Stelleplass på lite bad?

MaiMor19

Forelsket i forumet
Vi har stue, kjøkken og bad i første etasje. På dette badet er det verken ledig gulvplass eller plass på vegg til vegghengt stellebord. I andre etasje har vi soverom og større bad hvor det blir laget fin stelleplass til babyen.

Men, jeg kunne tenkt meg å ha en stelleplass nede i første etasje også, hvor vi oppholder oss mest. Jeg har plass til stellebord i gangen mellom bad og stue (skjermet krok uten trekk), men der er det ikke tilgang til vann.

Har noen tips til hvordan jeg burde gjøre det i første etasje? Kan man liksom alltid satse på at formen er så fin som nybakt mamma at jeg kan ha en stellematte på gulvet på badet, som bare kan skyves til side når den ikke er i bruk (feks under vasken), eller burde jeg ha noe i stå-høyde?

Alle tips mottas med takk :)

Funker med både og, vi brukte stellematte på vaskemaskinen da vi ikke hadde plass til noe eget stellebord :)
Men brukte ofte å legge den på gulvet istede, syns det også funket veldig fint:shy:

Funker med både og, vi brukte stellematte på vaskemaskinen da vi ikke hadde plass til noe eget stellebord :)
Men brukte ofte å legge den på gulvet istede, syns det også funket veldig fint:shy:

Det hadde vært en fin løsning om vi hadde hatt vaskemaskin på det badet, men det er det ikke plass til...

Ble du sliten i ryggen/kroppen av å ha stelleplass på gulvet?

Med førstemann så måtte vi ha stellebord på kjøkkenet. Hadde ikke plass noen andre steder. Veldig liten leilighet. Med andremann så hadde vi bare stellematte oppå vaskemaskinen. Av og til skiftet jeg også i sofaen oppå stellematta. det funka bedre enn å eventuelt sitte på gulvet.. Denne gangen har vi hus men har fortsatt veldig lite bad og ingen vaskemaskin på badet. Har ett vaskerom men der har vi ikke no særlig varme så det blir uaktuelt. Så denne gangen kommer stellebordet til å stå på soverommet til niesa vår.
Men ett lite tips hvis du vil bruke den kroken du skreiv om over her. Kok opp tørre engangskluter i kokosolje og legg de i en lufttett boks:) De holder seg fuktige og er greie å bruke på bæsj siden du ikke har tilgang på vann:) Har ett barn i bhg min som bruker sånne. Har faktisk tenkt til å begynne å bruke det i stedet for våtservietter siden vi heller ikke kommer til å ha tilgang på vann ved stellebordet:)

Vi hadde kun stellebord til førstemann, de to neste stelte vi bare på gulvet. Og det er også planen med lillebror i magen:Heartred Jeg synes det er koselig og praktisk, ikke trenger jeg å være redd for at babyen skal falle ned heller.. Og skulle jeg føle for å ta meg en dusj, ja , da kan babyen ligge å sprelle på stellematta og samtidig se på mammaen sin. Vinn vinn!

Vi bor på et frimerke og har stellebordet på soverommet til småen. Søppelbøtta bor for det meste i gangen da han skal slippe å sove i den lukta hvis jeg ikke får tømt den. På stelleplassen har vi en kaffekopp med vann som vi bytter ut ofte. Veldig greit med litt temperatur på vannet når vi steller, og så bruker vi tørre kluter, for det meste fra coop eller apotek1. Vi har hållt på sånn i et og et halvt år nå og det funker greit.
Når neste kommer blir vi å kjøpe en stellematte til badet og skifte på gulvet på natta så storebror får sove i fred.
Første ble forresten tatt med ks og jeg tror jeg skulle slitt med å komme meg opp og ned så mye i starten:hilarious:
Du finner nok en måte å gjøre det på som passer dere når lille kommer

Vi har plass både på bad og vaskerom, men velger stellematte på gulv og håper det går bra

Det hadde vært en fin løsning om vi hadde hatt vaskemaskin på det badet, men det er det ikke plass til...

Ble du sliten i ryggen/kroppen av å ha stelleplass på gulvet?
Nei satte meg helt ned på rumpa så gikk veldig fint:happy:

Vi har kjøpt stellebord som vi bare kan slå sammen! Lite bad, og lite muligheter. Så dette ble den beste løsningen for oss :happy:

Sniker fra Juni. Vi har kjøpt Algot trådhyller fra Ikea med en plate oppå. Oppå der en stellematte. Vurderer hjul, men jeg er ganske lav. Mulig det blir for høyt.

Back
Topp