Stemmer termin etter UL med "deres" termin?

lillys

Blir kjent med forumet
Er det noen som har opplevd at UL termin, ikke stemmer med deres egen termin (store forskjeller?)? 
Jeg vet når jeg hadde eggløsning og ble gravid, så termin på UL er noen dager "feil" i forhold til når jeg vet jeg ble gravid. 
Var på UL i uke 12 og terminen de regnet da er 5 dager før UL termin i uke 18. Dette er jo små forskjeller. Alt så bra ut på UL i uke 18, men jeg har lurt litt på om det har noe å si at de da beregnet at fosteret er noen dager yngre enn hun virkelig er? 
 
Jeg hadde rekna meg te menstermin 10 desember, UL termin var 9 desember. Så ikkje store forskjellen :-)
 
Nei, det var ikke store forskjellen! :) Greit når det er slik. 
Det er jo egentlig ganske utrolig at de kan måle så nøyaktig i det hele tatt. 
 
Mensenterminen min er 23.12 Ul termin er 17.12 :s Så får ikke ul termin til å stemme overrens med verken siste menstrasjon eller eggløsning..
 
Sist graviditet stemte ikke UL-terminen med min antatte menstermin i det hele tatt (to ukers forskjell nesten), men det var fordi jeg plutselig hadde hatt en syklus på over 40 dager. Merkelige greier, men ultralydene gjennom hele svangerskapet viste at mensterminen var feil. Denne gangen stemte det på en prikk, hadde regnet meg frem til 9. desember og det ble det jammen på ordinær ultralyd også :)

Hvis dere er veldig sikre på unnfangelsestidspunktet, og dette avviker en del fra UL-termin (altså at dere mener terminen er tidligere enn UL sier), så ville jeg tatt opp dette med fastlege/jordmor når svangerskapet nærmer seg slutten slik at de kan henvise til en eventuell overtidskontroll litt tidligere enn UL-termin tilsier.
Jeg gjorde det og fikk komme til overtidskontroll 7 dager på overtid i stedet for 12 dager (eller 14 var det kanskje i 2010...) siden jeg var usikker på terminen.
 
Nei, den stemmer ikke helt. Jeg synes jeg har rimelig grei oversikt over syklusen min, og vet hvilken dato unnfangelsen skjedde. Ut fra det kom både jeg, lege og jordmor (uavhengig av hverandre) frem til 8. desember, men UL-terminen er 12. Ikke at det spiller noen rolle, da - er jo så få dager at jeg ikke henger meg opp i det.
Det slår dog ikke søsteren min da hun var gravid. Hun hadde ikke helt oversikt over datoer og syklus, og fikk beskjed fra legen om at terminen var rundt 10. juli. På ordinær UL i uke 18 fikk hun  derimot beskjed om at hun faktisk bare var 12 uker på vei. Fortsatt skjønner jeg ingenting, for hun fortalte meg at hun var gravid så tidlig at hun nesten ikke var gravid engang - ifølge UL-terminen. Men barnet ble født i slutten av august, så det må ha vært en surrete lege i bildet helt i starten;-) Og søsteren min fornemmer tydeligvis en graviditet så fort den er der:)
 
Jeg hadde 17. desember. UL 18. desember.
Sist ble den forskyvet 8 dager frem.
 
Her er det STORE sprik...Menstermin blei 24 desember, min egen termin er 27 desember og UL termin 3 januar...skal på ny UL på tirsdag for å måle på nytt.
Jeg og vet når jeg hadde EL..og kjærsten reisete på jobb samme dag som EL var.
Sååå enten har babyen min vokst litt sent, eller så har egget brukt lang tid på å feste seg....
gleder meg vertfall til ny UL å høre hva jordmor sier da :)
 
D stemt itj t mæ...mens termin e 31 Desember å ul 7 januar
 
Har tre forskjellige termindatoer. 21.des er menstermin, 23.des første ul og no siste ul 19 uker, så ble det 27.des. Jordmor på siste ul, sa det var sikkert ei lita og nett jente;)
Men satser på den første eg!
 
Jeg hadde termin 31 Des. Etter UL ble den forflyttet 10 dager frem til 21 Des. Men jeg er sikker på siste mens dato, så jeg regner med noe midt i mellom :)
 
Legens termin: 29 november.
Min termin utifra EL-test: 4 desember
Ultralydtermin ordinær UL: 7 desember :p

Men, det kan vel ta noen dager før det fester seg etter eggløsning? Så da kan vel den ordinære stemme ganske bra? Uansett ikke mange dagene da..
 
Denne gangen stemte UL termin og beregnet termin nøyaktig på samme dato.

Forrige gang ble UL termin 4 dager etter mens termin.
 
Med nr 1 : min termin 27 november
                 UL termin :20 november 

Med nr 2: Min termin : 2 Juni
                 UL termin: 27 Mai 
 
Ser ut til at det kan variere litt med UL termin og menstermin (EL termin). 
Jeg var først litt urolig for at min vokste litt sent. I og med at det var 5-6 dager forskjell på feks UL termin i uke 12 og i uke 18. Men høres ut som flere har samme erfaring... 
 
Ble flytta 2 dgr. Men legen min regner 40+2, men misstenker at det gamle skroget som utførte ul'en regner 40+3.. Så blir det samma.. Jeg regner utfra gammel termin da det antakelig blir ks 7-10 dgr før uansett. Ikke så viktig..
 
Min menstermin er 10.desember, men jeg har regnet med 14.desember pga når eggløsningen var og størrelse på bebis i uke 6, 8 og 13, men på den ordinære UL ble jeg satt tilbake 14 dager fra menstermin, altså 24.desember...
 
Jeg regnet terminen min til å være 29. desember - da regnet jeg utifra befruktningsdato, som jeg er helt sikker på + at jeg hadde en festeblødning ca 5-6 dager etter befruktning.

Likevel ble jeg flyttet to uker fram på ultralyd. Så nå er terminen min 15. desember. Det stemmer jo ikke i forhold til siste mens og befruktningstidspunkt etc.
Men så er det vel sånn at noen babyer trenger kortere/lengre tid enn andre

For det stemte veldig godt at jeg var litt lenger på vei - sammenlignet med forrige svangerskap følte jeg meg litt lenger på enn det jeg var. bla så stusset jeg på at jeg kjente liv så tidlig
 
Back
Topp