Stelleveske?

Maisi

Blir kjent med forumet
Jeg er en babyutstyrs n00b så muligens teit spørsmål, men ja, hva er stelleveske godt for?
Ser det er mange her som sikler på og kjøper seg stellevesker som koster det hvite i øyet..
Har aldri tenkt at jeg behøver noe spesialveske for bleier og slikt? Har disse veskene noe genial funksjon jeg ikke vet om?
For da kan det jo fort hende at jeg og må ha en :p

Hehehe... Ser poenget ditt.
En stelleveske er veldig praktisk når du skal ut, du må jo ha med bleier, våtservietter, ev ekstra klær, ammeinnlegg, salver og div ting. også har de fleste stellevesker en stellematte som tilbehør sånn at du slipper å legge ungen din ned hvor som helst når du skal skifte bleie. Også kan den henges på vognen.. :)  

Det er veldig greit å ha en veske som rommer det meste en trenger når man skal noen plass. Stelleveskene er store så man får plass til bleier, våtservietter, klær, mat osv. Praktiske rom inndelinger å det følger ofte stellematte med. Så kan man henge de på håndtaket til vogna så man kommer rakt å greit til om man behøver noe. Man kan sikkert klare seg med en vanlig stor veke også, men jeg personlig syns dette er en veldig kjekk veske å ha når man har baby. Hadde med begge de to andre barna, å har ikke tenkt noe a nnet nå heller ;) Mange av veskene kan jo faktisk brukes som vanlig veske etterpå også :)

Det med stellematte var jo veldig praktisk. Hadde bare tenkt å bruke en vanlig veske til at utstyret, men nå havner muligens stelleveske på min handleliste også (akkurat som om det ikke var nok der fra før..)

Hehe, nei, man klarer seg absolutt med en helt ordinær veske/stelleveske til et par hundrelapper ;)
Jeg er ute etter en "smart" veske med god plass, mange lommer og rom da jeg får to barn som kommer til å være med på turer osv. Jeg ser for meg å trille mye og da er det greit å ha en veske som rommer det man trenger. Jeg pakker også alt som trengs av skift osv i stellevesken om vi drar på besøk osv. Mange vil nok ha en stelleveske som ser mer ut som en veske siden den vil bli brukt mye og at man kanskje føler at man er litt pyntet selv om man drar med seg barna overalt :) Jeg hadde to stelleveser sist og likte ingen av dem, så det endte med at jeg tok i bruk en av mine egne vesker. Nå må jeg ha en større, så da unner jeg meg en jeg virkelig ønsker :p

Fikk et kjempetips fra ei veninne i går. IKEA selger noen små, nette for ca 30 kr. De kan brettes ut som et stelleunderlag og det følger med et håndkle som passer perfekt. Tror jeg går for denne gitt :) Ser ikke helt poenget med å bruke dyre dommer på en stelleveske. Eller, babyutstyr generelt. Man bruker det jo i så kort tid. 

Det er veldig ok med den fra Ikea på korte turer..men skal en på dagsturer så blir den forliten..
Ammer en, er det som regel ikke noe problem, men dersom en må dra med seg flasker, mme og vann blir plassen fort knapp, og det i en vanlig stellebag og..

Min kostet ikke rare greine... den er mer enn stor nok og d fulgte med stellemate... Trenger ikke å være dyr og kjempe fansy..:)

Jeg hadde ikke "ordentlig" stelleveske sist, tenkte at jeg klarte meg lenge med en stor, vanlig veske. Og det gikk helt greit da. MEN jeg følte jeg alltid måtte lete gjennom hele veska for å finne det jeg skulle ha, og det ble ett eneste stort rot alt. Måtte rydde i veska nesten flere ganger daglig. Denne gangen skal jeg ha investere i en praktisk veske!! Stelleveska var med uansett hvor vi dro i 1 1/2 år (eller noe sånt). Det er først nå i det siste at det holder å slenge ett skift og noen bleier i min vanlige veske når vi skal noe.

Takk for forklaring og tips!
Skulle spurt her inne før jeg kjøpte barnevogn også, kjøpte en sportsvogn, uten bag og uten å tenke på at spedbarn ikke kan sitte i sportsvogn på en stund.
Følte meg veldig smart når moren min spurte hvor jeg hadde tenkt at babyen skulle ligge i begynnelsen... Jeg vet jo ikke hvordan små babyer fungerer... emoticon hihi

Back
Topp