Stelleprodukter, hva trenger jeg?

MissPiggy

Forelsket i forumet
Hei! Er det noen som kan gi meg en liste på hva stelleutstyr jeg trenger? Altså kremer, shampo, q-tips osv.. Jeg er helt blank, og vet bare at jeg må ha babyolje og kanskje en lotion ?

Hvilke produkter fra hvilke merker anbefaler dere? Selv er jeg ganske skeptisk til "vanlige" butikkprodukter, så om dere har forslag til produkter fra apotek eller helsekost så hadde det vært supert 

Kan også nevne at jeg får en septemberbaby, og det begynner jo å bli høst og vinter da..

Jeg anbefaler burt bees eller weleda sine baby/barn produkter, de får du i helsekosten eller billigst på feelunique.com.
Du trenger babyolje, salve for såre stumper, q-tips, eventuelt litt såpe til håret. Lotion bruker jeg kun hvis huden skulle være tørr.

Venter mitt første, også i september, og ble anbefalt å bruke weleda sine produkter ;) selv bruker jeg weleda olje, og er veldig fornøyd ;)

Jeg venter min første nå i juni, så er ikke helt inne på dette, men blitt anbefalt av andre og selv lest meg litt opp på ulike produkter og merker... Og merke jeg har endt opp å kjøpe på apotek, litt skeptisk til vanlige butikkmerker jeg også... Jeg har kjøpt Dermica baby, et merke som ihvertfall selger hos Apotek1... I den serien har de alle de nødvendige produktene, og produkter som har hatt godt utfall i tester. 
- Våtservietter 
- Sinksalve
- Olje
- Krem (kan brukes i både ansiktet og på kroppen) 
- Baby vask 

man skal ikke bruke lotion/hudkrem på babyen før den eventuelt får eksem eller svært tørre flekker! babyen er født med et beskyttende fettlag på huden som skal smøre den tilstrekkelig de første månedene!
Babyolje, babybad/sjampo, sinksalve eventuelt annen salve til sår stump, q-tips, våtservietter og eventuelt Medsoft som er tørre og myke enganskluter. Jeg vil bruke de når jeg vasker stumpen hjemme da de ikke har så mye såpe i seg som våtservietter. Dr.Greve Pharma sine produkter er utrolig gode! Jeg kjører parfymefritt hele veien for å unngå eksem. 
...det er for øvrig mange som mener at man ikke behøver såpe i badevannet til babyen, men dropper man såpe/babybad e.l. vil ikke skitt og bakterier vaskes vekk, så iallfall 1 gang per uke bør babyen bades med litt såpe i vannet. 

http://www.naaf.no/no/marked_og_produkt/produktguiden/Produktavtaler/Baby--og-barneprodukter/
Jeg brukte neutralproduktene. Og kjøpte dyne og pute etter naafs anbefalinger. 
Istedet for sinksalve brukte jeg etterhvert gul Vitapansalve, evt. oppå et lag orange Vitapankrem når gutten min hadde stygge bleieutslett. Mesoft bandasje kan brukes som engangskluter og er også fin til å holde salve på plass på bleieutslett slik at ikke bleien absorberer alt. Fester seg ikke i sår. Fås kjøpt på apoteket, 100 stk for rundt 30 kr.
Man bør unngå såpebad og fuktighetskrem de første ukene,slik at babyens hud selv får tilpasse seg livet utenfor livmoren.  Noen får tørr hud, men det går seg til rimelig fort og behøver ikke behandles. Det beste er å bade dem i rent vann. Bare vask bort evt urenheter i skritt og rumpe før barnet legges i vannet.

Back
Topp