Stellesaker

Jeg skal kjøpe mye av det samme; Inotyol, febertermometer (kun til rumpa), neglesaks, q-tips, nesesuger, saltvann, paracet, bepanthen, purelan og tran/d-dråper.

Resten kjøper jeg ved behov, men disse tingene syns jeg det er greit å ha i hus i tilfelle man trenger det umiddelbart :)

Ville ikke brukt panne termometer på liten en, min er 1,5 år og har ikke brukt noe annet enn rektalt enda.. Paracet stikkpiller er greit. Men man får også ganske mye i disse gratis pakkene som man henter :) masse prøve kremer osv så du kan prøve ut hva som funker best på ditt barn

Dooh! Jaja, vi får evt bytte ut etterhvert. Var jo også mange her som ikke hadde hatt bruk for det i det hele tatt :)
Du må hele tiden ha nye sånne tupper også kan eg risikere å suge snottet rett i munnen :( Opplevd det, ble anbefalt NUK av en i barsellsgruppen og den likte både mor, far og barn mye bedre :) Koster rundt 79kr og er bare å skylle i kokvarmt vann etter brukt :)

Ser ut som du har det meste du trenger! :) vi bruker kun rompetermometer, fordi jeg mener det er viktig at de blir vant til det(høres ille ut), men skulle barnet bli sykt og må ligge på sykehus bruker de det fordi det er mest korrekt måling. Og ikke noe koselig å se barn som kjemper i mot, når man vet det er høyst nødvendig og de voksne bestemmer :)

Dooh! Jaja, vi får evt bytte ut etterhvert. Var jo også mange her som ikke hadde hatt bruk for det i det hele tatt :)

Jeg brukte otribaby sin nesesuger på storesøster og var veldig fornøyd :) brukte litt saltvann først ved behov. Så jeg har kjøpt den igjen nå :)

Men skal kjøpe NUK sin i tillegg for å ha i stellevesken :)

Du må hele tiden ha nye sånne tupper også kan eg risikere å suge snottet rett i munnen :( Opplevd det, ble anbefalt NUK av en i barsellsgruppen og den likte både mor, far og barn mye bedre :) Koster rundt 79kr og er bare å skylle i kokvarmt vann etter brukt :)
Ææææsj hahaha.. Skal ha det i bakhodet om vi får masse bruk for det :)

Ser ut som du har det meste du trenger! :) vi bruker kun rompetermometer, fordi jeg mener det er viktig at de blir vant til det(høres ille ut), men skulle barnet bli sykt og må ligge på sykehus bruker de det fordi det er mest korrekt måling. Og ikke noe koselig å se barn som kjemper i mot, når man vet det er høyst nødvendig og de voksne bestemmer :)
I tillegg gir et slikt termometer den mest korrekte målingen. Det er ingen bevis for at målinger i for eksempel armhulen gir korrekte resultater.

Vil bare skyte inn en "takk for lista" - for da har jeg noe å gå ut i fra, og slipper å lage liste selv ;)

Jeg kommer til å ha både rompe og panne termometer, og kommer nok til å bruke begge.
Syntes pannetermometer er ok for å gi meg en pekepinn på om man bør sjekke feberen i stumpen eller ikke. Har ikke så lyst å vekke mini unødvendig.

Back
Topp