Stelleprodukter

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Hva trenger man til stelleplassen? Og dere som har litt erfaring, hvilke merker anbefaler dere?

Jeg skjønner sånn ca. men etter å ha googlet litt virker det som det varierer litt hva man velger å bruke. F. eks Inotyol fremfor sinksalve og jojoba/diverse olje fremfor babyolje.

Vetdu, jeg erfarte at mange anbefaler all verdens utstyr. Men hva trenger du? Noe å smøre sår rumpe med, noe å tørke av bæsj med, Paracet om feber, og noen vaskekluter.

Alt det andre er litt sånn "frivillig". Vi har nesesuger feks, brukt litt. Eller q-tips. Trenger jo egentlig ikke! Olje har vi og, ikke sett helt vitsen.

Føl deg litt frem du :) også er det mange vareprøver i babypakkene som kan være gode å prøve!

Som hun over sier, man trenger absolutt ikke veldig mye. Vi kjøpte altfor mye da vi ventet frøkna som ikke ble brukt :hilarious: f.eks pudder har vi fått bruk for faktisk, mens andre kanskje ikke hadde brukt det :) men vil absolutt anbefale inotyol som rumpekrem. Den bruker vi på mange brukere på jobb også,fremfor sink :) og vi bruker tørre engangsservietter med vann og litt olje når frøkna har bæsjebleier (olje hvis det sitter litt fast), men dette finner man ut av selv :)

Jeg kjøpte faktisk ingenting sist, utenom tørre engangskluter.
Fikk endel i gratispakkene så tenkte at jeg skulle starte med det og så kjøpe etterhvert. Det ble aldri nødvendig å kjøpe noe (tror kanskje jeg kjøpte en flaske babyolje, men det ble ikke brukt). Brukte aldri opp det jeg fikk, aldri sår stump eller noe...
Kjøp minst mulig og se an behovet er mitt råd.

Jeg kjøpte faktisk ingenting sist, utenom tørre engangskluter.
Fikk endel i gratispakkene så tenkte at jeg skulle starte med det og så kjøpe etterhvert. Det ble aldri nødvendig å kjøpe noe (tror kanskje jeg kjøpte en flaske babyolje, men det ble ikke brukt). Brukte aldri opp det jeg fikk, aldri sår stump eller noe...
Kjøp minst mulig og se an behovet er mitt råd.
Åh, heldig som slapp unna sår stump :Heartred frøkna mi ble så ille sår her for en tid tilbake (hun virket ikke plaget), og jeg hadde altså så vondt inni meg :smiley-ashamed008

Åh, heldig som slapp unna sår stump :Heartred frøkna mi ble så ille sår her for en tid tilbake (hun virket ikke plaget), og jeg hadde altså så vondt inni meg :smiley-ashamed008
Ja, var utrolig heldige der :)
Ikke noe moro når de små plages med noe og vi egentlig ikke kan gjøre så mye (der og da)...
Er jo også fullt klar over at det ikke trenger å bli sånn denne gangen, men går nok for samme taktikk denne gangen. Skal hvertfall avvente evt handling til jeg ser hva som er i de forskjellige gratispakkene vi kan få.

Ja, var utrolig heldige der :)
Er jo også fullt klar over at det ikke trenger å bli sånn denne gangen, men går nok for samme taktikk denne gangen. Skal hvertfall avvente evt handling til jeg ser hva som er i de forskjellige gratispakkene vi kan få.
Utrolig mye greit i de pakkene, gleder meg til å få bestilt dem :D

Bruker aderma og bepanthen. Inotyol eller assilin når de har skikkelig utslett

Det gikk noen pakker vidi tørre engangskluter fra vitus apotek her sist. Kommer til å hamstre denne gangen og.

Ellers så ble mye av det jeg kjøpte sist og fikk i gratispakkene aldri brukt.

Vil advare mot burts and bies! Du kan søke på nett tv2 hjelper deg babyprodukter så ser du den episoden de testet babyprodukter.
Selv brukte jeg Maria Åkerberg sin babyolje (jojobaolje), baby bath, baby wash etterhvert til håret, og babycare på sår hud og som kuldekrem. Ellers har vi brukt litt Bepanthen på tørre hudflekker og Inotyol (!!!) på sår rumpe! Det var det eneste som tok det når gutten ble skikkelig rød og irritert. Da gikk det over omtrent samme dag. Ellers har jeg veldig god erfaring med en ny fuktighetskrem jeg har begynt å bruke på gutten min som har litt eksem på hendene som heter ACO miniderm 20%.
Så trenger man enten våtservietter eller tørrservietter, termometer, paracet etterhvert, nesesuger, saltvann og kanskje noen gulpekluter hvis du får en baby som gulper mye :p skjedde mye på stellebordet. Anbefaler også å ha et tisselaken oppå stellematten sånn at du slipper å vaske trekket til matten hver gang babyen tisser og bæsjer mens du bytter bleie [emoji28] det ble myyye tiss overalt :p og engangs tisselaken kan du kjøpe på vanlig butikk :) det er også greit å ha q-tips for baby hvis du må stelle navlen :)

Back
Topp