Stelleplass

Lurepus

Gift med forumet
VIP
Himmelbarn
Desemberskattene 2014
Desemberskatter 2016
Januar 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Vi planlegger å ha stellebord på badet, men har et dilemma.. Jeg vil gjerne ha stellekommode med god plass til bleier, håndklær, skift osv. Men om vi skal ha stellekommode må vi plassere den sånn at vi ikke når bort til vasken.. da er alternativet å ha en liten vaskebolle eller to i nærheten.

I hjørnet ved siden av vasken har vi akkurat plass til et enkelt stellebord som har åpen oppbevaringsplass under, det må da stå sånn at nesten begge langsidene blir dekt og vi må stå på kortsiden. Det jeg ser for meg da er at plassen under, i hjørnet ikke blir brukt siden man ikke når tak i det som er under..

Hva er viktigest og mest praktisk, oppbevaringsplass eller tilgang på rennende vann? Skulle helst hatt begge deler, men ser ikke ut som at det er mulig..:(

Jeg skjønner problemet, men har klart meg uten enkel tilgang på rennende vann nå med minsten. Badet vårt er for lite så vi har stelleplass på et annet rom. Skal pusse opp nå da :p

Tipset jeg har er å ha enkel tilgang på alt du trenger. Og hvis du skal skifte bæsjebleie væter du bare et par kluter(de der my soft eller hva de heter er geniale på nyfødt som ikke gjerne bør ha våtservietter) på forhånd. Man skal jo ikke væte for mye der nede så er ikke nødvendig og vaske etter hver vanlige tissebleie :)

Har ikke vært noe problem her, men klart, en sjelden gang med eksplosiv bæsjebleie er det knotete uansett :p

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 01.12.14 ❤️

Jeg skjønner problemet, men har klart meg uten enkel tilgang på rennende vann nå med minsten. Badet vårt er for lite så vi har stelleplass på et annet rom. Skal pusse opp nå da :p

Tipset jeg har er å ha enkel tilgang på alt du trenger. Og hvis du skal skifte bæsjebleie væter du bare et par kluter(de der my soft eller hva de heter er geniale på nyfødt som ikke gjerne bør ha våtservietter) på forhånd. Man skal jo ikke væte for mye der nede så er ikke nødvendig og vaske etter hver vanlige tissebleie :)

Har ikke vært noe problem her, men klart, en sjelden gang med eksplosiv bæsjebleie er det knotete uansett :p

Hehe, det var jo egentlig dette svaret jeg ville ha for jeg vil så gjerne ha kommode :rolleyes: Anbefaler du å kjøpe kommode der barnet er vendt mot deg eller ligger på siden? Jeg er vandt til begge deler egentlig så vet ikke hva jeg liker best :p

Hehe, det var jo egentlig dette svaret jeg ville ha for jeg vil så gjerne ha kommode :rolleyes: Anbefaler du å kjøpe kommode der barnet er vendt mot deg eller ligger på siden? Jeg er vandt til begge deler egentlig så vet ikke hva jeg liker best :p
Hmm.. Jeg går for den på siden, men aner ikke hva som er "best" :p

Hmm.. Jeg går for den på siden, men aner ikke hva som er "best" :p

Det er helt sikkert en vanesak :) Får se hva vi har plass til :p

Her har vi stellekommode på badet til junior, den er det sånn forlenger på oppå så vi han ha med bena mot oss. Praktisk med kommode under og vask ved siden av og alt.
Jeg er litt usikker om jeg gidder og gå inn dit på natta, og på badet vårt tror jeg ikke det er plass, så vurderer og sette ett lite natt stelle bord i garderobe rommet her....
Jeg syns det er best og ha barnet med føttene dems mot meg for og si det sånn;)

Jeg har tenkt på stellekommode med badekar i. Men har lest litt og noen mente at det var tungvindt å måtte lukke lokket med babyen i armene, før en kan legge babyen på stellematta. Så kanskje vi går for en kommode med matte på, og heller har et løst badekar. Tenkte på en lang Ikea kommode, slik at både matte og badekar får plass på samme tid. Tror dere det fungerer greit eller? :)

Vi skal ha stellekomde å den blir stående på sia dusjen, men det blir akkurat litt for stor avstand til vasken. Men spiller ingen rolle, kunne ikke satt stelleborde noe nærmere om det var mindre :) har tenkt på å ha et lite Stellebord oppe på bade også. Vis man må må stelle om natten eller vis vi har besøk og flere bruker hovedbadet :) siden badet oppe er på vårt soverom føler jeg det hadde vært praktisk. Å da blir det vedsia vasken.

Desember 2014

Bruker App

Vi liker best å stelle fra fotenden, og det blir ikke aktuelt å ikke ha vann rett ved siden av :p Men vi brukte ikke våtservietter på lang tid da, vi brukte tørre engangskluter som vi fukter med vann. Da er oppbevaring langt mindre viktig (for oss). Vi hadde matta oppå vaskemaskin, og klarte oss med slike "tøylommer" på veggen over stellematta.

Vi har hatt en vanlig kommode med stellepute oppå, med vask på andre siden av badet(som er sånn to skritt fra stellebordet), og det har funket som bare det. Hvis du vil ha begge deler så kan du jo ha både en kommode, og et sånt stellebord som man har oppå badekaret, hvis dere har det? :)

Jeg har tenkt på stellekommode med badekar i. Men har lest litt og noen mente at det var tungvindt å måtte lukke lokket med babyen i armene, før en kan legge babyen på stellematta. Så kanskje vi går for en kommode med matte på, og heller har et løst badekar. Tenkte på en lang Ikea kommode, slik at både matte og badekar får plass på samme tid. Tror dere det fungerer greit eller? :)
Man har vel uansett en løs stellematte oppå, slik at den kan man legge på gulvet mens man bader, også legger man baby oppå stellematten og lukker igjen, for så å løfte baby og stellematten oppå igjen. :p en venninne har et slikt et, og jeg syntes det virka praktisk, så har kikka litt på det selv. En badebalje utenom tar så mye plass synes jeg :)

Man har vel uansett en løs stellematte oppå, slik at den kan man legge på gulvet mens man bader, også legger man baby oppå stellematten og lukker igjen, for så å løfte baby og stellematten oppå igjen. :p en venninne har et slikt et, og jeg syntes det virka praktisk, så har kikka litt på det selv. En badebalje utenom tar så mye plass synes jeg :)

Sant det også, og plass har vi ikke altfor mye av. Tilbake i tenkeboksen. :P

Da jentungen var nyfødt hadde jeg først stellematte på en kommode på soverommet. Tok med vann i vaskefat. Gikk helt fint. Senere når vi flyttet og hun var vesentlig større hadde vi stellekommode på badet med vann rett bak, men da brukte jeg mest våtservietter.
Hadde løst badekar og det funket greit :)

Vi har stellekommode på badet. Er egt slik med Badebalje i. Men aldri brukt. Hadde egen balje som får plass i dusjen. Syns det var enklere :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi har stellekommode på badet. Er egt slik med Badebalje i. Men aldri brukt. Hadde egen balje som får plass i dusjen. Syns det var enklere :)

Vi vurderte stellekommode med badebalje i, men fant fort ut at mange synes det var mer tungvindt enn praktisk :) Tror vi like gjerne har en skuff ekstra og egen badebalje :)

Vi vurderte stellekommode med badebalje i, men fant fort ut at mange synes det var mer tungvindt enn praktisk :) Tror vi like gjerne har en skuff ekstra og egen badebalje :)
Jepp. Tok ut baljen og har god plass i skuffen :)

Back
Topp