Stemødre !

Mom4Life - Mor og Gravid

Flørter med forumet
Eg har en datter med min X! Og nå forbanner eg meg på at hans nye kjæreste legger ut bilder av min datter som baby når hun ble kjent med henne når hun va 2år! og at hun skriver "Jenta mi<3 Julie" Dette har hun ingen rett til, når eg spurte om hun kunne fjærne disse bildene fra nettsiden sin, klikka hun og x'n min og lagde det helvette for meg, eg da at bilder hun selv har tatt kan hun bare legge ut men MINE private baby bilder og bilder eg har tatt som eg bare har sendt til pappaen for å vise hva vi har gjort har hun INGEN rett til å legge ut !!

Er eg veldig urimelig nå? Og attpå alt blir eg kaldt en patetisk hore fordi eg følte dette var ubehageli og ikke ville ha noe av dette ?

hun har jo ingen rett til å kegge ut bilder av din unge!!! off blir såå sint for slike ting.!håper at ting ordner seg for deg,er ikke noe kjekt når folk holder på slik.

æ syns ikkje du e urimeli i d hele tatt!!! Æ syns ikkje ho har rett te å legge ut bilda av dattera di i d hele tatt!!! Æ kan ikkje fatte at x'en din lar ho få lov. Når æ får unge blir æ ikkje å legge et eneste bilde av h*n på nette, og vess nåen andre gjør kommer æ te å bi kjempesur. Du har min fulle sympati iallefall og egentli burde du ikkje bry dæ om ho men æ skjønne at d ikkje går når d involvere ungen din.

Oi, dæven jeg hadde klikka[&:]

Åh shit[:@]

Kjenner at jeg blir helt varm i hodet her jeg sitter. Uakseptabelt!

Av prinsipp så legger jeg ikke ut bilder av min datter,rett og slett pga av man vet aldri hvor de havner og at barnet har ingenting det skulle sagt i saken. Noe som jeg syns er viktig.
Hadde mamma og pappa lagt ut bilder av meg når jeg var liten på internett. Er jeg nesten helt sikker på at jeg hadde vært ganske irritert over det i dag. Og lurt på hvor de muligens var havnet.
Selv om jeg ser sånn på saken,har jg full forståelse for andre som velger å legge ut bilder av barna sine.

MEN Å LEGGE UT ANDRE SINE BILDER UTEN TILATELSE ER IKKE GREIT!

ORIGINAL: Mamalou

Oi, dæven jeg hadde klikka[&:]

Hvis det er bilder av ditt barn, der hun er en stor del av bildet/i fokus på bildet (f.eks. et bilde med bare henne) så har hun ingen rett til å legge ut bildet uten din og farens tillatelse. Hun har faktisk ikke lov hvis du ikke vil det, selv om hun har tatt bilde.
At hun bruker det privat er en ting, men å legge det ut på nett, åpent for alle - er ikke lov uten tillatelse.
Det er rett og slett regler om copyright som gjelder der, og man har ikke lov til å legge ut bilder av andre uten deres tillatelse hvis de utgjør en stor del av bildet - og siden jenten deres ikke er myndig, bestemmer dere som foreldre..det betyr at hun må ta hensyn til det du sier.

Takk for støtten dem mente eg var ei patetisk hore som ikke ville hun skulle bruke MINE bilder og baby bilder fra før ho nye dama kjente jenta mi! bilder fra når VI var en familie.. BLIR SÅ SINT !!!

Stå på din sak! Jeg syns du har alt du skulle ha sagt.

Dette er vell strengt tatt noe som angår deg og bf. Ikke en 3. part..

Jeg forstår følelsene dine..... Tro meg. Men prøv å tenke litt annerledes - hun viser da din datter oppmerksomhet... Det er lett å bli glad i barn, kanskje hun faktisk er glad i jenta di. Jeg har opplevd og opplever barn som blir fullstendig oversett av sin stemor..... grusomt vondt for dem.

Vell. Disse sakene er vanskelige. Som stemor og utrolig engasjert i min helge stedatter så blir det tatt mye bilder og de blir også lagt ut. Men legger bare ut bilder som har med oss å gjøre. Vi bruker bare fjesboka og alt innhold er bare for venner.

MEN vi har et greit forhold til mor til denne jenta. Det er ikke noe fiendskap mellom min samboer og hennes mor. Noe jeg forsikret meg for når vi ble sammen. Jeg ville ikke bli med inn i en kamp.

Trist at det er et slikt forhold mellom dere for dette vil jo deres datter merke.

Men jeg er også enig i at denne stemoren skal respektere ditt ønske om å ikke bruke bilder som du har tatt. Hadde du sakt at hun ikke skulle legge ut bilder i det hele tatt så skal hun respektere det også.

Jeg må bare si at jeg kan skjønne at du ikke ønsker at det legges ut bilder av barnet ditt av andre, selv om jeg ikke hadde reagert slik.

Jeg synes kanskje du er litt urimelig når du setter et skille mellom tiden før og etter stemoren ble kjent med barnet, og bilder de selv eller du har tatt. Det ser også ut til at du reagerer slik bare fordi at det er Stemoren som har lagt dem ut, og ikke reagert slik hvis for eksempel tante, søskenbarn eller andre hadde gjort det.

Jeg er stemor selv. Hadde jeg  lagt ut bilder så er det kun et uttrykk for at jeg bryr meg om barnet og er engasjert i dets ve og vell. Ikke føl deg så truet eller provosert av dette. Vær heller gla for at barnet ditt er så heldig at hun/han har en engasjert stemor, og forhåpentligvis stefar som bryr seg og er glad i det.

Jeg synes du er litt urimelig. Beklager å si det. Barnet ditt er heldig som har mange som er glad i det.

Sign

ORIGINAL: MBS

Jeg må bare si at jeg kan skjønne at du ikke ønsker at det legges ut bilder av barnet ditt av andre, selv om jeg ikke hadde reagert slik.

Jeg synes kanskje du er litt urimelig når du setter et skille mellom tiden før og etter stemoren ble kjent med barnet, og bilder de selv eller du har tatt. Det ser også ut til at du reagerer slik bare fordi at det er Stemoren som har lagt dem ut, og ikke reagert slik hvis for eksempel tante, søskenbarn eller andre hadde gjort det.

Jeg er stemor selv. Hadde jeg  lagt ut bilder så er det kun et uttrykk for at jeg bryr meg om barnet og er engasjert i dets ve og vell. Ikke føl deg så truet eller provosert av dette. Vær heller gla for at barnet ditt er så heldig at hun/han har en engasjert stemor, og forhåpentligvis stefar som bryr seg og er glad i det.

Jeg synes du er litt urimelig. Beklager å si det. Barnet ditt er heldig som har mange som er glad i det.

Før vi stemødre langer ut om hvor urimelig dette må virke, så må vi huske at vi ikke vet hvordan dette bruddet foregikk. Her kan det være mye bitterhet ute å går. Og utifra språkbruken ganske så umodent.

Men jeg vil oppfordre til å tenke på barnet i denne saken og ikke ens egne sårete følelser. Hvis denne stemoren bare bryr seg om din datter og behandler henne bra, ser jeg ikke problemet med at hun legger ut bilder. MEN hvis hun feks sverter deg. Som mang en stemor har gjort oppigjennom tidene. Da har du rett til å reagere.

Men som andre har skrevet her, din datter er heldig som har så mange som bryr seg om henne. Det er ikke en selvfølge at stemor skal bry seg om et stebarn. Jeg har vert bortig mange tilfeller der stemor har nektet å ha noe med stebarn av forskjellige grunner. Men den hyppigste grunnen er at barnet er en link til tidligere forhold eller sjalusi på barnet som da har en spesiell tilknytning

Som stemor forsvarer jeg ikke ufint språkbruk ++++. Men som mor så må man også tenke på "hadde jeg reagert slik hvis det var noen andre som hadde lagt ut de samme bildene?".

Både stemor og mor bør bør skille mellom sjalusi overfor den andre, liker/ikke liker den andre, motstridende interesser osv og hva som faktisk er bra for barnet. Hva om denne stemoren har fått eller kommer til å få barn med steungens far. Hvordan vil det for dette barnet føles om stemoren hadde kun hatt fokus på eget barn, kun lagt ut bilder av eget barn, kun hatt bilder av eget barn på veggene osv. Det hadde følets ille for stebarnet.

Som mor kan man ikke bestemme når og hvordan en stemor skal bry seg om barnet (selvfølgelig innnefor rimelighetens grenser). Selv om jeg fult ut kan forstå at en mor kan føle sin morsposisjon truet. Men en stemor bør heller ikke bevisst urimelig tråkke på en mors følelser. Men det å legge ut disse bildene tror jeg ikke er et uttrykk for rivalisering eller uærlige hensikter, heller et uttrykk for at hun innvolverer barnet i hverdangen, livet sitt og bryr seg.

Ho forteller folk at det er hennes datter ! Hun er bare 17 år gammel og barnevernet er innblandet fordi hun er psykisk ustabil, hun og barnefaren får ike ha jenta alene fordi dei fekk formye pes med barnevern, så dem flyttet inn til barnefarens foreldre... Stemoren er en skikkeli dritt kjærring som tror hun kan kontrolere alt! eg har selv ikke lov å ringe barnefaren, hun tar tlf og skal vite hva eg skal si før han får prate med meg.. Dette er alt mye rot.. Eg prøver å få henne til å dra og da :s men det er fordi dt er synd i jenta han har vært utro mot henne og, er voldelig med henne.. han er en skikkeli DRITT..... og eg hater at hun tror hun er betre enn meg.... 

ER DET SÅ LURT BARNET DERES ER HOS DEM??? Kanskje du skulle ta deg en tur på familievern kontoret? Fortelle om situasjonen... De er barnets røst og hensikten er å ivareta barnets interesser. Kan kan trekke i tråder og sette deg i forbindelse med de rette menneskene.

Jeg forstår det foregår en kamp mellom dere voksne, men husk at når du henvender deg til instanser, så er det kun barnet og deres ve og vel som er i fokus. Hun stemora virker å være i psykisk ubalanse... Og barnefar som tillater hennes oppførsel, virker ikke hakket bedre... Kanskje du skulle prøve å prate med noen??.....

ORIGINAL: Hen_87

Ho forteller folk at det er hennes datter ! Hun er bare 17 år gammel og barnevernet er innblandet fordi hun er psykisk ustabil, hun og barnefaren får ike ha jenta alene fordi dei fekk formye pes med barnevern, så dem flyttet inn til barnefarens foreldre... Stemoren er en skikkeli dritt kjærring som tror hun kan kontrolere alt! eg har selv ikke lov å ringe barnefaren, hun tar tlf og skal vite hva eg skal si før han får prate med meg.. Dette er alt mye rot.. Eg prøver å få henne til å dra og da :s men det er fordi dt er synd i jenta han har vært utro mot henne og, er voldelig med henne.. han er en skikkeli DRITT..... og eg hater at hun tror hun er betre enn meg.... 

Her er da ikke problemet bilder som blir lagt ut. Her er det mye større problemer som burde ordnes opp i. HVIS din verson stemmer så er det jo på tide å gjøre drastiske ting som å ikke ha delt omsorg. For hvis din versjon stemmer så burde jo ikke barnefaren ha noe med barnet og gjøre heller. For her er ikke barnets best ivaretatt. Men siden vi ikke vet hva som er sannheten i denne saken så blir det vanskelig å kunne si hva som er rett og galt. Men barnet burde være i fokus.

Enig med Varia. Her er vel bilder det minste problemet. Saken er jo en helt annen om de siste opplysningene stemmer.
ORIGINAL: Varia

ORIGINAL: Hen_87

Her er da ikke problemet bilder som blir lagt ut. Her er det mye større problemer som burde ordnes opp i. HVIS din verson stemmer så er det jo på tide å gjøre drastiske ting som å ikke ha delt omsorg. For hvis din versjon stemmer så burde jo ikke barnefaren ha noe med barnet og gjøre heller. For her er ikke barnets best ivaretatt. Men siden vi ikke vet hva som er sannheten i denne saken så blir det vanskelig å kunne si hva som er rett og galt. Men barnet burde være i fokus.

drittkjerring!!! syntes ikke du var urimelig overhodet. det er ditt barn jo for h... Ho kan legge ut bilder av katten sin eller noe som er hennes. ikkebilder av ditt barn, som hun egentlig ikke har noen relasjon til i det hele tatt..[&:] blir forbanna på dine vegne... huff

Back
Topp