Stelleprodukter....

Beate

Elsker forumet
Finnes jo en hel jungel av produkter å velge mellom, men hva trenger man egentlig? Noen gode råd om hva og evt. hvilke merke man bør velge? :)

hmm, du trenger zinksalve, badeolje og lotion.. tror det var det som ble brukt her i begynnelsen iallefall;) men en ting vi hadde liggende som ble veldig handy, saltvannsdråper til nesen! de blir jo så lett tett de små! sist hadde jeg babyline serien, men har ikke sett den nå?!? tenker og gå for seba med denne gangen..

Babyolje er vel det eneste du trenger til å begynne med. Noen barn kan bli såre av bleier og vil da kanskje trenge zinksalve eller lignende, men potetmel funker som oftest fin-fint.
Lotions og diverse trenger en ikke, men jeg og syntest at det var litt stas å kjøpe inn slike ting sist og ha klart på stellebordet.

Jeg har foressten en anbefaling til sår stump, ingen kjemikalier og ikke testet på dyr:

http://lillegullbleier.no/index.php?main_page=product_info&cPath=5_135&products_id=926

ellers er stelleserien fra tomtom baby, badger balm og burt bee å anbefale etterhvert økologisk, miljøvennlig, bra for baby og ikke testet på dyr:

http://www.bleieboden.no/display.aspx?menuid=43

I stedet for zinksalve bruker vi inotyol :) Mirakelkremen <3 Hehe.. Ellers vet jeg ikke. Men sjekker nok testene på grønn hverdag før jeg handler..

Mesoft tørre engangskluter (eller Vidi, eller hva de nå heter på de ulike apotekene)
Sinksalve til stumpen (bruker det på eksemen på hendene til toåringen vår også, samt når jeg får munnsår eller noe annet).
Olje til badevannet. Spesielt pga at jeg regner med det blir litt eksem på nestemann også, siden veldig mange i min manns slekt har det.

Dette er stort sett det eneste vi har trengt til toåringen, i allefall. (Pluss kortisonkrem for barn.)

Våtservietter (änglamark, eller nøytral eller noe) til stellebagen, pluss noen små flasker/tuber med krem. Mye av dette har vi allerede fått gjennom gratispakkene.

Takk for mange gode svar! Har lurt på Burt Bees serien, så da blir det vel den :) Nå får jeg ut å handle inn siste rest ;)

Du har fått mange gode tips her, min erfaring er at det enkle er ofte det beste. 

Vi bruker dermalibuor (tror det skrives slik) fra Aderma for sår stump. Ellers brukte vi også mesoft med vann til å begynne med. 
Vi liker godt änglamark serien, både i Olje, shampoo, babyskum og solkrem :-) 

Det er ett merke som heter lykkelig som liten (de har nettbutikk). De bruker bare naturlige ingredienser. Jeg har prøvd ammesalven derfra, den er god :) bruker den på brystvorter og som lypsyl ved sengen. De har olje og barnesalve også men de har jeg ikke testet enda.

Vi har kjøpt sinksalve, a-krem og babyolje. Men man bruker kun babyolje i badevannet? Ikke noe såpe eller shampoo? :-)

Lykke'i'magen skrev:
Vi har kjøpt sinksalve, a-krem og babyolje. Men man bruker kun babyolje i badevannet? Ikke noe såpe eller shampoo? :-)

Jeg hadde ingen behov for det, regner med at du viss en kanskje hadde en baby som gulpet masse at en kanskje hadde behov for litt såpe.  Det beste er å utsette såper og shampoer så lenge som mulig, babyer lukter nydelig uansett <3<3<3

Lykke'i'magen skrev:

Bare husk på at hvis du bruker olje i vannet, så kan ungen bli veldig glatt. Med tanke på å skal ta opp fra vannet igjen ;-)
Jeg smurte heller litt olje på etter bading. Men absolutt ikke mye. Og heller ikke hver gang...

Lykke'i'magen skrev:

Faktisk så var det ei på barselgruppa mi som fikk beskjed av en barnelege at man ikke skulle bruke olje i vannet, pga det var farlig hvis ungene fikk olje i lungene. 
Så vi valgte å smøre ETTER bad istede. 

Bruker ikke våtservietter vi heller :) Bare hvis vi skal dra et sted! Hjemme brukes mesoft og vann :) Eventuellt med litt babyolje på hvis bæsjen sitter veldig fast på stumpen..

Hvilken type olje er god da? :) Og anbefales det å heller bruke tørk og vann ved bleieskrift i starten, ikke våtservietter?

Vi bruker Burts Bees, som vi kjøper fra FeelUnique (gratis frakt) som er billig. Kjøp én og én så slipper du på betale toll!

Selv har jeg kjøpt inn babysåpe (men det kommer du ikke til å trenge før de begynner å krabbe og skitne seg til), bleiekrem og babytalkum fra Burts. Talkumet er mest fordi det lukter nydelig... :P Du kan kjøpe en sånn Burts Bees startpakke for baby for å se hvilke av produktene du liker best.

Alle oljene til Natusan/samt andre billigmerker inneholder mineralolje (parafinum liquidium) så det ville jeg droppet. Burts bees babyolje inneholder kun naturlige oljer. 

Ellers er Weleda en god serie. Calendulaproduktene deres til baby utretter mirakler. 

Vi har aldri kjøpt en pakke våtservietter. I byen/hos andre og over alt har vi bare vasket stumpen i vasken, de er jo så små at det er ingen sak å bære, også tørker vi med medbrakt 
klut som vi hiver i en våtpose etterpå. Da har vi laget 0 søppel :D + koster ingenting. 

Lykke'i'magen skrev:
Hvilken type olje er god da? :) Og anbefales det å heller bruke tørk og vann ved bleieskrift i starten, ikke våtservietter?

våtservietter anbefales ikke på noe tidspunkt viss det absolutt ikke er nødvendig, verken for babyhud eller miljøet.

Back
Topp