Stellematte?

Vordende

Flørter med forumet
Oktoberlykke 2019
Hei!

Hva slags stellematte ville dere valgt? Jeg skal ha den oppå vaskemaskin på vaskerommet.
https://www.sprell.no/produkt/lysegra-stellematte-matty-fra-leander[URL]https://www.sprell.no/produkt/lysegra-stellematte-matty-fra-leander [/URL]

Den fra Leander er ganske dyr men virker utrolig enkel å holde ren, litt kjedelig uten noe mønster selvfølgelig. Likte tanken på at det var "varm plast" slik at man ikke behøver å legge håndkle eller lignende under.

Eller en av de mer "tradisjonelle" med trekk som man vasker og sånt?

https://www.ellos.no/ratt-start/ste...VQcwYCh3ztQWPEAQYEiABEgLYQfD_BwE&gclsrc=aw.ds

10362D15-70D4-4E8B-BE18-8F707813356B.png
Vi har en sånn klassisk en fra sist, men sikler på den fra leander :p ellers har Ikea en med oppblåsbare kanter til 79, den var faktisk veldig bra :) Har den på hytta.

Det blir nok den mer klassiske på oss. Vi skal også ha oppå vaskemaskinen. Synes den første ser litt hard ut, men det er kanskje bare bildet som viser feil.

Vi har også oppå vaskemaskinen og kjøpte den fra IKEA med faste kanter (ikke oppblåsbare). Kjøpte den i hvit og ser nå ett år og 9 mnd senere at vi bytter den ut når vi kommer i nytt hus over sommeren. Hvitt blir ikke pent etter lang tid. Hadde den forøvrig uten trekk og la bare små laken vi tok fra sykehuset oppå.

Vi har brukt en helt enkel a la den siste du linket til, og den har fungert utmerket. Den er jo også helt uproblematisk å holde ren (væske trekker ikke gjennom), og jeg synes det er greit med håndkle under uansett fordi ofte kan det bli litt søl av feks avføring. Da kan man bare brette vekk håndkleet etterpå. Jeg ser ærlig talt ikke vitsen med å bruke så mye penger som det den fra Leander koster, på en stellematte :bag:

Vi har også stellematte oppå vaskemaskinen. Har en vanlig en fra Babyshop. Ønsker meg egentlig ny, kun fordi den har fin farge, men har kommet fram til at det ikke er nødvendig å bruke penger på det. Men ønsker meg den egentlig veldig likevel :P

Vi har brukt en helt enkel a la den siste du linket til, og den har fungert utmerket. Den er jo også helt uproblematisk å holde ren (væske trekker ikke gjennom), og jeg synes det er greit med håndkle under uansett fordi ofte kan det bli litt søl av feks avføring. Da kan man bare brette vekk håndkleet etterpå. Jeg ser ærlig talt ikke vitsen med å bruke så mye penger som det den fra Leander koster, på en stellematte :bag:

Takk! Greit å høre hva andre sine erfaringer er, var litt spent på om noen mente at dette var en "investering". Hater tanken på å bli en av de mødrene som bruker unødvendig mye penger på babyting uten at det faktisk er en god grunn til det. Så lener godt i retning av en klassisk en nå! :)

Vi har også oppå vaskemaskinen og kjøpte den fra IKEA med faste kanter (ikke oppblåsbare). Kjøpte den i hvit og ser nå ett år og 9 mnd senere at vi bytter den ut når vi kommer i nytt hus over sommeren. Hvitt blir ikke pent etter lang tid. Hadde den forøvrig uten trekk og la bare små laken vi tok fra sykehuset oppå.

Syntes de virket så harde når jeg så på den ute på IKEA, men hvis den funker bra så er det jo topp. Den må jo være enda lettere å flytte rundt på også.

Takk! Greit å høre hva andre sine erfaringer er, var litt spent på om noen mente at dette var en "investering". Hater tanken på å bli en av de mødrene som bruker unødvendig mye penger på babyting uten at det faktisk er en god grunn til det. Så lener godt i retning av en klassisk en nå! :)
Det er jo fort gjort å se seg litt blind, og har man ikke barn fra før, er det jo vanskelig å vite på forhånd :P Jeg tenker at det er mange andre ting det er lurere å legge litt penger i enn en stellematte :)

Syntes de virket så harde når jeg så på den ute på IKEA, men hvis den funker bra så er det jo topp. Den må jo være enda lettere å flytte rundt på også.

Ja, tror den har fungert helt ok, han lille har i alle fall ikke klaget :inpain:

Kjøpte på Jysk. Men dette var i 2014. Skumgummi inni med avtakbart trekk. Godt nok. Har den enno. Sparer til eg får neste (kortid no det enn blir,) eller viss eg får besøk av nokon med baby, eller søskena mine får (så kan dei låne viss eg ikkje har fått).

Vi hadde sånn helt vanlig en. Men den du linket til så jo helt super ut!

Vi får brukt stellematte, av erfaring fra andres barn og jobb i barnehage ser jeg at de blir brukt mindre enn de koster hvis man har ett bleiebarn:p ungene blir veldig rastløse på et punkt, og mange ganger(etterhvert) et det lettest å dyppe dem i badekaret eller spyle i vasken/dusjen:hilarious:

Har fra Jysk. Bruker den myye! Skifter alltid bleie på stellebordet.

Har en sånn typ klassisk du linket til, bruker den enda da frøkna på 3 ikke er særlig intr i potte enda. Den fra ikea er litt lenger, så liker den også, lånt hos ei venninne.

Den fra sprell er sikkert bra, men unødvendig å bruke så mye penger på. Som enkefalos sier, blir en del gris med avføring så greit å ha noe under å rydde unna mens man holder på :)

Den fra ikea (ikke oppblåstbart) er fin. Og billig nok til at vi kan kaste det etter noen måneder og kjøpe nytt, sånn for hygienens del.

Har den oppblåsbare fra ikea til turer og til soverommet, på badet hadde vi ei stor vanlig, den ble helt oppbrukt (revnet) etter første så kjøper lik til neste for den var fantastisk de 3årene med bleie, først på benken så på gulvet :)

Back
Topp