Stelleprodukter

babyimai

Blir kjent med forumet
Hvilke stelleprodukter skal dere bruke til de søte små? :)

Tror jeg skal kjøpe inn Burts Bees serien. Brukte Dr. greve sist og var fornøyd. Men vi brukte ikke mye av produktene.

Jeg har kjøpt startspakken fra Burts Bees, men syns den lukter litt sterkt, så jeg får se...Favoritten fra de 2 andre er Sebamed baby, ELSKER den duften! :D Så blir nok til å kjøpe den også :p

Her skal vi ha minst mulig parfymerte produkter. Så nå når babyen er så liten og skjør så blir det bare sånne servietter fra apoteket som man har vann på.

Og hvis det blir bleieutslett osv så bruker vi potetmel. Funka som gull med de to andre.

Når de blir eldre og de begynner å drite skikkelig mannedritt (haha) så går vi over til våtservietter fra neutral.

Og for å ikke ødelegge den naturlige fuktigheten i huden til babyen så kommer vi kun til å bade i vanlig vann. Og evnetuelt ha litt naturlig olje i vannet en gang i blant. Hvis man begynner med såpe og sjampo og sånn så ødelegger man hudens egen fuktighetsbalanse. :) Tenk naturlig. Tilfør minst mulig menneskeskapte produkter på kroppen til den lille :)

Vil bare anbefale dere ALLE til å kjøpe Purelan brystvortesalve. Den er megagod til såre rumper! Et must i heimen hos oss! :)
Dessuten er kompresser og babyolje det beste å vaske rumpene med. Ikke vann eller såpe, så vil jeg kjøpe Sebamed (?) olje/såpe/shampoo til badevannet for den lukter sååå godt!

Minst mulig :) Har sebamed stellesalve som jeg bruker på storebror. Ellers så brukte vi bare babyolje i badevannet sist, blir det samme nå :)

Kommer ikke til å bruke såpe når hun er baby, er til da hun blir eldre. Nyfødt perioden har jeg alltid brukt kompress, vann og olje :)

Weleda zinksalve og badeolje kommer vi til å bruke i begynnelsen. Ellers blir det nok mye neutral...

Vi skal bruke Burts Bees, evt bittelitt jojobaolje i badevannet i starten. Purelan bruker jeg allerede til brystvortene, tenker det kan bli supert for såre rumper også (som nevnt over)... :)

Ser det går mye i burts bees :) Samme som her :)

Inotyol til såre rumper! Funker som bare det.

Sent from my iPhone using BV Forum

Så absolutt! Bruker den på 4 og 5 åringen min den dag i dag om det er såre stumper :D Guds gave til såre stumper! :D

Back
Topp