Steller "redet"

RAB

Glad i forumet
I dag har jeg begynt å vaske opp tøy etter storebror (det vi ønsker å bruke), og det vi så langt har fått og kjøpt :-) vil gjerne ha en oversikt over hva vi trenger og at mesteparten er i orden liksom...

Kommer ikke til å drøye med å kjøpe inn babyprodukter stort lenger heller...kjenner bare at det er tiden for dette nå :-) vil ikke stresse i november og desember....tiden går fort har jeg lagt merke til :-)

Kjøpt inn stoff til gardiner har jeg også, tingeling stoff som går i lime og turkis :-D KJEMPEFINE!!

Vogga skal hentes en av dagene nå og klargjøres :-) må kjøpe en ny madrass til den også :-)

Og saueposen og skinn skal i fryseren fra og med denne natta, blir liggende der en stund for å fjerne alt av ulumskheter for så å ristes/ støvsuges godt :-)

Sykehusbagen skal jeg pakke i midten av november tror jeg..  

Saueposen og skinnn i fryseren har jeg aldri hørt om. Skal det gjøre det enklere å få de reine, eller hva? Nå må du lære meg noe nytt:)

Man dreper alle "småting" i skinnet, det bør jo ikke vaskes :-) så rister man det godt og støvsuger for partikler. Vet bestemor sa at man skulle legge slikt ute et par tørre vinternetter for så å gni det i tørr snø og riste det :-) men tørr vinter finnes jo ikke lenger ;-) så da er fryseren neste :-D

Har ikke noe bedre svar til deg jeg :-S hehe ;-)

Jøss.. Da vet man det:) Ja her er vi ikke i nærheten av å kunne kose oss med den slags enda.. Leiligheten er full av oppussings støv og det som hører med. Hvem skulle tro at det skulle bli Såå mye styr bare ved å skulle flislegge bittelitt, bytte 4 dører og en do.. Men jo:) Håper å være ferdig med alt sånt og ha vaska ned huset til 1.des.. Da skal jeg være fornøyd:)

Låter som att du är gott igång, och har en god plan framöver!:-)
Jag är också igång med "klargöring av boet". Älskar att ordna och styra med detta, och det känns gott att veta att man är ute i god tid, i tillfälle...
Kläder är tvättade och lagda på plats, sängen står redo, vagnen är bäddad och klar, bilstolen ska monteras senast 1.december, detsamma med stellebordet (har köpt ett sånt vägghängt från BRIO) då räknar jag med att packa bagen också.
Precis som du, är det nog inte länge kvar innan jag handlar in babyprodukterna heller - som sagt - gott att ha allt på plats, så kan man verkligen slappna av i den mån det går när permisjonen startar:-)

Tänk, det är inte länge igen nu!

Jeg har vurdert å begynne, men jeg må få mannen til å ta klærne ned fra loftet først. Denne uken skal jeg og ei venninne skru opp kommoden som vi skal ha klærne til storebror i, slik at babyens klær kan være i stellekommoden. Så da tenker jeg at babyens klær er vasket og klare i løpet av neste uke. Skal også vaske dyner og sengetøy slik at det er klart. 

Jeg var en tur på butikken i dag og vurderte en tur innom apoteket for å kjøpe olje, ammeinnlegg, purelan og sånt småtteri, men jeg måtte kapitulere og dra hjem.. Så det får vi ta en annen dag :)

Vogna og bilstolen står i kjellerstua hos svigers, og der skal det få stå til babyen er ute. Jeg kommer ikke til å dra hjem samme dag, så da kan mannen få montere bilstolen mens vi er på sykehuset :)

Back
Topp