Stelleveske? MÅ eg?

Ranveig!

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Eg er eit skikkelig ikkjeveskemenneske... Har eit par vesker, men har aldri vore komfortabel med å bruke dei, dei berre sklir ned eller så ser dei teite ut, eller begge deler. Skal eg ha med meg meir enn eg får plass til i baklomma, brukar eg eit tøynett med Løvenes konge på. Eg er DER liksom.

Forrige gong eg hadde småtroll i huset er uhyre lenge sidan, og den gong brukte eg ryggsekken som fulgte med bæreselen eg kjøpte. Den er no dessverre heilt oppbrukt og blei kasta etter flittig bruk i 4-5 år.

No kjem det igjen baby i hus snart, og eg innser at det er praktisk å ha noko å bære bleier og ekstra skift og smokk og ammeinnlegg i, men når eg googlar "stelleveske" eller liknande, kjem det opp "damevesker" med det som sikkert er kjente merkenavn (til horrible prisar), eller rare klumpete ting som så praktisk kan hengast på vogna og som ser om mulig enno verre ut. Eg ser på ingen måte poenget i å betale over tusen kroner for noko som eg synest er stygt og ikkje har lyst til å bruke. Ser det fins billige vesker og, men det er liksom ingen ting som ikkje ser enten "damete" eller forferdelig ut. Eg kjenner eg har mest lyst til å bestille ei veske til eit par hundre frå eBay, for då kan eg i det minste få eit festlig bilete på, men så er det dette med kvalitet og kor praktisk det er då...

Er eg det einaste kvinnemennesket som får noia av vesker? Eller fins det fleire av oss? Kva gjer "sånne som oss" når det hadde vore skikkelig praktisk med ei veske? Hjelp..?

Du MÅ ikke ha stelleveske.. Mange bruker sekkene til fjellreven.
Du bruker jo selvsakt akkurat det du ønsker :D

Jeg elsker vesker! Men så har jeg brede små føtter med store legger, finner derfor nesten ikke sko eller klær generelt så kjøper heller vesker ;) så stelleveske er viktig for meg ;)

Men er jo ikke nødvendig, kan hende en sekk er bedre for deg :) eventuelt en man kan alltid ha på vogna hvis du pleier å bruke den :)

Må ikke ha, men veldig praktisk. Jeg bruker ikke vesker og har ingen vesker og ville ikke ha en stelleveske som ser/så ut som en veske. Vi har denne fra ryco. Veldig fornøyd med den også koster den rundt 500kr. Vis vedlegget 157823
Den såg jo faktisk ikkje så ille ut...

Godt å sjå at vi er fleire i samme båt, føler meg temmelig unormal i min veskeintoleranse.

Må ikke ha, men veldig praktisk. Jeg bruker ikke vesker og har ingen vesker og ville ikke ha en stelleveske som ser/så ut som en veske. Vi har denne fra ryco. Veldig fornøyd med den også koster den rundt 500kr. Vis vedlegget 157823
Har den og. Kjøpte den til første barnet i 2012, bruker den til 1 åringen nå. Veldig praktisk den der.

Jeg hadde gått for en sekk om du liker det bedre. Eneste jeg har likt med stellevesken er at reimen er lang nok til å henge på vognen men ikke finner jeg frem i den, ikke ser jeg hvorfor det må være såkalt stelleveske, og upraktisk er det å dra på den dersom den ikke henger på vognen, så bruker mye en sekk i stedenfor.

Stellematten som følgte med i vesken var praktisk til og begynne med. Men når han er mer mobil ligger han ikke på det. Og et tisselaken ol hadde gjort samme nytten når vi var ute og stelte offentligeplasser og det ble brukt.

Hva med en god, gammeldags ryggsekk ala fjällreven? :)

Kan man ikke bare bryke sekk eller skulderveske ller bærenett eller hvasomhelst? Det eneste som spiller noen rolle er at det er plass til det man trenger og at det ikke blir vått når det regner.
Selv liker jeg veldig godt stelleveskene til Emmaljunga. Jeg synes ikke de er så pene, men de er veldig praktisk. Jeg elsker vesker og kunne tenkt meg feks en Storksak, men har ikke funnet det i meg å bruke såpass mye når jeg allerede har en som fulgte med vogna.
Bruk det du føler deg komfortabel med, ingen krever noe av deg :)

Er ikke spesielt fan av vesker selv, foretrekker å bruke lommer. Har to stellevesker etter mini, de som fulgte med vognene. Den ene er svart og plain, mer man-bag enn dameveske. Så regner med mannen kommer til å foretrekke den. Men kunne like gjerne ha med ting i sekk, kommer jo helt an på hva man ska. Bleiene hadde jeg i en våtpose sammen med kluter, og gjerne et engangs stelleunderlag, så om jeg ikke følte at jeg trengte masse ekstra stæsj, tok jeg bare den med.

Må le litt.. Misforstå meg rett! Du er ikke nødt til og ha stelleveske. Du får bare kanskje prøve deg frem med hva som er praktisk med vesker du selv synes er fine:happy:

Se på ebay. Der har de stelleryggsekker og :-)

ImageUploadedByBV Forum1453531846.774804.jpg

Har denne fra ebay :D super fornøyd! Å ikke for femi så pappaen fint kan bruke den også :) jeg er heller ikke noe veske menneske! Men denne klarer jeg :P

Den såg jo faktisk ikkje så ille ut...

Godt å sjå at vi er fleire i samme båt, føler meg temmelig unormal i min veskeintoleranse.
Den ganske grei denne. Ser mer ut som en liten bag enn en veske.
Føler meg ganske unormal jeg å, men jeg kan bare ikke forfra det :p

Sekken har nærmest blitt mitt kjennemerke. Helt enkel sekk og alt jeg trenger oppi. To ledige hender og superfornøyd.
Samme her. Slengte bare sekken under vogna, og tok den på ved behov. Ingen problem i det hele tatt.

En helt ordinær ryggsekk. Trenger jo bare å ha noe å frakte ting i. Kan jo godt bruke en pose også, om man vil det.

Eg ser jo det praktiske med veske, eg får det liksom berre ikkje til. Men har fått eit par tips her no, og så kjem eg gjerne til å sjå etter ein sekk heller. Var jo det eg gjorde forrige gong (men ser det praktiske iå kunne henge veska på vogna). Godt å ikkje vere den einaste som ikkje likar vesker her i verda!

Kan du ikke gjøre akkurat det som passer deg da? Ser ikke problemet. :p
Joda, eg bryr meg sjeldan om kva andre tenker om sånt, problemet er at eg ikkje egentlig har noko godt alternativ. Synest ikkje det er SÅ praktisk med sekk, men klarar ikkje å finne nokon veske som ikkje ser heilt tosk ut til meg. Plastpose er liksom ikkje aktuelt. Men eg skal sjå litt på fleire sekkar, og har fått eit par tips til vesker som ikkje er så "veskete", så eg finn sikkert noko eg og.

Back
Topp