Stelleprodukter...

*AJJ❤️*

Elsker forumet
Februarbarna 2023
Aner ikke hva jeg skal bruke på snuppa som kommer...

Hvilke merker anbefaler dere?? Og hvorfor?

Bruker egentlig ikke så mye produkter på henne. Av våtservietter bruker vi coop xtra og libero, badeolje fra coop änglamark, har a-krem (den i tube, siden den ikke inneholder parabener og er mer hygienisk) hvis hun blir tørr i huden, men blir sjeldent brukt. Synes dette er milde og gode produkter. Hvis hun er litt sår i rumpa, bruker jeg inotyol. Smører på under kveldsstellet og huden er fin igjen om morgenen.

Edit: Her er foresten link til grønn hverdag sine tester av barneprodukter http://www.gronnhverdag.no/nor/Tester/Produkter-til-barn

ALT som er svanemerket[:)]

Vi bruker neutral babyolje, potetmel til sår stump, coop anglamark sin shampoo og coop xtra sine våtservietter (som jeg skyller i vann først)..

Sebamed produktene liker jeg.
Kremer har jeg aldri brukt på pjokken, har til dags dato ikke blitt sår i baken. Bruker ofte potetmel etter bading så han ikke er så klam i huden når bleia skal på.

Våtservietter- LL fra Rema 1000
SingSalve bruker jeg Natusan sin, men synes den er bare dritt
Inotyol, ingen over ingen ved siden ved rød bleie-rumpe
Babyolje og såpe fra Bedtime Bath serien til natusan på grunn av den gode lukten.

Sebamed produktene liker eg når det gjelder såpe, shampoo ect. Fordi det var dei eg fekk anbefalt da eg spurte på apoteket føste gange g skulle handle slikt til baby :P Men leste i ein test fra foreldre og barn at dette ikkje var det beste produktet ut fra testen.

Når det gjeld våtservietter bruker eg pampers sine, fordi eg liker dei best :P Har ikkje bedre begrunnelse på dei :P

Når det gjeld salver har eg brukt litt forskjelligt, men har komt fram til at ingenting slår potetmel! Så har gått over til det =)

aco, babyline og coop änglamark.
milde produkter uten allergifremkallende eller miljøskadelige stoffer.

hadde en tube med zinksalve fra weleda som ble brukt en gang eller 3, våtservietter fra ecobaby, babyolje fra dermikid magicstick fra bleieboden (fantastisk) og en fantastisk god badeolje fra weleda[:)]

vann og olje(til bæsj)

ungene mine har ikke fått noe som helst såpe før de var 8 mnd, tidligst.

Jenta mi er 6 mnd, og det eneste vi har hatt bruk for er litt sinksalve. Vi bruker babyshampo da, men det er fordi den lukter så godt[:)] Og så har vi brukt babyolje et par ganger.

Våtservietter fra pampers.
Badeolje fra Dr greve
Sinksalve fra Dr greve
Sårsalve fra bethapeten (eller hva den heter)

Bader kun i badeolje, har aldri brukt shampo eller badeskum.
Og første 6 mnd brukte jeg også kun badeolje om Andrea var tørr i huden! Nå har hun atopisk eksem, så vi smører med apobase kver morgen/kveld.

(er ikke fornøyd med änglemark serien. lukter ekkelt, og sinksalven er bare tull)

Back
Topp