Stelleprodukter

chaland

Elsker forumet
Hva bruker dere av stelleprodukter til den lille? Hva bør man absolutt ha?

Brukte ikke så mye husker jeg :) gikk vel i badeolje, sjampo, sårsalve (bephaten til vanlig og inotynol når det ble ille.. Ble aldri fornøyd med sinnsyke.) og fuktighetskrem :)

Brukte ikke så mye husker jeg :) gikk vel i badeolje, sjampo, sårsalve (bephaten til vanlig og inotynol når det ble ille.. Ble aldri fornøyd med sinnsyke.) og fuktighetskrem :)
hehe ordliste?

Brukte ikke så mye vi hekker. Til vanlig brukte vi babyolje, talkum, engangklute(til bleieskift), vanlig kluter (stell) og vann. Våtservietter til tur.

Brukte Estelle&Thild badeolje, Bepanthen mot rød stump og Innotyol mot sår stump.

Ellers brukte vi ikke noe annet i starten. :)

Hadde Estelle&Thild Babywash som ble brukt når hun hadde kasta opp for å vaske vekk surlukta, ellers ble det kun brukt olje. :p

Jeg har kun brukt weleda baby serien til mine. :) og en eller annen badeolje men husker ikke hva den het. Alltid vært "klute-mamma". :)

Vi har likt å bruke myke tørrservietter fra apoteket, har kjøpt masse når det har vært halv pris. Vi bruker dem fortsatt. Tar på vann for å vaske. I tillegg har vi slike større libero tørk, de suger veldig bra opp så rompa blir heeeelt tørr. Våtservietter har vi ikke tålt på huden.
Vi brukte litt badeolje husker jeg og hadde jo kluter, håndklær å ligge på og slikt.
Ellers en god rompe salve og body lotion fra apotek. Vi har prøvd ulike produkter. Ble jo en del vareprøver i baby boksene.

Her har vi ikke brukt så mye annet enn Bepanthen, potetmel, mild såpe (kommer nok til å bruke forever sin såpe denne gangen)

Kommer til å være litt mer forsiktig denne gangen enn sist. Storebror reagerte ikke på en ting før sommeren han var 3, da plutselig var han helt full i eksem! Om det kommer av at jeg brukte litt for mye våtservietter eller om det bare er tilfeldig kommer vi aldri til å få vite, men det går ann å være litt mer forsiktig når man vet sjangsen er der. Ellers er det de sikre, trygge og anbefalte produktene fra apotek og astma og alergiforbund vi mest sannsynlig kommer til å bruke :)

Bepanthen og inotyol, babyolje, klutar, og babysjampo. Sjampo kjøpte vi først etter at ho var født og viste seg å vera ein langhåra baby! ;) Mest mulig reint vatn og minst mulig stæsj. No har ho også barnehagekremen til lykkelig som liten i barnehagen, men anar ikkje om den blir brukt! :) Eg har i alle fall ikkje pleid å smøre ho..

Klut, bleie, olje til badevatnet. Unguentum M til såre romper og såre pupper.
1a971d62699c948042562bfd13cc97c6

Er det helt ut med baby pudder? Det var så inn når jenten min var liten. Nå ser jeg det ingen steder

Er det helt ut med baby pudder? Det var så inn når jenten min var liten. Nå ser jeg det ingen steder
Ja jeg tror det er ut :P

Det tørker vel bare ut huden? Man behøver iallfall ikke bruke det med mindre babyen har fultighetsutslett i valkene ;)

Aah jaja... hehe alltid noe nytt... hva som er den beste sår kremen idag da? Sink salve ennå?

Aah jaja... hehe alltid noe nytt... hva som er den beste sår kremen idag da? Sink salve ennå?
Vi brukte ikke sinksalve i det hele tatt, synes bare hun ble sårere av det.

Brukte Bepanthen til rød stump og Inotyol til veldig sår stump/bleieutslett. Inotyol er virkelig gull dersom babyen blir veldig plaget med utslett i stumpen. Bepanthen kan brukes over alt, også på brystvortene. :)

Inotyol! Det beste som finnes for såre stumper. Tørre engangsservietter og olje til badevannet. Sånne engangsstellematter er superkjekt å ha på stellebordet og i stelleveska for det er veldig fort at det blir litt gris:)

Vi brukte det ikke når lille var nyfødt, men bruker det nå. Han nærmer seg to år og har ikke tid til å ligge stille til han er HELT tørr. Han har veldig sensitiv hud, og blir rød og sår hvis det er en antydning til fukt på huden før bleie settes på.

Back
Topp