Stemmer hjertelyden overens med kjønnet til bebisen?

Mphljb

Flørter med forumet
Over skal jo tyde på jente, mens under skal tyde på gutt? stemmer dette for dere som vet kjønnet på barnet?
 
Hehe.. glemte å skrive over 140 = jente og under 140 = gutt begynner å bli glemsk her ja
 
jeg har spurt mange med barn, og det varierer veldig. ei vennine har både gutt og jente, og de hadde nøyaktig samme hjertelyd...dessuten kan fosteret nettopp ha gjort et byks eller noe, og da øker hjerteslagene fort. har hørt at de fort kan variere 30 slag på kort tid.

dersom teorien stemmer, venter jeg en dutt. mine lå mlm 144 og 134...
 
Hjerteslagene skal variere.. det er det som er normalt og bra. Forrige kontroll lå hjertelyden til bebisen min på alt mellom 122 og 138, men gjennomsnittet var på 132. Og det er da gjennomsnittet man ofte får vite.
 
Her har den ligget på mellom 136 til 148. Og ifølge Ul blir det jente. Men sist jeg var på kontroll sa legen at det virket som om babyen sov, siden den var såpass lav og avslappet. Noen ganger hente det at den fløy i taket mens han lyttet, for noen babyer merket visst at de ble lyttet på med den doppler- greia.
 
ja, hun skrev mitt på 140. men klart jeg hadde vel tippet mer på gutt hvis jeg var deg, bare sånn for gøy!
 
Min har ikke vært under 140 og jeg har tatt ctg og hørt hjertelyd siden uke 10. Venter gutt.
regner med at den har roet seg ned nå da. Har slutta md sukker og jordmora sa at det kunne få han til og roe seg ned.
De mente den var litt høy når jeg var på sykehuset og tok ctg. Burde roe seg ned til nærmere 130 sa de.

Hjertelyden skal være høy til og begynne med og roe seg ned nærmere fødselen.
 
Hjertelyden sa jente
UL sa gutt
 
vi skal ha vår andre gutt, og hjerteslagene til begge har ligget på 130-140
 
De to siste gangene har den låge på 140-150 og er en jente. Har og hatt et par ganger på 160.
Sist jeg var gravid låg den på 140-150 og det var en gutt.
 
her ligger den på 140-150 og jeg ska ha gutt[:)]
 
Har ligget mellom 140 og 150 hele tia her.. og vi vet ikke om det er jente eller gutt[;)]
 
Vi venter en liten jente, og hjerteslagene har variert veldig. Alt fra 120-156.
 
[:D]Den ligger jevnt på 155-162, og dette er en gutt! Har tatt vare på alle papirer fra forrige svangerskap, og sammenlignet. Det var det samme der, og Michael er gutt.
 
Du må spørre og grave! Jeg spør om alt mulig og ber om info og faglige uttalelser om alt (sikkert en krevende pasient)[:)]
 
Jordmoren min har antydet at statistikken kanskje kan vise en liten større prosent jenter når babyen har høy frekvens og motsatt for gutter, men dette er ikke vitenskapelig bevist. Det som derimot er vitenskapelig bevist er at det produseres en god del mer av hormonet hcg når man venter en jente enn en gutt, og at høye verdier av hcg ofte fører til mer og kraftigere svangerskapskvalme. Det stemmer bra med meg, jeg var ekstremt kvalm hele tiden fra ca 8. uke til jeg var ca 4,5 mnd på vei, og jeg venter en jente!
 
Hehe.. glemte å skrive over 140 = jente og under 140 = gutt begynner å bli glemsk her ja
¨


Hei!
Mener på at legen min sa det var omvendt jeg ... ? over 140 = gutt og under 140 = jente ... men ikke vet jeg!?!?
Jeg vet heller ikke om det er en gutt eller jente som kommer i mars, men gjennomsnittet på hjertelyden var 150 sist jeg var hos legen. [:)]

klem
 
under 140 skal tyde på gutt,det stemmer med meg vertfall[:)]
 
Back
Topp