• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Stemningsrapport/onsdagsprat

Mamma Propell

Glad i forumet
God morgen flickor!

Morgenstund har virkelig gull i munn. Sitter i stua med levende lys, ute er det vindstille og jeg ser på månen som speiler seg i sjøen, fra loftet hører jeg fornøyde sukk fra to små guttekropper som sover, og fornøyde sukk fra en stor guttekropp. Kaffelukten sviver sakte inn fra kjøkkenet, og jeg nyyyyter stillheten!

Har ligget å fundert i natt, på hva som må gjøres til jul, og overraskende nok er vi snart klar. Pakkene er handlet og levert, mesteparten iallfall. I dag skal resten av huset vaskes, alt er ryddet, så er bare igjen å vaske 3 bad, støvsuge/vaske gulv og gjøre gjesterommet koselig. Det rekker jeg før det er jobb kl ett.

Må til legen etter vi har levert ungene i barnehagen, så  mens jeg er der planlegger jeg å sende sambo ut på oppdrag. Handle inn siste rest, og da er vi klar.Alt av klær er strøket, og jeg tror vi kommer i mål med god margin med resten.

Jobber til klokken åtte i kveld, å om det er energi igjen når jeg kommer hjem skal jeg bake cookies og lage riskrem. Så er det egenpleie og kjærestetid med sambo. Stakkars, han tror sikkert kjæresten hans er byttet ut, er det noe som heter christmaszilla??? Jeg er i tilfelle en sånn. Litt for mye av det gode i det siste, i forhold til jul, pynt, pakker og husvask...he, he , men det hører vel til?!![:D]

Nei nå hører jeg mammaalrmen gå oppe på loftet, ha en herlig dag jenter!

God morgen[;)]

jeg å Mikael sov til 08.00 i dag,å det er så deilig..
Ute er det minus 20 brrr iskaldt jo...

I dag skal jeg å Mika prøve å tørke støv,å gjøre litt sånn småttteri...

i kveld er det bare avslapping med mann og barn.

God morgen! [:)]

Starta dagen greit, ungene sov til ca 7.15, men da jeg gikk inn på rommet deres så var det første Ida sa "Jeg har så vondt i magen!" [&o][&o] Hun kasta opp bittelitt halvtimen etterpå. Var fint lite som kom, men oppkast er oppkast, og oppkast er smittsomt. Om vi følger denne trenden, så er det nestemann sin tur på julaften. Tjohoooo... og god jul! [:'(]
Så barnas julebord i bhg i dag er avlyst for vår del. Gjett om Ida hadde gleda seg! Tobias blir hjemme han også siden Ida gjør det, han er litt slapp enda han også, men spiste 4 skiver til frokost, så matlysta er stigende i det minste.
Jeg tenkte å vaske til jul i dag, får vaske rundt spyungen da... og satse på at Nrk Super gidder å være barnepass!
I ettermiddag skulle vi til min mormor for å levere julegaven hennes, men det må utgå. Mamma får levere den i stedet.

Ha en fin dag dere!

Heisann!

Nå er jeg oppe, ferdig spist og bilen er forhåpentligvis varm (starta den isted)! Gubben la igjen jobbskjorta si så den må leveres, mormor er på besøk på jobben sin så jeg skal hente henne (kjører henne hjem, er jo -21 ute), også skal jeg levere en overraskelse! Woho[:D]

Må ut å kjøpe konvolutter til de siste julekortene, en oppmerksomhet til min jordmor, snop til julestrømpene og en liten ting til Christian fra Amalie[:)] Ja, og 2 kasser med bleier til Amalie, Christian var nemlig så ivrig at han sendte ALLE 7`er bleiene hjem til svigers[8D]

I kveld skal jeg egentlig ut på julebord med venninner, men jeg lurer på om det utgår.. formen er ikke på topp, og jeg må vaske hele leiligheten[&:]
Litt avhengig av hjelp fra gubben da, og siden han jobber til 17 om dagene så hadde det vært kjekt om sånt ble tatt i kveld så vi har "fri" i morgen kveld og kan prioritere å kose oss med snuppa[:)]

God bedring til Ida!
Satser på at det er forbigående[:)]

uff god bedring til Ida, dere er uheldige Skrållan[:(]
Håper det bare var 1 gang å att julen blir strålende[;)]

Ida takker! [:)]

Hun prøver seg på litt vann i skrivende stund, og på gulvet ligger lillebror oppå koseteppet sitt og glaner tv. Han er litt slapp han også, er det mulig å få omgangen igjen 2 dager etter forrige runde? Han spiste 4 skiver til frokost da, så sånn sett tror jeg ikke han er kvalm, men NOE er det... [8|]

Jeg har vaska ferdig kjøkkenet nå, skal straks starte på stua. Tror jeg rett og slett tar frem pynten samtidig jeg, så har vi bare treet å fokusere på i morgen! [:)]

Da er stua og kjøkken julevaska, og pynta! [:)] Mangler juletreet, det kommer i morgen. Og dukene på bordene venter jeg med så lenge som mulig, jeg kjenner familien min! [;)] Ja, også mangler jeg friske røde roser istedet for de halvdøde hvite rosene i en vase her, hehe.

Soverommene skal vaskes når sambo kommer hjem, han skal få hjelpe til å rydde barnerommet først, heldiggrisen!

Jeg fant forresten ut hva som plaga Tobias, hehe. Massive magesmerter! Han gikk bare rundt her og hylskreik, sa au au og var helt ute av seg. Så kom det to kjappe bleier, og nå er han i mye bedre form. Løper rundt her i bare bleia, spist en skive hver har de også gjort.

På jobb e! [:D] Baah.. Fri 2morrow da! [:)] JUBEL!

Back
Topp