Stelleprodukter

lilleburrito

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Novemberlykke 2018
Hvilke stelleprodukter (og hvilket merke) er et "must have" for den lille ? :)

Har lest meg opp til at det er veldig få produkter en trenger:

Bleier - ..såklart
Babyolje - men hvilket merke?
Tørre engangskluter - Mesoft?
Rumpekrem - Bepanthen? (leser at noen har inotyol ved veldig såre rumper)
Våtservietter (for på-farten/krise) - hvilket merke?

Noe annet?

Hilsen googlende førstegangsmamma :P

- Bleier ja. Her finner du fort ut hva du liker best. Prøv de du får i babypakkene først.

- Babyolje. Vi brukte den fra Anglamark.

- Salve. Bepathen er god som gull.

- Våtservietter. Vi brukte tørr klut og vann når vi var hjemme, men Anglamark når vi var på farten.

- Tørre engangskluter. Vi brukte de fra Apotek1. Pleier å være 5pk for 100kr der.

Ellers er det svært lite man trenger :) Vi hadde vel en babysåpe fra Anglamark som vi brukte også. Babyshampoo også, men dette er ikke noe must.

Her går det i libero sine bleier og våtservietter. Stumpen til mini reagerte ikke på det, så da forsket vi ikke mer. Änglamark sine babyprodukter funket her og

Libero bleier i starten, så blir det tøybleier.
Vanlige kluter, eller tørre engangs med vann/olje. Kan fukte noen engangs og ha oppi brødpose e.l. i stelleveska, eller ha med olje og tørre engangs.
Bruker litt våtservietter, men ikke mye. Hvertfall ikke ved tegn til sårhet, da blir de mye verre. Änglamark eller Lev Vel sin er greie.
Salve: Bephanthen. Purelan. Inotyol er magisk, men bør ikke brukes på åpne sår. Har hvertfall blitt helt fin rumpe på mini her med en gang ved bruk av Inotyol :)

Anbefaler libero sine bleier. Ikke bruk Pampers, disse inneholder oljer så hvis en da plutselig bestemmer seg før å bruke et annet merke så vil de fleste små reagere fordi stumpen deres er vandt til oljene i pampers. Så derfor mange tror at ungene kun tåler Pampers :(

Jeg var stor fan av weleda sin baby serie til frøkna.

Og vi har ei frøken med eksem, og til daglig bruk syns jeg apobase sin krem er den beste (må være den blå til småbarn) denne fikk vi også anbefalt av kal klinikken :) Men den er ikke til såre rumper :P Håper lillebror ikke får samme runde med allergier men når jeg selv har så mye så er oddsen stor for at han skal slite med det samme :(

Bleier brukte vi bare libero

Våtservietter sverger jeg til rema sine (de billigste til 9 kr) disse var de eneste frøkna ikke reagerte på (og ja tror jeg kan si vi har testet alt som er på markedet) og de er også kommet best ut i alle tester de har vært med i, men igjen alle finner sin egen favoritt :)

Dette er hva vi er fornøyd med til frøkna:

Bleier: libero og rema1000
Babyolje: rema1000
Tørre engangskluter: rema1000 (kan egentlig bruke hvilke som helst her, men jeg handler stort sett på rema)
Rumpekrem: veldig fornøyd med natusan sinksalve her
Våtservietter: sverger til Rema1000

Jeg elsker Änglamark og kommer til å kjøpe inn endel av de produktene :) bruker wipes fortsatt til hender og ansikt etter mat på datteren min som er 6 år ;) he he

Dette er hva vi er fornøyd med til frøkna:

Bleier: libero og rema1000
Babyolje: rema1000
Tørre engangskluter: rema1000 (kan egentlig bruke hvilke som helst her, men jeg handler stort sett på rema)
Rumpekrem: veldig fornøyd med natusan sinksalve her
Våtservietter: sverger til Rema1000

Haha må si meg enig :p

Av bleier har vi vært mest fornøyde med libero :) Olje så anbefaler jeg weleda sin som inneholder kun to helt naturlige ingredienser, evt går det an å bruke kokosolje eller annen naturlig olje :) Når det kommer til babyprodukter ser jeg alltid på færrest mulig forskjellige ingredienser og at det er uten parfyme :)

Back
Topp