Stelleveske/sekk!

Anonyym

Elsker forumet
Sensommerskattene 2023
Hjelp! ser meg fullstendig blind på stelleveske/sekk.

Kan noen komme med tips?
Har cybex priam som vogn (helsvart).

Forslag?? Kanskje fler for nytte av denne tråden ☺️

Har ikke brukt stelleveske til mine faktisk, har sånn 3 stykker liggende i boden. :joyful: Drar vi noe sted tar jeg med 3 bleier, våtservietter, et skift og et håndkle i en vanlig sekk. Kanskje større behov hvis man flaskemater?

Sniker. Vi hadde stellebag med førstemann, men endte raskt opp med å bare putte det vi trengte for bleieskift (et par bleier, noen bleieposer, våtservietter, engangs stelleunderlag og sinksalve) i en ziplockpose og så bare slenge den i en hvilken som helst sekk eller bare under vogna når man skal ut. Stellebag ble for stor og klumpete og det samlet seg altfor mye greier som man egentlig ikke trenger. Kommer til å kjøre samme opplegg nå.

Jeg har en stelleveske fra sånn gratispakke fra kiwi fra 2016/2017 som jeg er veldig fornøyd med. Brukt den masse til begge barna og blir å bruke den igjen med nr tre.

Der hadde jeg fast:
- 6 bleier
- våtservietter
- frotté kluter til å tørke klin ved amming, til å legge ned under baby hvor enn jeg var (kafé, helsestasjon, på besøk hos noen osv)
- 2 skift med klær til baby
- en T-skjorte til meg selv i tilfelle lekk fra puppene
- ekstra ammeinnlegg
- det kortet du får fra helsestasjon som følger barnet de første 2 årene
- ekstra smokk

Syns det er veldig fint å kunne ha alt samlet på et sted og så bare dra med meg den væska hvor enn jeg skal. Er dog mye bedre å bruke sekk dersom du bærer mye i sjal/bæresele. Så har en stellesekk også dersom jeg skulle trenge det.

Dette kikker jeg også mye på for tiden! Er det i det hele tatt noen ulemper ved å ha stellesekk i stedet for veske? Synes det virker så mye mer praktisk :)

Sniker.
Vi hadde stellesekk. Hadde gulpebaby, så trengte mye plass til flere skift (både meg og henne). Men det var også greit å ha noe litt mer nøytralt så både pappen og meg følte seg komfortabel med å gå med. :)

Har bestilt en stellesekk denne gangen, irriterte meg over den stelleveska sist når man skal bære bilstol osv i tillegg, lettere med sekk på ryggen vil jeg tro. Kan også festes med kroker på vognen ved behov .

Sniker fra september; jeg har kjøpt stellesekk fra Kaos. Synes den er kjempefin, da den har flere rom både utenpå og inni, og den kan fint brukes som en vanlig ryggsekk når den ikke brukes som stellesekk :joyful:

Back
Topp