Stelleveske

splash

Elsker forumet
Mailykken 2025
Har dere gjort dere noen tanker om stelleveske enda?

Sist (for "hundre" år siden) hadde jeg en skip hop double "tvillingveske", og den var stor og romslig. Synes mange ser så små ut nå, men de er kanskje store nok... og så vil jeg gjerne at den skal se litt fin ut på min svarte bugaboo fox 5 :p

Hadde også Double Duo til tvillingene men solgte den sammen med tvillingvogna. Ser de har den i «singel» versjon også og den ser jo så liten ut :hilarious: Nå har jeg sett på Najell sin, men finner liksom ikke en jeg liker utseende på og som i tillegg er praktisk :smiley-ashamed004

Har den forrige versjonen av Stokke sin veske kjøpt brukt og billig på Finn.no. https://www.jollyroom.no/mamma/stellevesker/stokke-xplory-x-stelleveske-modern-grey Denne ligner på utseende hvert fall.

Jeg brukte den mye i starten med begge de to første, og har alltid vært veldig fornøyd med den. Den vi har kan brukes som sekk og som veske, og den kan henges med medfølgende kroker på (stokke-) vogna (som vi har - trailz). Det er praktisk at den kan brukes som sekk da man gjerne går med ungen i bæresjal/sele første halve året (om du og barnet liker det).

I starten er det gjerne mye man har lyst til å ha med, som kremer, ting til brystene, kanskje flaske eller annet til mat, skift til den flytende avføringen som havner overalt, osv. Da er det praktisk med en veske som har mange ulike små rom, slik at det er lett å finne frem med den ene tilgjengelige hånden.

Men erfaringen min er at man etter et halvt års tid eller lignende bare hiver noen bleier og stelleservietter/våtservietter i lomma på jakka, under vogna, i en lomme i bilen eller i en vanlig veske over skulderen, også klarer man seg fint med det.

Så mitt beste tips; skal du ha en dedikert stelleveske - kjøp den brukt og selg den for samme sum når du er ferdig med den.

Har dere gjort dere noen tanker om stelleveske enda?

Sist (for "hundre" år siden) hadde jeg en skip hop double "tvillingveske", og den var stor og romslig. Synes mange ser så små ut nå, men de er kanskje store nok... og så vil jeg gjerne at den skal se litt fin ut på min svarte bugaboo fox 5 :p
Det er akkurat den jeg har. Skiphop duo double eller noe sånt? Kjempefornøyd. Men igjen så skal jeg ha plass til to bleiebarn og orker ikke ha hver sin

Er først nå på barn nummer 5 at jeg har begynt å fylle en våtpose med våtservietter, helsekort, ekstra skift og noen bleier. Frem til nå har jeg brukt stelleveske hele bleieperioden på barna :hilarious:

Kjøpte en billig på ebay til første. Var helt ok.
Til andre sydde jeg en sånn liten en med rom til bleie+skifteklær og med innebygd stellematte. Er den jeg sverger til. Har aldri med meg noe så... Putter sånne småvarianter av salver i veska ved behov.
Lik denne:
94ee58687d69aeec36a7e2dfcfb29d25.jpg
Vil nok eventuelt heller hatt en sekk. Men tror jeg klarer meg med det jeg har.

Hadda en stelleveske sist, husker ikke akkurat hvem, men har ikke nakke til det, så blir nok sekk denne gangen! Om noen har noen gode tips så skrik gjerne ut :joyful:

Er superfornøyd med Kongens Sløjd All You Need Bag, både den originale 30 liter og mini-versjonen på 10 liter. Jeg synes mini-versjonen er stor nok til hverdags for ett barn, men 30L er jo virkelig god og romslig ☺️ Liker at stoffet er lyst inni, så er det enkelt å finne ting oppi bagen:) Det følger med stelleunderlag i den store, men ikke den lille, men det kan man jo kjøpe ved siden av ☺️

Har prøvd et par ulike stellesekker, men var aldri helt fornøyd med dem. Men stelleveska til Kongens Sløjd er både jeg og samboer så utrolig fornøyd med, at vi har kjøpt ny til lillesøster når hun kommer i mai/juni :D Så vi har to 10-litere og én 30-liter :hilarious: Veldig praktisk bag, og veldig fin ☺️

Er superfornøyd med Kongens Sløjd All You Need Bag, både den originale 30 liter og mini-versjonen på 10 liter. Jeg synes mini-versjonen er stor nok til hverdags for ett barn, men 30L er jo virkelig god og romslig ☺️ Liker at stoffet er lyst inni, så er det enkelt å finne ting oppi bagen:) Det følger med stelleunderlag i den store, men ikke den lille, men det kan man jo kjøpe ved siden av ☺️

Har prøvd et par ulike stellesekker, men var aldri helt fornøyd med dem. Men stelleveska til Kongens Sløjd er både jeg og samboer så utrolig fornøyd med, at vi har kjøpt ny til lillesøster når hun kommer i mai/juni :D Så vi har to 10-litere og én 30-liter :hilarious: Veldig praktisk bag, og veldig fin ☺️

Takk for tips, den så kjekk ut! Henger den greit på vogna og?

Det er akkurat den jeg har. Skiphop duo double eller noe sånt? Kjempefornøyd. Men igjen så skal jeg ha plass til to bleiebarn og orker ikke ha hver sin

Er først nå på barn nummer 5 at jeg har begynt å fylle en våtpose med våtservietter, helsekort, ekstra skift og noen bleier. Frem til nå har jeg brukt stelleveske hele bleieperioden på barna :hilarious:
Akkurat den ja, var kjempefornøyd med den jeg og, masse plass!

Back
Topp