Stelleprodukter??

• Trådstarter Trådstarter SmulteTrulte
  • Opprettet Opprettet
S

SmulteTrulte

Guest
Siden d er over 6 år siden jeg har hatt en bitteliten i hus så er det meste glemt :p Men trenger tips om hva jeg trenger av stelleprodukter til Lillemann ?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det er vel få produkter man egentlig trenger. Det nærmer seg 7 år siden jeg hadde baby sist.
En god krem/salve for sår rumpe bør man vel ha. Jeg bruker inotyol, den funker veldig godt. Mener noen har sagt at den bepanthen kremen er god, men den har ikke jeg noen erfaring med. Fikk noen prøver av den i de gratispakkene, så har tenkt å teste den ut...

Termin 08.08.13

Jeg har kjøpt inn shampo, bade olje, zink salve, våtservietter, bleier og så er det jo litt ting fra pakkene fra Rimi og apoteket. Kan godt hende jeg mangler noe :)

Venter den lille jenta mi den 2 august :)

Jeg har sikkert for mye, men her er mine innkjøp:

- Bleier
- Våtservietter
- Mesoft(sånne tørre myke kompresser til å vakse rumper med)
- Baby qtips
- Saltvann og nesesuger(pyton hvis de små skulle bli tette i nesa)
- Febertermometer og trekk til det
- Badeolje og babyshampo
- Inotyol og løveapotekets barnekrem til såre rumper
- Klorhexidin og små kompresser til navlestell(skal holde med vann, men navlen til storebror ble betent, så da trengte jeg litt mer rensing...derfor vært i forkant med det nå)

Vann og potetmel er de eneste stelleproduktene jeg har brukt. Kanskje noe noen dråper babyolje i badevannet. Våtservietter i stelleveska.

Her skal eg bare kjøpa Inityol salve, babyolje og våtservietter. Shampoo er ikke nødvendig når de er så små syns eg.. minst mulig produkter på de søte små ;)
Våtserviettene kommer bare til å vær i stellveskå, hjemma har eg kjøpt sånne gasskluter :)
<3 29.08.13 <3 *sladrer med Madison25 & lykkelig*

Jeg skal i gang å sy flanellkluter til stumpen og tøybleier er handlet inn. Skal bruke silkeinnlegg fra nøstebarn på rød stump og potetmelet ligger klart i skapet hvis det trengs. Shampo og såpe trenger de ikke før de er rundt året så det kommer jeg ikke til å bruke enda.

Brukte og gjør fortsatt kun
Inotyol
Bleier
Potetmel
Babyolje
Mesoft
Våtservietter
Canesten ( om ikke jeg har inotyol igjen)
Og en tysk shampo da min sønn har ett hår som vokser vilt og uhemmet :P. Å så liker jeg lukta på den hehe.

Har bare tenkt å bruke babyolje (eventuelt vann) og tørrservietter ved bleieskift.
Ellers tenker jeg å ha bephanten krem, også har vi negleklipper og termometer som brukes til storebror også.
Har en del bleier fra gratispakkene, så det kjøper jeg ikke før vi kommer hjem fra barsel og trenger flere :)
Ellers trengs vell ikke stort mere? :)

Vi har: babyolje, såpe, krem til stumpen og shampo fra baby bee. Inotyol, talkum og våtservietter i stellevesken. Også bruker vi engangskluter og olje til hjemmebruk. Har også litt produkter fra baby Johnsons:)

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Potetmel er et must :-)

Ellers lager jeg egne våtservietter for farten (mesoft, litt vann og olje i ziplock-pose) :-)
Babyolje og rumpekrem fra Burts Bees baby.

Etterhvert blir det å bruke mer fra burts bees baby, men trenger fint lite i starten :-)

Brukte og gjør fortsatt kun
Inotyol
Bleier
Potetmel
Babyolje
Mesoft
Våtservietter
Canesten ( om ikke jeg har inotyol igjen)
Og en tysk shampo da min sønn har ett hår som vokser vilt og uhemmet :p. Å så liker jeg lukta på den hehe.

Kalla tysk shampo er det?? Noe eg kanskje må kjøpa med meg hjem neste gang??

Kalla tysk shampo er det?? Noe eg kanskje må kjøpa med meg hjem neste gang??

Her er den. Love it. Og den tåler til og med jeg som ikke tåler hud og hårprodukter :P

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1373749239074.jpg
    1373749239074.jpg
    31,5 KB · Visninger: 17
Back
Topp