Stelleutstyr

Minst mulig? He he. Har fått mange prøveflasker til babyen i gratispakkene. Da dette er vår første vil jeg gjerne prøve disse til vi finner en favoritt. Da må jeg sende mannen og kjøpe større flasker :p Ellers er bleier, kluter ol i hus.

Jeg kommer til å bruke litt babyolje og antakelig shampo da alle mine har vært født med en real hårmanke. :D Har sendt med min kjære en handleliste nå mens han bor i usa, bl.a Burt Bee produkter. Ellers er kluter, gulpekluter og håndklær i hus. Må vel snart kjøpe største bleiepakke og :)

Har kjøpt startspakken til Burts bee. Men kommer ikke til å bruke noe såpe den første tiden, kun olje og vann :) Har kjøpt inn alt av kluter, gulpekluter og håndklær nå når det var salg på Kid :)

Har ikke kjøpt noe, men skal kjøpe inn kluter og sånne engangsservietter som man bløter med vann og har litt olje på. Utenom det så hadde vi ikke behov for noe annet i den første babytiden. Ja, og bleier da :P DET har man ganske stort behov for. haha!

Har kjøpt stellekremen og babyolja til Sebamed. Litt for at storebror bruker den innimellom :) Ellers så blir det bleier, tørre engangsservietter som man fukter selv. Minst mulig på baby :)

Har kjøpt to pakker billige kluter på IKEA, og satte meg nettopp ned for å bestille stellebord med badekar :)

Eller tenker jeg å kjøpe noen bleier, våtservietter, babyolje, og "sånt". Jeg innser at jeg ikke aner hva jeg trenger, kremer, pulver, salver, oljer?!?!

Har kjøpt to pakker billige kluter på IKEA, og satte meg nettopp ned for å bestille stellebord med badekar :)

Eller tenker jeg å kjøpe noen bleier, våtservietter, babyolje, og "sånt". Jeg innser at jeg ikke aner hva jeg trenger, kremer, pulver, salver, oljer?!?!

Egentlig trenger du vanvittig lite kremer osv. Mine har ikke hatt sår rompe før de begynte i barnehagen. Det kan være like greit å kjøpe hvis du ser behovet. Jeg har ennå igjen fra tvillingene, og de er fem nå. :p

Initynol fra apoteket var et must ved sår stump, det bruker vi enda. Ellers lager jeg oljeblandinger til baby selv av gode produkter, utover det trenger man egentlig svært lite ja, gulpekluter og vaskekluter. Evt tynne myke handklær om man ikke har fra før...

Her blir det minst mulig. Skal til og med selge stellebordet da dette er for høyt for meg. Jeg er veldig lav så med storebror ble det mest stell på gulvet. Nå er stellebordet bare lagringsplass så da går det. :)
Ellers blir det noe nye kluter og håndklær, sinksalve fra Dr. Greve og en olje fra apoteket som jeg ikke husker hva heter akkurat nå. Storebror hadde mye skurv og eksem som baby og den virket utrolig bra. Også bleier da. :) Men har ikke kjøpt noen av delene enda. Har ikke kjøpt kommode eller annen oppbevaring til barnerommet heller... Må nok snart. :)

Back
Topp