Stelleprodukter

ingu

Betatt av forumet
Oktoberskatter 2014
Som førstegangsmamma føler jeg meg litt blank på hvilke stelleprodukter man trenger å handle inn? Og hvilke merker anbefaler dere?

Jeg lurer på det samme selv.
Har hørt mye positivt fra venner med baby om Burts and bees serien til baby, og Dr.Greve pharma serien. Men jeg har jo ikke testet de ut selv da. Men de skryter av de værtfall :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Blir burts and bees her, men blir å bruke så lite produkter som overhode mulig. Så frems baby ikke er ordentlig skitten eller sår/tørr lar jeg huden være i fred :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Til mitt første barn var jeg mest opptatt av at det ikke var parfymer og at det var allergitestet.
Hun fikk atopisk hud / barneeksem da hun var baby og jeg fikk erfare hvor viktig det er å være obs på hva man bruker.
Hun har så og si vokst det av seg nå, men vi er fortsatt forsiktige med parfymer og parabener.

A-kremen som er utviklet og kjøpes hos apoteket er fantastisk. Denne koster ikke en nyre og inneholder ingen parfyme eller andre skumle stoffer. Man smører jo ofte, gjerne en gang til dagen, og dyre kremer blir ofte.. veldig dyre.
Jeg bruker selv a-kremen, og sykehuset anbefaler denne til premature barn vet jeg.

Ellers har ânglamark serien til coop mye bra. Så prøver å handle litt smart.
Passer på å ha sinksalve og babyolje tilgjengelig.
Bruker IKKE såpe i badevann. Kun litt babyolje. Dersom jeg bruker såpe holder vi oss til lactacyd.

Bruker blenda sensitive vaskemiddel, og ikke ull direkte mot huden i starten da dette suger til seg mye fuktighet.

Så kjekt å lese hva dere tenker. Jeg har vært innom tanken på Burts and bees, men føler at den har blitt mest populær pga Fotballfrue?! Mine to nærmeste venninner er farmasøyter, så tenkte jeg skulle høre litt med de hva de anbefaler fra apoteket også.

Veldig kjekt å høre hvilket vaskemiddel dere bruker også. Suger ull til seg fuktighet altså? Det visste jeg ikke.

Bepanthen som stellesalve! Ellers har vi brukt lite såpe, helst kun litt olje i badevannet. Blenda vasker vi tøyet med :-) aldri vert plaga av allergi eller eksem her.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Vi bruker Bepanthen til rompa hvis den er sår- da virker ikke zinksalve. Ellers bruker vi mest Dr Greve produktene, og har erfaring med at de er bedre enn billigere versjoner. Jenta vår hadde barneeksem og tålte ikke A-krem. Vi har derfor brukt Locobase Repair på utslettet og tørr hud. Når hun var spedbarn holdt det med olje i badevannet for å holde huden fin. Brukte ikke såpe i vannet før hun begynte å gå nesten - hun var jo ikke møkkete. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Bruker Bepathen til sår rumpe, det fungerer kjempebra :) Zink salve fungerer ikke her.

Loreal sin intensive care fuktighets krem, om det er behov ;)

sendt fra Note 3 - sengekos

Det er mye gode kremer i gratispakkene. Jeg kjøpte først inn etter at jeg hadde prøvd prøvepakkene.
Ellers vil jeg og si at rent vann ofte fungerer like godt som alle mulig såper.
Jeg synes libero sine ammeinnlegg var de beste

Har kun brukt bephanten til sår stump, sinksalven legge seg jo berre å et lag utanpå huden, hjelpe lite når småen fyst e blitt sår.

Til bading brukte eg enten berre reint vatn, eller natusan babytvål i vatnet. Kunne ikkje bruka olja, for då fekk me ikkje nesekateter og pulsmålar t å henga ;)

Har brukt en del Seba Med. Lite såpe, mest bare olje i vannet den første tiden. Og babystell salve. Med nr.2 har bare betapenthen fungert når hun var sår.

Det vi fikk mest bruk for sist var babyolje til vask og inotyol salve mot bleieutslett. Salven har ikke blitt brukt så ofte, men har vært gull verdt de få gangene det har vært snakk om. A-derma til de gangene hun har hatt veldig tørr hud.

Bephanten kommer vi til å bruke til stumpen. Vi bruker den fremdeles på 4 åringen vår. Hender vi voksne bruker den og. Spesielt jeg, om jeg har tørr hud. ( mye eksem i familien )

Det vi fikk mest bruk for sist var babyolje til vask og inotyol salve mot bleieutslett. Salven har ikke blitt brukt så ofte, men har vært gull verdt de få gangene det har vært snakk om. A-derma til de gangene hun har hatt veldig tørr hud.

Akkurat samme erfaring som oss ☺☺

Bephanten kommer vi til å bruke til stumpen. Vi bruker den fremdeles på 4 åringen vår. Hender vi voksne bruker den og. Spesielt jeg, om jeg har tørr hud. ( mye eksem i familien )

Hvor kjøper du bephanten? Aldri hørt om denne, jeg. Men så er jeg jo førstegangsgravid da :-P null erfaring :-P tenkte det var kjekt å vite siden jeg ser at de fleste her inne liker den :-)

Hvor kjøper du bephanten? Aldri hørt om denne, jeg. Men så er jeg jo førstegangsgravid da :p null erfaring :p tenkte det var kjekt å vite siden jeg ser at de fleste her inne liker den :)

Bephanten får du ei lita prøvetube av i babybox(Apotek 1) og apotekpakken(Vitusapotek). Kan og kjøpast i vanligig størrelse på apotek :)

Vi har brukt babyolje (valgte en svanemerket type) i badevannet til de andre to, ingen såpe. Sinksalve ble ikke brukt her, da jeg tenker det er unødvendig å bruke salve, unntatt når stumpen er rød/sår og da brukte vi Inotyol :)

Ved tørr hud brukte/bruker vi Locobase Repair. Ser at noen anbefaler A-cream fra apoteket. Den er bra, men inneholder peanøttolje, og det kan noen reagere på. Sjekket den også med en "hormonapp" jeg har, og den inneholder et hormonforstyrrende stoff, så ville ikke brukt den på baby...

Vi bruker dessuten fremdeles Blenda eller Neutral sensitiv vaskemiddel. Startet med det før førstemann ble født for snart 9,5 år siden :)

Last edited:
Babyolje i vann her og. Kan og fint massere babyen m olje :)

Eller bepanthen og inotyol. Og potetmel. Aldri brukt sinksalve.

Brulidine brukte vi mest første gang og fungerte fint og olje badevann bruker vi helt til nå

Back
Topp