Stelleutstyr første tiden - hva er egentlig nødvendig?

Jeg bruker til min jente og skal bruke til babyen i magen slike tørre engangskluter som jeg kjøper på apoteke, 5for 100kr.. Dette ettersom min eldste reagerte veldig på våtserviettene.. Har hørt fra en plass at de er så sterke at de nesten kan ta bort maling.. Ikke rart at noen babyer da reagerer

Vi lærte av våre feil første gang. Da fant jeg ut at sånne gaskluter er lite effektivt da det må vaskes hele tiden og er en smule uhygienisk. Våtservietter er enda værre, da de lager utslett på en hvilken som helst babyrompe uansett hvor parfymefri og alt mulig de er. Er sånn som jeg brukte til nød når vi var ute på tur og sånt. Tørrservietter som bløtes i vann er det aller beste og enkleste. Jeg synes de også tar avføringa fortere av.. Våtservietter bare gnir det hele utovero_O
Helt enig !!!di tørrklutene er fantastiske :) måtte bruke flere våtservietter når babyen hadde bæsjet en når e brukte tørrservietter (seff med vann på) å di kan brukes til mye annet og :) bruker de til og ta bort sminke på meg selv eller å vaske av servanten på badet vesst den blir støvet/skitten og mye annet :)

Har kjøpt noen tørrservietter for prøve det, men lurer litt på hvordan vi skal gjøre det i praksis. Badet vårt er bittelite så alt av stell må foregå på barnerommet, langt unna en vask. Blir vell kanskje bare å ha en flaske/sprayflaske med vann på stellebordet.

Tørrservietter, har ei skål ved stelleplassen som jeg har varmt vann og bløter dem opp. Ellers kan jeg med hånda på hjertet si at engangsstellrunderlag er det smarteste kjøpet, da det kommer både tiss og bæsj mens dem ligger der;-)

Nå deler vi vaskerom med mange andre så for vår del blir det uaktuelt å ha brukte kluter liggende i flere dager. Ellers har de mange fine også på Princess.

Men eteriske oljer ville jeg nok unngått siden det kan være veldig irriterende om man ikke får blandet det nok ut i baseoljen.

Man bør absolutt være forsiktig ved bruk av eteriske oljer til små babyer. Jeg er litt usikker på tea tree de første mnd, da jeg anser denne som en nokså sterk olje, men lavendel, kamomille (både romersk og tysk), ryllik og dill skal være trygge for nyfødte. Selvfølgelig i svært små mengder, og aldri direkte på hud.

Tørrservietter, har ei skål ved stelleplassen som jeg har varmt vann og bløter dem opp. Ellers kan jeg med hånda på hjertet si at engangsstellrunderlag er det smarteste kjøpet, da det kommer både tiss og bæsj mens dem ligger der;-)

Blir det ikke veldig dyrt og mye søppel av å bruke engangsstelleunderlag? Jeg fant noen sånne stellepledd med plastbakside på sparkjøp.. Fikk nemlig tips av ei venninne om at det kunne være kjekt med sånne kladder, men de er jo veldig dyre - og kan ikke brukes om igjen. Så tenkte prøve disse og se om ikke de kan gjøre samme nytten. Ellers så går det jo an å bruke gaskluter som man bretter under, også.

Blir det ikke veldig dyrt og mye søppel av å bruke engangsstelleunderlag? Jeg fant noen sånne stellepledd med plastbakside på sparkjøp.. Fikk nemlig tips av ei venninne om at det kunne være kjekt med sånne kladder, men de er jo veldig dyre - og kan ikke brukes om igjen. Så tenkte prøve disse og se om ikke de kan gjøre samme nytten. Ellers så går det jo an å bruke gaskluter som man bretter under, også.
Er billig på apotek1, er vel 60stk i en pakke:-) bytter jo ikke underlag så lenge det ikke er kommet tiss eller bæsj på det, så varer en god stund:-) jeg syns i hvert fall at det er veldig kjekt!

Back
Topp