Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Prinsessa i tårnet
Da jeg var å tok celleprøve for mange år siden, samtykket jeg til å stå i kreftregisteret. Det anbefales å ta celleprøve hvert 3 år, så når 3 år siden sist jeg tok prøve får jeg påminnelse i posten. Dere kan lese litt her:http://www.kreftregisteret.no/no/Forebyggende/Masseundersokelsen-mot-livmorhalskreft/
Kan lese litt her også: http://www.kreftregisteret.no/no/Forebyggende/Masseundersokelsen-mot-livmorhalskreft/Om-invitasjonen/
Det er mulig å reservere seg. Er det ingen som har fått spørsmål fra legen eller fått brev i posten om dette?
ORIGINAL: twinanne
Dette har vel ikke noe med prøverør å gjøre, det har jo heller med den vanlige kreftprøven vi skal ta med jevne mellomrom. Jeg havnet ikke inn der i forbindelse med prøverør, men jeg tok vel en slik test før jeg søte om prøverør. det har ikke noe med hverandre og gjøre.
Dette har vel ikke noe med prøverør å gjøre, det har jo heller med den vanlige kreftprøven vi skal ta med jevne mellomrom. Jeg havnet ikke inn der i forbindelse med prøverør, men jeg tok vel en slik test før jeg søte om prøverør. det har ikke noe med hverandre og gjøre.
Jeg var så gammel da jeg søkte om prøverør, så jeg hadde havna i registeret lenge før det... hehe[:D]
Jeg var så gammel da jeg søkte om prøverør, så jeg hadde havna i registeret lenge før det... hehe[:D]
Det har jo jeg også, det har jo vært hver 3.år - men jeg kan ikke si at det er noe krav for de med prøverør da. Dette her er jo en egen avdeling som sender ut dette når vi skal ta de testene av slimhinnen, og dersom vi slurver så får vi påminnelse også [8D] Jeg ser ikke sammenhengen her.
Det har jo jeg også, det har jo vært hver 3.år - men jeg kan ikke si at det er noe krav for de med prøverør da. Dette her er jo en egen avdeling som sender ut dette når vi skal ta de testene av slimhinnen, og dersom vi slurver så får vi påminnelse også [8D] Jeg ser ikke sammenhengen her.
Bare sånn at jeg ikke blir missforstått; jeg sier ikke at det er en sammenheng mellom prøverør og kreftregisteret. (kanskje jeg forklarte meg litt dårlig) Mulig reglene er endret siden jeg var igjennom prøverør, men jeg måtte ha tatt en celleprøve før jeg begynte med medisinene. Kanskje det varierer fra sykehus til sykehus. Jeg var igjennom prøverør i 2004.
Bare sånn at jeg ikke blir missforstått; jeg sier ikke at det er en sammenheng mellom prøverør og kreftregisteret. (kanskje jeg forklarte meg litt dårlig) Mulig reglene er endret siden jeg var igjennom prøverør, men jeg måtte ha tatt en celleprøve før jeg begynte med medisinene. Kanskje det varierer fra sykehus til sykehus. Jeg var igjennom prøverør i 2004.
Jeg misforstod deg ikke Prinsessa i tårnet - men du unne nok tolke det slik, litt rart skrevet fra min side. Men det er nok vanlig rutine at du blir sjekket opp før du blir sendt videre i systemet dersom du går den offentlige veien. Men det er nok mer for å se at det ikke er noe syster der og slikt for det kan jo skape mye trøbbel. Og dersom man først tar denne sjekken så kan jeg vel tenke meg at de tar den kreftprøven samtidig når de først er igang vil jeg tro. Men jeg tok de som sagt før jeg ble henvist til utredning, ettersom det passet slik, da sa fastlegen min at de foretrekker å sjekke at alt er i orden før de starter opp med prøverør eller lignendes.