Stelleprodukter til den lille

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Som dere skjønner har nestingen startet for alvor her :p Hvilke stelleprodukter trenger man i starten ? Tenker da på bleier, salver, kluter, såper osv ? :)

Myke kluter, tørre engangskluter (uten tilsatte greier), sinksalve, olje og pudder kjøper jeg inn :) Mulig jeg kjøper inotyol (husker ikke helt om den heter det) så jeg har den klar tilfelle hun blir skikkelig sår, men har ikke opplevd å trenge det før etter at de har begynt med annen føde i tillegg til morsmelk.

Eg har kjøpt flanellsbleier (70x70 cm) som eg skal bruke på stellebordet og som handduk etter bading. Synest dei er så mjuke og gode i forhold til frottéhanddukar, kjem godt innimellom alle valkar og dei tar lite plass i vaskemaskina fordi dei er så tynne.

Elles har eg kjøpt
- masse mjuke klutar til vasking
- store gulpeklutar 60x60 cm (kan ev. brukast som underlag på stellebordet)

og skal kjøpe
- tørre eingongsklutar
- salven Unguentum M (til såre pupper og såre romper)
- bleier
- babyolje til badevatnet

Har ikkje tenkt å bruke såpe til babyen, får revurdere det viss han/ho mot formodning skulle ha voldsomt mykje hår.

Hva bruker dere som gulpekluter ? Har fått en del flanellskluter eller hva jeg skal kalle det, og de kan vel brukes ? :)

Som gulpeklut bruker jeg tynne gaskluter. Tykkere kluter kan også brukes, det er litt smak og behag. :)

Til stell bruker jeg tørre kompresser og vann, evt med litt olje om nødvendig. Unngår sinksalve, synes det er et mareritt å vaske bort. Bruker inytiol eller burts bees diaper ointment hvis behov. Foretrekker å vaske med vann, lufttørke og pudre med potetmel hvis det er antydning til rødme. Såpe eller shampo har vi ikke brukt før ungen har passert året (bruker kun litt olje i badevannet), men har babyen mye hår får vi se an behovet. Kjøper inn en pakke bleier i str 1 og 2 for å ha klart.

Kjøper også en hel haug vaskekluter, det går fort en del av dem i løpet av en dag.

Da har jeg fått laget meg en innkjøpsliste ! Takk for alle gode tips ;)

Noen som bruker engangs stelleunderlag? Eller tåler stellematta å bare bli tørka av etter bruk? Har kjøpt vanlig stellematte på Babybanden.

Noen som bruker engangs stelleunderlag? Eller tåler stellematta å bare bli tørka av etter bruk? Har kjøpt vanlig stellematte på Babybanden.
Søstra mi brukte kun engangs, fordi babyen tissa hver gang bleia kom av så de kasta den etter hvert bruk.

Vi brukte håndkle oppå stellematta. For å samle opp tiss, og for at det skal være mer behagelig for babyen å ligge på. :)

Vet ikke hvilke produkter jeg skal kjøpe inn ennå. Brukte Natusan first touch/sensitive forrige gang (såpe, olje og sinksalve). Bruker store flanellskluter som gulpekluter. Skal kjøpe inn mange gaskluter til stell og bleieskift. Og tørre engangskluter istedetfor våtservietter. Må også handle inn en del myke håndduker.

Skal bestille stellebord på ikea, med tilhørende stellematte. Der får man kjøpt trekk til å ha utenpå, kjøper nok flere trekk, så jeg kan hive i vask. Ellers blir det nok brukt en håndduk eller flanellsklut oppå.

Vi har masse kluter etc fra eldstemann, så ser gjennom før vi kjøper.
Håndklær har vi nok av til bruk på stellematten.
Vi kommer til å fortsette bruk av Pampers Sensitive wipes, som jeg foretrekker fremfor alle andre wetwipes.
Tørrwipes er smart å ha, så det blir kjøpt inn i større mengder etter fødselen.
Sinksalve brukte vi sjelden med førstemann, men Bepanten er heeelt nødvendig. Det fikser det aller meste av sår og rød hud, og jeg håper de fremdeles har små tuber i babyboksene :)

Vi har masse kluter etc fra eldstemann, så ser gjennom før vi kjøper.
Håndklær har vi nok av til bruk på stellematten.
Vi kommer til å fortsette bruk av Pampers Sensitive wipes, som jeg foretrekker fremfor alle andre wetwipes.
Tørrwipes er smart å ha, så det blir kjøpt inn i større mengder etter fødselen.
Sinksalve brukte vi sjelden med førstemann, men Bepanten er heeelt nødvendig. Det fikser det aller meste av sår og rød hud, og jeg håper de fremdeles har små tuber i babyboksene :)
Henta babybox fra apotek 1 i dag, og der var det med en liten tube med Bepanten :)

Kan man hente så mange bokser man vil på apoteket?:)
Nei i utgangspunktet ikke. Men de bare ser på mailen og ingenting mer. Trodde de skulle trykke på linken/koden. Så de vet jo ikke om jeg har hentet eller ikke.

Back
Topp