Stelleprodukter

Frosk

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Hvilke stelleprodukter har dere tenkt å bruke? Og hva kjøper dere?
Er dere for økologisk eller tenker dere ikke så mye på det?

Aner ikke! Vet ikke hva man bør ha en gang jeg, så tar gjerne mot tips :-)

bruker mye libero varer, dr. greve og natusan

Økologisk eller ikke har jeg ikke tenkt så alt for mye over... Brukte en del av det sist, men jeg lette ikke etter det. Brukte ting som var mildt for huden og mest mulig uten parfyme. Den første stunden badet hun i litt oljevann. Hun var jo ikke akkurat skitten. Siden jeg selv reagerer mye på vanlig såpe, ville jeg ikke ha en baby med masse utslett pga allergi, så jo mildere såper jeg fant (da hun ble eldre), jo bedre var det :)

Jeg handlet alt på apoteket sist, og føler ikke det går så mye av det forskjellige at jeg ikke tar meg råd til det denne gangen også.
Kjøpte en svææær krukke locobase fet krem fordi vi ble anbefalt å bruke det ved bleieskift på føden, og etter tre år med bleier gikk vi ikke tom. Brukte den til "alt". Husker ikke hvilken "såpe" og sjampo vi brukte (nå har de nok noe nytt og bedre) bare vet jeg vil ha noe uten parfyme, farge, konserveringsmidler osv nå også. Og så kjøpte vi en utrolig god badeolje fra apoteket, som fordelte seg utrolig godt i vannet og derfor også på huden, var derfor ikke store behovet for fuktighetskrem (kun etter svømmehall f.eks faktisk), så håper å finne igjen den :)

har brukt babyline sine produkter.. olje og shampo.. har ikke brukt så mye krem, da jeg fikk anbefalt å la være det av legen vår.. har vært veldig fornøyd med de produktene :) bruker libero i badevannet til ungene nå som de er større, men siden babyline kom bra ut i test og er mild har vi brukt det når de har vært nyfødte :) Ellers hatt en silulen zink salve på lager, inotyol dersom det har vært ekstreme bleier (helst ved tanngjennombrudd :p ) ellers har jeg vært forsiktig med bruk av for mye salver osv.. :) Brukt mesoft kluter med bleieskift når de var helt små, og gått over på våtservietter etterhvert (libero) :)

Kommer til å prøve de produktene som er i gratis pakker, og bestemme ut i fra det.

Jeg kommer til å bruke weleda sine calendula kremer og såper :) Har fått høremasse skryt om di i butikken jeg selger di, og di er helt naturlige :)

Jeg kjøper stort sett på apotek, prøver litt forskjellig :) Inotyol salve ved sår stump er helt uunværlig! Kjempesalve :) Om man har en baby med normal hud trenger man ikke så mye greier :)

brukte veldig lite generelt da han var bitteliten baby. rent vann holder lenge til de minste ofte, men brukte litt olje i badevannet etter hvert da han var ganske tørr i huden sin ellers bruker vi bepanthen til sår stump osv er veldig glad i den salven og den kan visst også brukes på såre brystvorter osv.

om gullet er sår i baken er han som regel bra igjen dagen etter når vi har smurt med bepanthen :-)

ellers trenger man i utgangspunktet ikke så mye greier når de er så små :-)

brukte bare vasken når de var babyer. olje og vann! hadde med mesoft i stellebaggen.
ellers har vi lykkelig som liten salve.

har coop våtservietter til minste som nå er 2 år, men spyler alltid i dusj/vask etterpå hvis det er tilgjengelig fortsatt da jeg syns de blir sår av det.

bruker ikke shampoo når de er babyer, og ikke produkter med parfyme.

nr 3 ventes 21.02.14♥

Trenger ikke så mange produkter når de er helt små. Vi hadde olje til badevannet, inotynol til sår stump og en fet fuktighetskrem på lur i tilfelle tør hud. Sistnevnte ble nesten ikke brukt. Bruker fortsatt Mesoft til bleieskift på storesøster dersom vi er hjemme, har ikke sansen for våtservietter (og det har heller ikke stumpen hennes).
Bruker forresten ikke noe særlig flere produkter nå som hun er større. Har SebaMed badeskum i babyserien som jeg vasker henne med, både hud og hår :)

Bare olje i vannet når de bader. Men når de er større har jeg kjøpt produkter uten parabener , parfyme ig fargestoffer.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Datteren arvet min grusomt tørre hud så her var det olje i badet fra dag en.. og ikke mere enn 4 bad i uken.. Har også brukt mye ESSEX som er god på alt fra generelt tørr hud til utslett og sår stump..
DEt vi har brukt av våtservietter er FIRST PRICE sine.. De er fantastisk gode sammenlignet med alt annet jeg har funnet :-)

Back
Topp