Stelleprodukter og kremer

Januarmammaen

Forelsket i forumet
Januarlykke 2019
Hva skal dere ha? Og hvorfor?

Av tidligere erfaring så er det olje og zinksalve som blir brukt.. men tidene forandrer seg også. Hvilke produkter MÅ dere ha, skal dere ha? Og hvilke merker er best??
 
Her blir det kompresser med vann og babyolje. Skulle vi trenge noe annet vil jeg anta at det blir Bepantene salve.
 
Bruker svært lite stelleprodukter og kremer. Men har en bleiekrem fra weleda liggende og en inotyol som jeg bruker når det blir ille.. (men det skjer nesten aldri)
Ellers bruker jeg litt kokosolje i vannet av og til :)
 
tenker å bruke vossabia sine produkter. de er kun lagt av naturlige ingredienser og er økologiske. Jeg har brukt kremene i flere år nå, og de er kjempegode på eksem/psoriasis, er kløestillende og mykgjørende. Tenker at de funker bra på bleieutslett eks. de har også shampoo, skrubb, oljer og div.

Vossabia.no. :love017
 
Tørre engangskluter, olje, vann, stellekrem i tilfelle (vet ikke hvilken ennå).
 
Kanskje du kan spørre på nettmøtet med Komplett Apotek? Hvilke erfaringer og anbefalinger de har? :)
 
Finnes mange naturlige stelleprodukter og salver på norske tøybleienettsider også!:)

De inneholder ofte ikke masse uforståelige ingredienser heller. Så jeg føler meg tryggere på de!:happy:

Har erfart at mange produkter som det står økologisk på, inneholder masse rart de også. Gjelder jo selvfølgelig ikke alle. ;)
Men for sånne som meg som ikke forstår alle de fancy ingrediensene, er det godt å ha produkter som kun inneholder ting folk flest vet hva er ;)

Feks denne:
https://www.toybleia.no/product/cjs-quickstick
 
Kjøper bare inn babyolje(libero) og purelan, så får vi se hvilke behov som oppstår etter hvert. Har i utgangspunktet lyst til å begrense kremer o.l. til det yderst nødvendige.
 
Sniker frå februar med litt tips frå då toåringen var nyfødd. Ho blei veldig sår og inotyol blei redninga. Fekk anbefalt frå sjukehuset å bruke babyolje på kompress til å vaske med når ein bruker inotyol, fordi salven er så klissete og vanskeleg å få bort igjen. Etter kvart gjekk vi over til å bruke vanleg sinksalve ved alle bleieskift, og inotyol om stumpen blei ille.

Stumpen til frøkna blei mykje betre då vi byta bleier til pampers i staden for libero. Så om ein slit med sår stump kan det være ein fordel å prøve andre type bleier og sjå om det hjelper.
 
har ikke undersøkt helt hva man "skal" ha enda jeg. men tenkte å få tak i de baby boksene som finnes og se hva som er i de ? ellers bestiller jeg ofte ting fra iherb, og der har de og mye til baby har jeg sett.
 
Vi brukte kun Bepanthen på førstemann, og liker den godt siden den ikke er så klissete og grei og vaske bort. Brukte aldri noe i badevannet. Han hadde ganske tørr hud til tider (som meg), så vi badet han rett og slett ikke hver dag. Når han ble veldig tørr i ansiktet, så brukte vi etterhvert A-Derma Exomega Creme. Den er gull til hele familien hvis man er tørr [emoji4]
 
Du trenger ikke mye produkter, men det du har bør være skånsomt for babyhuden. Jeg er absolutt for økologisk og naturlig, og brukte det på mine to små. Anbefaler:

- En mild såpe/kroppsvask
- En stellekrem
- En babykrem til kroppen
- Mange sverger også til babyolje som et alternativ...

Sjekk ut Buds Baby Organics - www.budsbaby.no - et merke jeg brukte på mine.
 
Back
Topp