontoinnstillinger"
• "tidslinje og tagging"

Og der inne bare går du bananas på alt du vil gjøre "hemmelig" ^^, jeg tok helt av og gjorde alt som er mulig å endre på til privat jeg :P

Stengte veggen min i flere uker før fødselen jeg :) på den måten fattet ingen mistanke ved at den plutselig var stengt xD haha
Hadde uheldig opplevelse sist gang hvor svigers posta innlegg allerede FØR fødsel! Alle var fullstendig klar over at vi var på vei til føden, telefonen ringte, meldinger tikket inn, Facebook var overfylt av for tidlig gratulasjoner og det endte med at jeg bare måtte skru av mobilen under fødsel for å slippe å høre på alt ståket som oppstod -.-
Jeg mener, hvis du hadde sett at noen skrev at noen du kjenner er på VEI til føden, hvorfor RINGER du?!?! Akkurat som om man skal sitte i telefonen og holde deg oppdatert under hver eneste Rie som raser gjennom kroppen?! Herregud, jeg blir så oppgitt og frustrert! At ikke dette er vanlig folkeskikk skjønner jeg bare ikke! Dette er noe av det aller STØRSTE man opplever i livet, og at noen skal frarøve deg den stoltheten og den fantastiske nyheten er for meg helt uforståelig! Enda mer trist er det at man er faktisk nøtt til å ta ansvar og planlegge å sette en stopper for det i forkant!! Det er helt høl i hue, men sånn har det da blitt....

Her er oppskriften til stenging på mobil iallefall:
• Trykk på de tre strekene nederst til høyre på skjermen
• skroll deg ned til innstillinger
• velg "Kontoinnstillinger"
• "tidslinje og tagging"

Og der inne bare går du bananas på alt du vil gjøre "hemmelig" ^^, jeg tok helt av og gjorde alt som er mulig å endre på til privat jeg :P
Oi.. Det er bare helt ufattelig! Hvordan gikk fødselen midt oppi det kaoset der da? Det må jo ha vært kjempestressende :o Ga dere beskjed til svigers om at de faktisk frarøvet dere nyheten? :o

Oi.. Det er bare helt ufattelig! Hvordan gikk fødselen midt oppi det kaoset der da? Det må jo ha vært kjempestressende :o Ga dere beskjed til svigers om at de faktisk frarøvet dere nyheten? :o
Fødselen gikk kjempe fint for seg den og relativt fort overstått, etter mobilene ble skrudd av var hele greia glemt og lagt bak oss på en måte. Var ikke før jeg ble gravid igjen at jeg kom på det og irriterte meg over det på nytt.. Og da tok jeg det opp med svigers at det ikke var greit og at jeg ikke ville oppleve det samme igjen. Hun ble ordentlig furt på meg faktisk. For det var jo minst like stort om ikke større å bli besteforeldre liksom... -.- ja, mulig det, men det er faktisk min og mannen sin unge, det er JEG som går gjennom denne graviditeten og alle vondter og gleder det medfører, og til syvende og sist er det JEG som skal jobbe knallhardt for å få henne ut også.. Og det er VI som foreldre at hverdagen blir snudd på hodet og hele verden som endrer seg for..! Rart å måtte forklare henne liksom?
Denne gangen skulle jo også svigers ta vare på eldste snuppa når vi måtte haste oss til sykehuset, så å holde det hemmelig for dem når det skjedde var heller ikke noe alternativ.

Fikk sagt ifra hvertfall, og vi fikk delt nyheten offentlig etter et par dager selv når vi var klar for det :) men vi rakk ikke fortelle det personlig til alle familiemedlemmer likevel -.- fikk meldinger etter fødsel med gratulasjoner denne gangen også før vi rakk å sende melding eller ringe de.. Men hun holdt jo det hun lovet (på en måte) og gikk ikke ut på face hvertfall.... Har bare gitt opp å bli irritert, hun klarer jo tydeligvis ikke styre seg.

Fy f.... folk altså! Ga du beskjed om at det var unødvendig? Kjenner jeg blir skikkelig sint bare ved tanken :mad:

Etter fødselen var jeg i babybobla for å si det mildt, så facebook brydde jeg meg ikke om der og da. Vi rakk heldigvis si fra til de aller nærmeste selv før hun postet (hun var ikke en av dem og må ha hørt det via ryktebørsen). Men i ettertid har det jo irritert meg litt at hun bare kjørte på sånn. Vi hadde besøk av henne senere, men hun kom med så mange fine gaver at jeg ikke fikk meg til å si noe. Ga derimot beskjed om at posting av bilder på facebook uten vår samtykke ikke kom på tale. Hun hadde lett gjort det også, hehe.. noen bare eier ikke nettvett!

Etter fødselen var jeg i babybobla for å si det mildt, så facebook brydde jeg meg ikke om der og da. Vi rakk heldigvis si fra til de aller nærmeste selv før hun postet (hun var ikke en av dem og må ha hørt det via ryktebørsen). Men i ettertid har det jo irritert meg litt at hun bare kjørte på sånn. Vi hadde besøk av henne senere, men hun kom med så mange fine gaver at jeg ikke fikk meg til å si noe. Ga derimot beskjed om at posting av bilder på facebook uten vår samtykke ikke kom på tale. Hun hadde lett gjort det også, hehe.. noen bare eier ikke nettvett!
Skjønner. Forstår bare ikke at enkelte tar det som den største selvfølge å dele andre sine nyheter. Utrolig irriterende! Godt hun kom med fine gaver i det minste :p haha! Det med bilder må jeg huske å gi folk beskjed om også :o vet aldri hva folk finner på å dele på nettet :rolleyes:

Back
Topp