Stelleprodukter baby

Snart-mamma-til-3

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Hvilke stelleprodukter kommer dere til å bruke/bruker dere til babyen ?? :) noe dere anbefaler mer enn andre merker ?

Jeg anbefaler salven bepanthen og fuktighetskremen miniderm :Heartred

Bepanthen til rumpa. Inotyol ved skikkelig bleieutslett. Ellers babyolje i badevannet, brukte ikke såpe før han var 1 år og begynte å skitne seg til..

Jeg bruker den lilla bed and bath olja/såpa i badevannet. Elsker lavendel. Husker ikke merke.
Bruker sjelden noen krem eller noe i rompa, men er barnet rødt eller noe bruker jeg potetmel. Er kun for at det er det jeg har opplevd at fungerer best.

Har bepathen og inotyol er vel kremene vi har. Utenom har vi stelleproduktene fra weleda, men bruker som oftest kun rent vann :) Litt olje på kluten om noe sitter skikkelig fast.

Bruker minst mulig.. Til storebror brukte me kokosolje og änglamark sin shampo ved behov Ellers har me bephanten og inityol ved krise.
Bruker tynne engangskluter med lunka vatn i begynnelsen ved bleieskift.
Klorhexhidin til vask/stell av navlestump.

Weleda og/eller Urtekram, samt Inotyol for sår stump samt liniment til såre/kløende gommer når tennene kommer. D-dråper som alternativ til tran, særlig hvis du har en baby som gulper mye.

Hvilke stelleprodukter kommer dere til å bruke/bruker dere til babyen ?? :) noe dere anbefaler mer enn andre merker ?
Bruk kun vann. Anbefaler hvetekimolje om du skal bruke olje. Inotyol er kjekk om baby får sår stump. Men skifter du bleie etter hver dupp evt hver 2t (på dagtid) så unngår du som regel sår stump. Potetmel er også fint, nesten et must til valker som blir klamme i sommervarmen. Klamme valker=såre valker.

Back
Topp