Stelleplassen

Har dere sånn "badesete" i badebaljen? Syns det ser så smart ut å kunne ha begge hendene fri til stell, mens mannen mener man må holde like godt på baby uansett. "Man kan jo ikke bare slippe babyen i badekaret".

Ja har hatt sånn badesete til nr 1 og 2. Helt i begynnelsen må man holde babyen uansett med en hånd for den er så liten, men etterhvert kan den ligge der mens du har hendene fri (du må selvsagt aldri forlate barnet).
Helt i begynnelsen synes jeg det enkleste var å bade babyen i vasken for da kunne jeg stå oppreist og babyen så liten at det ikke var noe problem å holde/støtte med en hånd
 
Bepanthen er en salve og inotyol er en sinksalve. Til bruk ved bleieutslett. Vi bruker bare bepanthen. Bruker den også ved tørr hud andre steder på kroppen :happy:

Så man bruker inotyol i stede for sånn standard sinksalve? Og man trenger ikke begge deler? Altså bepanthen og inotyol?
 
Så man bruker inotyol i stede for sånn standard sinksalve? Og man trenger ikke begge deler? Altså bepanthen og inotyol?

Inotyol er egentlig en sinksalve til psoriasis men er super effektiv til såre rumper..( brukt på barsel er helt trygg) bruker bare den ene ja..tynt lag og strør litt potetmel over så det ikke blir så mye kliss..
Bepanthen er en lettere salve som du kan forebygge med, om du ser lett rødhet. Bruker bare en om gangen.
Jeg bruker ikke salve om det ikke er rødt, lufttørker event strør litt potetmel for å ta bort fukt.
 
Back
Topp