Stelleprodukter

Sienna

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Februarhjertene2017
Hvilket merke vil dere bruke på stelleprodukter (våtservietter, salve, olje o.l) til babyen?

Neutral kanskje...Eller Dr.Greve? Produkter uten parfyme og parabener i alle fall..Det er egentlig det viktigste kravet mitt:)

Anbefaler alle å se på grønn hverdag sine produkttester. Og så finnes det en app som man kan bruke for å finne produkt som ikke er skadelig. Änglamark har mye fine produkt. Mange av apotekproduktene er skikkelig dårlig og ikke bra før hverken baby eller andre.

Jeg følger også med på gronnhverdag.no for å se på tester av babyprodukter. Libero kommer godt ut på alle produkter, så jeg går for det. Natusan har både trygge og uttrygge produkter, så de holder jeg meg unna så slipper jeg å lure.. Neutral skal også være trygge. Så lenge det er svanemerket mener jeg det er trygt. Pampers våtservietter feks, er IKKE et bra valg. De pakkene jeg fikk med pampers og natusan våtservietter i gratispakkene fra apoteker sist svangerskap bruker jeg å vaske badet med faktisk... Men ta en titt på nettsiden. ;)

Sinksalve fra Weleda (Helsekost)
Brystvortekrem fra Purelan (Apoteket)
Nøytral våtservietter
Ammeskjold fra Medela (Vitus apotek)

Sværger til SebaMed. Har brukt det på dei 3 andre,og skal bruke det nå også. :)

Har brukt neutral og libero til lillegutt og har alltid brukt mesoft i stedet for  våtservietter, kommer til å gjøre det samme med minsten. Da kan jeg selv kontrollere hvor mye og hva slags såpe jeg bruke til å vaske de med. Har ofte brukt litt olje i stedet for såpe også.

Babyline sine produkter skal være bra :)

Brukte kun produkt uten parfyme og parabener med de to andre, å det kommer jeg til å gjøre denne gangen og. F.eks Coop sitt eget produkt, babyline osv. Er nøye med å lese bakpå produktene før jeg kjøper da jeg har to barn med atopisk eksem.

Hra fulgt med på gronnhverdag.no, og har kommet over denne testen av våtservietter. Regner med at den er litt veiledende for andre produkter av de ulike produsentene også.

Bruker lykkelig som liten og burts bees på bamsemumsen og kommer til å fortsette med det:) De er så og si kunn lagert med naturlige ingredienser, og det syns jeg er bra! Våtservietter bruker vi ikke. Liker klut og vann med evnt. Litt olje mye bedre!

Sandbakk skrev:

Men sebamed kommer ikke godt ut i testene til grønn hverdag... Husker ikke hva som er problemet, om det er noe allergifremkallende stoff eller noe annet...

Neutral og de våtserviettene man får i sånn 4-pakning. Husker ikke hva de heter :P

Gollemor skrev:
Anbefaler alle å se på grønn hverdag sine produkttester. Og så finnes det en app som man kan bruke for å finne produkt som ikke er skadelig. Änglamark har mye fine produkt. Mange av apotekproduktene er skikkelig dårlig og ikke bra før hverken baby eller andre.

Jeg bruker bare Coop sine Ãnglamask-produkter på storesøster, og kommer til å bruke det på lillebror også. De er svanemerket og inneholder ingen parabener og parfyme.
Vi omgir oss med nok e-stoffer og annet grums, så vi kan jo prøve å begrense det...
De er ikke dyre heller, i motsetning til mange andre økologiske og svanemerkede apotek-produkter.

*Haley* skrev:
Hra fulgt med på gronnhverdag.no, og har kommet over denne testen av våtservietter. Regner med at den er litt veiledende for andre produkter av de ulike produsentene også.

Det er jo en tankevekker at det produktet man skulle tro var det beste, faktisk ble testens taper?!
"Pampers sensitive + aloe & chamomile"
http://www.klikk.no/foreldre/utstyr/article690489.ece

Bruker coop extra sine våtservietter, synes de er kjempe gode og kommer alltid godt ut på testene. De er milde, uten parfyme og henger ikke sammen når du dra ut, enkelte typer får en heile remsa når en skal ha EN serviett...Også er de billige.

Salve - sebamed spesialkrem for rumpesårhet. Vi har hatt mange hudløse rumper og da hjelper det ikke at det er salver som er lite miljøbelastende osv om stumpen ikke blir bedre av den. Vi har prøvd det meste, til og med slikt som er regnet for voksne såre rumper. Men ingenting fungerer like bra som sebamed sin rumpekrem. Ved ordentlig sår og hudløs stump bruker vi orabase.
03
Men jeg skal også kjøpe tomtombaby sin bleiekrem, for den er ikke testet ut enda
Klikk for å forstørre bilde
I starten vaskes det kun med klut/engangsserviett og vann ved bleieskift og ved bading brukes libero baby wash.
24
Er man ute eller på besøk er det som regel vannkran i nærheten, hvis ikke har jeg first price våtservietter som både er billige og anbefalt av grønn hverdag.

Babyolje - änlamark (Så utrolig praktisk med pumpeflaske i tillegg til at den anbefales av grønn hverdag)

Bruker neutral og libero sine på første, siden fødselen. Og bruke ikke våtservietta i det hele tatt, men vanlige vaskekluta. Bruke dem en gang, og vaske dem. Og like god som før. :)

Bruke våtservietta når vi e ute, på besøk, på reise.

Mi tøtta har også atopisk eksem, så bruke ikke nåkka med parfyme.
Og så bruke vi masse badeolje i vannet når ho bade. I tillegg til å vaske ho med libero-badesåpe. Og vanlig shampoo til barn (den som lukte jordbær). Ho ble så tørr i håret av libero og andre barne-shampooa. 

lille bølle skrev:
Bruker lykkelig som liten og burts bees på bamsemumsen og kommer til å fortsette med det:) De er så og si kunn lagert med naturlige ingredienser, og det syns jeg er bra! Våtservietter bruker vi ikke. Liker klut og vann med evnt. Litt olje mye bedre!

ELSK!!
Brukte mye av lykkelig som liten til eldste <3 Og til meg selv. Puppesalven er GULL!!!! Anbefaler den til dere alle!!! Den inneholder ingenting som er farlig for babyen å få i munnen, slik mange andre salver for pupper gjør..

Vi brukte heller ikke vårservietter når han var baby. Kun kluter med vann og litt olje :) Så var han aldri sår og tørr heller da ;)

Men når han ble eldre gikk jeg slavisk ut fra tester til grønn hverdag, når vi begynte med diverse produkt. Folk stoler for mye på apotekene og reklamene. Just sayin' :)

Back
Topp